Snögubbe

Igår var Jag Johan Jessica och Björn ute i snön och lekte.


Jag och Björn begraver Jessica

Men hon överlevde

Jessica och Björn byggde en pingvin

Jag och Johan gjorde oss själva.

<3

Skärholmen nästa

Ska till Skärholmen om 20 minuter med Johan Jessica och Eero. Önska oss lycka till. Det lär ju vara mycke folk. Jag som inte gillar folk =/



Johan har nördat pussel sen klockan tio imorse.

091228

Jag lever. Har bara inte orkar eller brytt mig om att skriva något.

Julafton var bra. Familjen var samlad och maten var god. På kvällen kom Johan.
Den 25e  gick vi ut på 550 i södertälje. Där träffa jag Josefin och Cicci. De blev en mycket bra kväll.
Den 26e var de middag hemma hos Johan, hans mostrar med familje kom, trevligt de med.
Igår var jag och Johan på cosmonova och såg på sea monsterns 3D. Den var rätt bra. Sen åkte vi och pussla, fast jag spela the sims 3 mest.
Idag vakna vi vid tio och gick upp och börja pussla. De är ett stort pussel, på 3000 bitar, så de kommer nog att ta ett tag.

Nu ska jag spela lite. Bye bye


God Jul

God jul till er alla!






dan före dopparedan

Imorgon är det julafton.
Granen är klar. Klapparna är inslagna. Tomtarna är uppe. Sängen är dock inte bäddad. Ska göra de när som helst.

Ikväll ska jag hämta Johan.

Imorgon är det julafton :)

091221

Johan är hemma. Han masserar mina fötter. Han är bra han. Jag älskar han.

Igår bakade jag julgodis med sussie. Det blev gott.

Idag har jag kört bil i snön för första gången. Men de gick bra.

Snart ska vi hem till Johan.

Over and out



Det är väldigt kallt idag också

God morgon världen

Är vaken väldigt tidigt idag. Drömde en väldigt läskig dröm. Så jag tänker inte somna om. Jag vakna en gång tidigare men fortsatte drömma om mördaren. Så nu är jag uppe.

Borde kanske åka in och träna idag...simma några längder?! Vi får se..

Nu ska jag fortsätta se på tv.
Vi hörs sen. Puss

Till Johan


Bak

Hejsan! Idag är jag hemma. Åkte ju ner till Lund i fredags förmiddag och kom fram på eftermiddagen. Tog ungefär 6 timmar att åka. Resan ner gick bra. Jag fick sitta fram och hade de mycket bra, ingen att trängas med. Vi lyssna på julmusik hela vägen ner.
När vi kom till Lund åt vi mat och drack lite. Hände inte så mycket men de var trevligt ändå. Jo juste jag spela wow.

Igår åkte vi hem på eftermiddagen. Lämna kvar Johan i Lund. Han ville inte följa med oss hem :(
Hemresan var inte lika rolig som ditresan. Satt i baksätet med Jessica och Björn, så de var ganska trångt. Och så kunde jag inte sova så mycket, bara korta stunder i taget. Eftter ett par timmar började rumpan göra ont. Men vi överlevde i alla fall. kom hem vid elva tiden.

Idag ska jag hem till Johan, fast han inte är hemma. Jag och hans mamma sussie ska baka julgodis tror jag :P
Men först ska jag se robinson.

Nu får ni göra något annat för de ska jag.
Puss på er!


Roadtrip till Lund

...Med Sussie, jessica och björn. blir upphämtad om 20 minuter ungefär.
De snöar inte ute, inte i Nykvarn i alla fall, så det kanske går smidigt att åka. Klockan är ju inte så mycket så det borde inte vara så mycket trafik heller..
Det blir nog en bra resa!

Det är 7 minus grader. Det ända jag tänker på är om raggsockorna får plats i skorna eller om jag måste ta av mig dom..?!

bye bye


 Raggsockorna gick i! :D

Fegis

Idag är jag ar grymt ont i halsen och huvudvärk. Åkte in till stan idag för att träna men åkte hem igen för jag orkade verkligen inte..
Hoppas de blir bättre i morgon så jag är bra igen när jag träffar Johan på fredag.

Såg nyss på house of wax som gick på sexan med pappa. Såg den när den gick på bio 2005 med Malin. Kommer ihåg att då var den dålig och inte läskig. Den här gången var den ganska bra och skitläskig!
När jag var yngre såg jag och min dåvarnade bästa vän Malin alla läskiga filmer och blev nästan aldrig rädd. Nu blir jag rädd för minsta lilla typ. Vad har hänt? Varför? Jag vill vara cool och inte bli rädd.

Nu väntar sängen och en halstablett.
God natt mina vänner.
Puss


Vincent i house of wax

Tränat

Jag är överraskad. Jag gjorde det. Jag ville, men trodde inte att jag skulle göra det. Jag har köpt mig ett gymkort och varit på vattengympa. Nu gäller de bara att gå dit några gånger i veckan också... minst två!
Har bokat in mig på deras ABS i morgon klockan halv fem. Träna lite mage, de blir nog bra!
 
För övrigt tror jag inte att vattengympa var något för mig. Inte på sydpoolen i alla fall. De var jag och 15 tanter och två gubbar. Och jag tyckte inte de tog något så jag kommer nog inte satsa på de. Men jag har alltid velat provat de och nu har jag gjort de.

Nu ska jag se på film och äta mandarin och choklad. Mums. Tur att jag ska träna i morgon :P

God natt!
Puss!

Vattengympa

Klockan 18.15 ska jag gå på vattengympa på sydpoolen. Ska köpa ett gymkort också!
Pappa är snäll och kör in mig till stan, så jag slipper ta bussen i detta väder. Det har snöat hela dagen och snöar än. Måste var typ 10 cm snö nu... hoppas de är kvar till jul och nyår! :)

Nu ska jag göra i ordnig väskan och sen ta något att äta.
Vi hörs.
PUSS


Snö i Nykvarn

De har snöat hela morgonen och säkert hela natten också. De är flera cm med snö. Gud vad jag gillar det! :)

Jag gillar också att jag ska få ett samtal i morgon, mer säger jag inte just nu..

nu ska jag se klart på biggest loser.

hörs sen!


Hockeyproffs

Min älskling är ett hockeyproffs. Han gjorde två mål idag på gubbträningen. Han var bäst! Sen ville en kille bråka, han slängde till och med handskarna. Men de gick bra, ingen får slå på mitt hockeyproffs.

Idag snöar de i Lund. Har hört att Stockholm också har fått snö. Hoppas de är kvar i morgon då jag åker hem.
På tisdag ska jag verkligen försöka att ta mig in till sydpoolen och köpa mig ett gymkort. Ska verkligen göra mitt bästa!

Nu ska vi dricka te och äta saffransgifflar :)
Hoppas ni alla har haft en bra luciadag!

Puss på er! :)

091212

Hej. Allt är bra med mig. Med Johan också.
Åker nog hem på måndag.
Imorgon vill jag ha massage.
Idag har vi varit på stan. Jag handla inget, jo två cider och en asti.
Ikväll ska jag se på robinson och så ska vi nog se klart på sharkwater som jag tvingar johan att se.
Ska nog spela lite mario också :P

Nu ska jag dra. Ni får hade så bra. Puss på er!

091210 - Malin

Idag har jag namnsdag. Grattis till alla Malin! :D

Är som sagt i Lund. Tågresan var sådär... stod stilla över två timmar någonstans i skogen, så jag var inte framme i Lund förens kvart i tolv i tisdags. Blir lagom glad på att åka tåg...

Igår var vi i Malmö och kika. Johan köpte ett super mario spel så de har vi sysselsatt oss med sen dess. Har man börjat kan man typ inte sluta. Men de går inge bra för oss.. i alla fall inte för mig :P

Har inte mått så bra sen jag tog sprutan. Har haft ont i armen och varit lite häging. Men idag är de bättre än igår i alla fall.

Ikäll ska vi se på gränsbevakarna USA och så lär vi spela super mario :P

Imorgon har vi tvättid mellan 8 och 2 så de blir att gå upp tidigt imorgon... 

Nu ska jag se hur de går för Johan och spela..
Vi hörs mina vänner.
Hade bäst! Puss och Kram

Lund igen

Idag åker jag till Lund igen. Blir där ett par dagar. Åker ner nästa fredag också.
Ska bli skönt att få träffa Johan igen!

idag har jag varit på ett ganska bra möte på arbetsförmedligen. Har också lite impulsivt vaccinerat mig mot svinis. Armen känns lite, men inte alls mycket. Kanske känns de mer i morgon? Hoppas bara att jag inte får feber och så.

Nu ska jag packa ner de sista.
Nästa gång vi hörs så är jag i Lund!


mjuggbvdxdffhx


Idiot

Förlåt

Sharkwater

Humöret är inte de bästa just nu. Är upprörd. Jag och pappa har sett på en dokumentärfilm på två som handlade om illegal fångst av hajfenor. Sharkwater. En film alla borde se. Jag och pappa har varit när till gråt och varit tvungna att byta kanal ett par gånger för vi har varit för arga. Filmen väcker verkligen känslor.

Jag blir så jävla arg på människan. Vad får vissa att tro att dom har rätt till att leka Gud? Att bestämma vilka som ska få leva och vilka som ska få dö. Hajar och andra djur har lika mycket rätt att leva som människan. Dom har bott på denna planet mer än 400 minjoner år. Om vi utrotar hajen kommer hela ekosystemet paja. Vi dödar inte bara hajen. Vi dödar oss. Att människan är så pengakåt är helt otoligt. Folk gör verkligen vad som helst för pengar.

Människan fångar in hajar. Skär av fenorna och sen slänger tillbaka hajen. Som kanske lever. Hajen kan inte simma utan fenor. Hajarna dör. Det är hemskt.

http://www.savingsharks.com/

http://www.sharkwater.com/

http://www.savethesharks.se/e

tre bra sidor



SE FILMEN!!!

Idol + Calle = Bra

Är överlycklig att Calle har gått vidare i idol. De borde han ha gjort, så många gånger jag har röstat..






i väntans tider

Sitter och väntar på att pappa ska komma hem med lök så jag kan börja med maten. Idag ska jag laga köttfärssoppa och så blir de vitlöksbröd till de. Hoppas de blir bra, har aldrig gjorde, har nog aldrig ätit de heller :P

Efter maten ska jag och pappa till ica maxi. Jag gillar att åka och handla, i alla fall storhandla. Men varje gång vi åker och handlar, i alla fall med jimi, så blir de alltid bråk och tjafs. Jimi ska tillbaka till lumpen idag så han kan inte följa med så de kanske går bra.

nu ska jag börja skära potatis. hade bra så länge!
Puss och Kram


sådär ska den se ut när den är klar... få se hur de blir...

kallt

idag har de varit kallt ute. minusgrader. de har varit frost ute hela dagen. träden har varit vita. så vackert.
måste kanske ta fram vinterjackan.

ser nu på ett avsnitt på csi ny jag redan sett. inte många gånger nåt sånt händer. ska nog se på de i alla fall.

ni får ha en underbar natt. god natt mina vänner.

1 december.

1 december betyder att det är internationella adisdagen.
Det betyder också att det bara är 24 dagar kvar till julafton.
Det borde vara snö ute. I alla fall minusgrader. Men icke.
Idag har jag satt upp ljusstakat och stjärnor. Vi var lite sena med de i år. men men.
Jag har sökt en engelska b kurs men det gick inge bra.. får försöka i morgon igen.
I morgon har jag planerat att gå till arbetsförmedligen.

Nu gör jag ungspannkaka med fläsk. De ser ut att bli bättre än den jag och johan gjorde för ett tag sen :P

RSS 2.0