Blah blah

Hej på er.
Har jobbat i tre dagar. Är helt slut. Hur ska jag orka i sju veckor? Hur ska jag orka jobba tills pensionen?Ohboyohboy...

Är i alla fall ledig imorgon. Funderar på att sola eller om jag ska åka till Sthlm imorgon. Vill kolla in rean på Zara.
Blir nog Sthlm.

Robin söderling åkte ut mot Nadal. Lite tråkigt. Men roligt att Nadal gick vidare.
Federer är därimot ute i tuneringen. Väldigt tråkigt. Hade varit roligt att se Nadal mot Federar igen.
Men är väldigt glad över att jag är ledig på Söndag då finalen går.

Hur har ni de?


Saknar min älskling som är på P&L <3

Jobbjobbjobbjobbjobbjobb

Har jobbat idag. Segt. Lite folk.
Läste precis att Söderling möter Nadal i kvartsfinal. Gräs är inte nadals underlag. Kan Söderling vinna?
Hoppas ändå på Federer-Nadal i finalen.

Natti.

Va?

Jag och Jessica har hittat en ny hobby. Rita.
Mer än så säger jag inte.

Midsommar

Glad midsommar :)
Hoppas ni får en bra dag!
Ta de lungt med spnapsen ;D

Sony

Vi välkomnar nya sony Ericsson Vivaz hem till mig. Och sörjer Sony Ericsson s500i som säger adjö.
Kommer sakna min gamla mobil. Men så fort jag lärt mig Vivaz så kommer de här nog gå bra.


Söt va? :)

Ny mobil

Hej och hå i värmen.
Dagen har spenderats ute i solen. Hoppas jag har fått lite färg denna gång. Skulle vara kul att vara lite brun en sommar i alla fall.

Vi ska strax in till Södertälje. Killarna ska byta tält och jag ska köpa ny mobil. Hade tänkt göra de i slutet av sommaren men i morse gick skärmen sönder. Helt svart blev de. Så jag måste ha en ny mobil idag.

Men om någon skulle få för sig att skicka ett sms eller ringa så gör inte de. Mobilen jag har såläng är inte att lita på. 

Vi hörs senare  gullisar. 


Till Strängnäs

Om cirka en timme ska jag åka till strängnäs och träffa Sara! Har inte träffat henne sen november tror jag så de ska bli jätte roligt. Och vädret verkar vara bra så de är ju jätte skönt också.

Appropå vädret, igår hörde jag på nyheterna att från och med igår blir de bara mörkare. Asså sommaren har knappt börjat och de blir redan mörkare?! Deppigt..

Nåja, ha en fin dag.

Grattis

Till Daniel och Victoria. Önskar att jag hade varit uppe i stockholm och sett lite, kanske en hand i alla fall. Men fick jobba istället.
Har sett lite på TV och de ser väldigt trevligt ut.
Sånt bröllop vill jag också ha när jag blir stor.

God natt. Puss på er raringar

God natt

Vill säga god natt till er. Måste upp tidigt imorgon, ska vara på jobbet innan nio imorgon så måste lägga mig nu.

Har köpt ny cykel idag men fick inte med korgen. Och eftersom jag jobbar kan jag inte hämta den så hoppas jag att Johan inte jobbar imorgon så kan han hämta den. Cykeln är inte hel utan korgen.

Nä God natt på er.




Tårtfrukost

Idag blir de nog tårta till frukost.
Vi gjorde två tårtor igår, så de finns så de räcker idag.
En vanlig gräddtårta och en frukttårta. Jag älskar frukttårta. Skulle kunna äta de varje dag. Mums.

Senare idag ska jag åka och köpa en cykel. Var på jakt i tisdags och hitta en på sportex men försäljaren tyckte jag skulle komma tillbaka idag för då är de rea. Tackar tackar för de tipset säger jag.


Festival? Jag?

Hej på er.
Jag har alltid sagt att jag inte är en festivalmännsika-håller fortfarande vid det. Men nu har jag tittat runt och hittat de jag ville ha. Storsjöyran! Och de bästa är att mormor och morfar bor i Östersud. Måste bara hitta någon som kan jobba för mig tre dagar (29-31 juli).. någon som vill?

100617

Hejhej. Idag har jag och Jessica legat och solat. Men de blev för varmt så vi gick in. Jag har hällt upp ett glas vin, men är inte så sugen på de...

Väntar på att Johan ska komma hem. Har åkte och jobbade vid tiotiden.
Försöker få tag på Jimi också men han svara inte. Vill veta om han ska vara hemma idag och om han vill ha tårta eller något annat gott eftersom han muckade igår.
Grattis lillebror!

Kommer inte vara hundvakt ikväll så har inga planer.
Vad ska ni göra?

Cameroid

haha asså vad jag älskar den här sidan.












100616

God kväll på er.
Vad gör ni?

Idag har jag varit inne i södertälje och träffat  Emelie som jag inte har träffat på evigheter. Vi gick runt på stan och kolla runt. Sen köpte vi kulglass och satte oss vid maren och hade de bra.. Tills folk ska börja mata fiskmåsarna. Fattar inte vad folk tänker med..



Imorgon ska jag nog städa hemma hos Johan.
Ska kanske vara hundvakt på kvällen.


Boomerang

Måste bara säga att den bästa TVkanalen är helt klart Boomerang. Dom visar dom bästa barnprogrammen. Gamla klassiker som ingen annan visar. Som tex; Familjen Jetson, Familjen Flinta, Mike Lue och Og, Top cat, Familje Addams, Tom och Jerry och mycket mer.






God morgon

Hej på er.

Vacker dag idag. Vid tolv ska jag träffa Emelie i stan. Har inte träffat henne på typ ett år. Ska bli jätte roligt. Kommer nog fika på tratten, som vi alltid gör. Myspys

I förrgår var jag, johan, jessica och björn på grönan. De var jätteroligt att åka karuseller igen. Var typ två år sen. Johan ville åka insane men jag och björn banga. Vi åkte uppskjutet iställt. Älskar den. Kan åka den hur många gånger som helst. En annan som är härlig är bläckfisken. Mycket underskattad.
Längtar tills den 9 juli då vi fyra åker till Göteborg och ska gå på liseberg.


Natti

Vill bara säga godnatt till er alla. HOPPAS NI HAR HAFT EN BRA DAG! JÄKLA IPHONE, DEN VILL INTE DE JAG VILL.

Lund, Gröna

Yo-ho.
Snart blir de middag, stuvade makaroner och falukorv. Sen ska Jag, Johan, Jessica och Björn åka till Gröna Lund.
Woho. Ska åka massor.
Mest uppskjutet och popexpress.

Ha en fin kväll.


-

Would you swear
That you'll always be mine?
Would you lie?
Would you run and hide?
Am I in too deep?
Have I lost my mind?
I don't care, you're here tonight.


Malin 85 år hälsar

Korsord och stickning. De håller jag på med.
In på hemmet snart?!




Macbeth

Igår var jag pch Johan på kunglia operan och såg föreställningen Macbeth.
Våran första gång på opera. Vi hade jätte bra platser. Och kungliga operan är jätte vacker. Specillt guldfoajen.
Operan var på italienska men de var textat på svenska så man fatta lite av vad som sas. Operan var mäktig.
Vill defenetivt gå på opera igen.

Gå och se opera folket!

Idag ska Jessica lära mig att sticka. Men först ska vi se på the biggest looser.
Ha en fin dag!

Bilder från hattfesten

Hitta bilder på Johans dator från hattfesten för några veckor sen.




















Studenten



Grattis till studenten <3

Hej

God morgon på er. Passar på att blogga lite när Johan sover.
Han har kommit hem för sommaren så de blir inte så mycket blogga nu.

De senaste dagarna har varit bra.
I söndags var jag och Johan upp till stockholm och först gick runt lite i kungsträdgården. Där var de smaka på Stockholm. Massa mat alltså. Sen gick vi till O'learys och titta på tennismatchen mellan söderling och nadal. Hade gissat på att Nadal skulle vinna. Han hade inte förlorat ett set på hela tuneringen och inte en enda match på grus på hela året. Men de var kul att Söderling tog sig till finalen i år igen.

Igår kväll efter maten gick vi lång promenad. 7,4km.
Vi gick förbi olycksplatsen vid turinge och titta. De satta massa människor och sörjde så vi stanna inte.
Usch de är så hemskt. De har så klart pratats mycket om olyckan och dödsfallen de senaste dagarna.

Nu ska jag släppa ut katten.
Vi hörs snart igen.


våran promenad igår...

Söderling-Nadal

"En drömmatch för alla tennisälskare." skriver aftonbladet.
Det värst som kunde hända skriver jag.
Vem fan ska jag heja på?
Jag har alltid hejat på Nadal. Till och med innan han blev så stor.
Jag kan ju inte inte heja på Sverige. De är ju att svika sitt land.
Men jag kan ju inte heller svika min Nadal.
Men de är en match jag ska se!


100604

God morgon god morgon. Har duschat och ska snart äta frukost. Sen åka hem till Jessica och jobba lite.
I eftermiddag ska jag hem till Josefin och fira henne att hon har tagit studenten. Men tror inte jag ska med dom ut ikväll, ska jobba imorgon och jag är inte riktigt sugen på att festa idag.

Kommer ha fullt upp idag och då missar jag Söderlings match. Väldigt tråkigt, hade väldigt gärna sett den.

God morgon

Ska ut och gå en sväng nu.
Sen blir de nog att åka och sola med Jessica.

Ha en bra dag!


100602

God kväll alla söta. Allt bra?
Har haft en soft dag. Har mest legat ute i solen och försökt få färg. Har lyckats fått lite färg på bröstet och lite på magen. så jag är lycklig.

Jag och Jimi tog en sväng in till stan och handlade present till Josefin och så köpte jag en ny bikiniöverdel och lite annat smått och gått.

Imorgon hoppas jag att jag vaknar ganska tidigt så jag kan ut och gå innan de blir så varmt.
Vill börja alla dagar med en promenad. Man blir på bättre humör och hela dagen blir bättre.
Så jag hoppas jag kan fortsätta med de.


Varmt

Fasiken vad varmt de är i solen. Har legat och solat ett tag men var tvungen att ta en paus.
Jag tycker de är jätte tråkigt att sola. Jag är för rastlös. Men jag vill få lite färg så då måste man ligga ute och sola.

När pappa kommit hem ska jag låna bilen och åka in till stan. Jag tror jag vet vad jag ska köpa till Josefin.

Har ni en bra dag?

Powerwalk

Hej på er. Jag skippa att åka in till stan och träna. Har ingen lust att åka in till stan och sen in på gymmet nu när de är så fint väder ute. Så jag tog en powerwalk i 40 minuter istället.
Och nu blir de frukost. Kokt ägg (var tvungen att googla hur man kokar ägg..pinsamt) och kanske lite gröt och en hårdmacka.

Har ni tips på bra musik som är bra för jogga, powerwalk?

06.45

Vaknade för tio minuter sen. Kvart i sju. Drömde att jag blev attacerad av en orm. Sen när jag vaknade kunde jag knappt röra mig så då fundera jag på om jag blivit biten av en orm i sömnen. Men så var de nog inte för nu kan jag röra mig ganska bra.
Är i alla fall trött men tänker inte somna om.

Har gjort en bra plan för dagen.
Ska åka in och träna tidigt. Typ vid halv nio. Kanske simma lite också?
Sen ska jag leta studentpresent till Josefin, hon tar studenten på fredag.
Sen ska jag hem och sola.
Låter inte de bra?

SÖDERLING

Fattar ni att Söderling slog Federer. Världssjuan slog världsettan. Vår egna Söderling.
De är ju underbart.
Semifinal nästa.


Wimbledon 2008

Hej igen. De är paus i tennisen. De regna för mycket. Tittar därför på klipp från finalen mellan nadal och federer 2008.
De är säkert ingen annan som kommer titta men lägger upp en video i alla fall.
Även fast jag har sett matchen tycker jag de är spännande att titta på videon.
Vill ni inte se hela så titta i alla fall från 9 minuter.


Söderling-Federer

Hej på er. Kom hem för inte så längesen. Jag och Jessica har tagit en promenad och sen gick vi hem till henne och diska lite. Vet inte varför men ibland mår jag bra när jag diskar och städar. Gillar att göra de när jag är arg. Inte för att jag var de idag..

Vi skulle på pilates idag. Men jag får inte låna bilen för nån måste hämta Jimi som är på sjukhuset.
Men de gör inte mig något för de är tennis på tv. De är nog den roligaste sporten att titta på. Idag spelar Söderling mot Federer. Är en ganska bra match. Vi hejar ju såklart på Söderling.
Iår hoppas jag på att Nadal och Federer möter varandra i Wimbeldonfinalen. Hoppas på en lika spännande final som de var för två år sen. Då var de galet spännande. Och som vi vet så vann min favorit Nadal då.
Nog om de.

Heja Söderling


<3 FB

Måste lägga upp två roliga bilder jag hitta på facebook.




God morgon världen

God morgon god morgon.

Idag gör benen ont. Körde typ bara ben på yogalatesen igår. Får hoppas på att pilatesen ikväll är lite varierad.
Har inga andra planer för dagen annars. Om de är bra väder går jag kanske ut en sväng. Kanske Jessica vill följa med?

RSS 2.0