Bio

Nu ska vi iväg på bio. Självklart blir det Harry Potter.
Min älskade Harry..


Grattis

Grattis älskade lillebror på 20 års dagen.
Älskar dig


1a advent

Snart är de jul. Har inte tänt ljuset för vi har ingen mossa hemma. Fanns bara röd mossa på affären och de vill jag inte ha. Får tända ljuset imorgon istället.
Ligger i sängen och tittar på miss marple. Efter ett tag upptäckte jag att jag redan har sätt de avsnittet. Men jag orkar inte byta kanal så jag fortsätter att titta på denna underbara miss marple.  Har ätit årets första pepparkakor också.



Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – I min handväska
Dag 04 – Min tro
Dag 05 - Mitt bästa skämt
Dag 06 – Min bästa vän
Dag 07 – Mina syskon.
Dag 08 – Det här upprör mig

Måste göra er bisvikna. Har inget roligt skämt. Skämtar sällan på de sättet.
Önskar jag hade ett roligt skämt men tyvärr.

Min tro

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – I min handväska
Dag 04 – Min tro
Dag 05 - Mitt bästa skämt
Dag 06 – Min bästa vän
Dag 07 – Mina syskon
Dag 08 – Det här upprör mig

Vet inte om jag har någon tro. Hoppas mer än tror. Eller jag vill tro. Jag vill tro att de finns något större än oss. Jag vill tro att man kommer till himmelen när man dör. Jag hoppas de finns ett paradis i himmelen. Jag hoppas jag kommer dit.
Vet inte riktigt vad jag ska säga mer.


Dag 02 I min handväska

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – I min handväska
Dag 04 – Min tro
Dag 05 - Mitt bästa skämt
Dag 06 – Min bästa vän
Dag 07 – Mina syskon
Dag 08 – Det här upprör mig

Min handväska är svart eller brun. Har flera väskor men använder mest två stycken.
Om jag tittar i min handväska nu finns plånbok, nycklar, hörlurar till mobilen, ipod, tamponger, en bläckpenna, ett par vantar. Inge intressant direkt.

Håller på att baka ciabatta nu. Blir nog en macka till middag. Med salami såklart. Hellst med brieost också men de blir de nog inte idag.


Torsdag

Idag har de snöat hela dagen. Väldigt mysigt faktiskt. Har satt upp ljusstakarna och köpt några tomtar.
haha aa de är ungefär vad som har hänt idag. Har städat lite också.
Inte mycket som händer här just nu.

Ska äta varma mackor nu. Med räkstuvning.
Ha en trevlig kväll!

Dag 02 Min första kärlek

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – I min handväska
Dag 04 – Min tro
Dag 05 - Mitt bästa skämt
Dag 06 – Min bästa vän
Dag 07 – Mina syskon
Dag 08 – Det här upprör mig

Min första kärlek var nog Erik Larsén. Vi träffades på konfermationen. inget hände där men efter konfan tog jag kontakt med han. Kommer ihåg att de inte var de lättaste att få tag på hans nummer.
Vi var tillsammans i tre månader och fjorton dagar. Vi åt tacos dagen han gjorde slut och pappa bjöd han på middag. Som tur var tacka han nej.
Han var en väldigt bra första kärlek. Världens snällaste och gulligaste.



Chai latte

"Chai Latte är en annorlunda kaffedrink. Chai-te är ett kryddigt, sött indiskt thé som har smak av kanel, kardemumma, ingefära och svartpeppar" Kafferecept.se

Vi har en diskussion här hemma.
Är chai latte något som har med kaffe att göra? De är ju trotsallt en kaffedrink!
Eller te?

Dag 01 Presentera mig själv

Okej. På Jessica order ska jag nu göra denna lista.

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – I min handväska
Dag 04 – Min tro
Dag 05 - Mitt bästa skämt
Dag 06 – Min bästa vän
Dag 07 – Mina syskon
Dag 08 – Det här upprör mig


Malin Elisabeth Ilbäck är mitt namn. Är 21 år gammal och bor i Lund med min pojkvän. Flytta ner till honom i början av september. Kommer annars från Nykvarn. Längtar hem ganska mycket. Har mina vänner där. Här nere känner jag ingen. Saknar mest min pappa och lillebror och katten förstås. Är väldigt pappig. Han är personen jag vänder mig till när jag är ledsen. Har världens bästa pappa.
Har varit arbetslös sen augusti men fick idag ett jobb på donken. Är mycket glad och tacksam för de. För några år sen skulle jag aldrig kunna tänka mig att jobba på donken men nu är jag där och är glad för de. 
Har tidigare städat och sommarjobbat på LBL (Lådbilslandet). 
I framtiden vill jag köpa ett stort hus och gör ett hem för hemlösa och missbrukare. 
Eller bli primatolog. De har nog varit en dröm sen.. aaa en evighet.

De var nog allt om mig. Har jag glömt något?

McDonalds

Vill bara berätta att jag har fått jobb på donken i Malmö.
Jag trode jag skulle på en andra intervjuv men de var de inte, utan de var en introduktionsmöte.
Kommer inte vara så mycket i början men de är alltid något.
Är glad att slippa arbetsförmedligen. Och att få in pengar till mat och hyra. Och att träffa nytt folk.
Är ivrig inför mitt nya jobb.
Får schema om några dagar, men vet att jag inte börjar förens i december.

=D

101123

Hej på er.
Idag har de varit en konstig dag.
  • Vaknade klockan 12! Har nog aldrig sovit så länge tror jag...
  • Har långkallingar och en klänning på mig.
  • Jag och Johan har knappt lämnat sängen idag.
  • Har spelat kort i sängen.
  • Har kollat på tredje Harry Potter filmen.
Ska nog fortsätta att ligga i sängen och slappa.
Någon som har ett bra filmtips?

Klockan nio spelar Söderling på tian och DH är på femman. Har lite svårt att välja vad jag vill se.
Och är de bara vi som inte kommer in på msn eller hotmail? =/


Måndag morgon


Gissa kortet

Jag har så himla roligt att jag kör gissa kortet.
Man har en kortlek och så gissar man vilket kort de är. De gick ganska bra. 7 rätt hade jag.
Kan inte tro att någon har roligare än vad jag har.
Någon som vågar utmana mig i rolighet?

Ska kanske gå ut och titta på julbelysningen i stan. Kanske har dom en gran också. Vem vet.

Ha en trevlig söndag.

pisspottor

-


God morgon

Eller? Morgon är de men om den är så god vet jag inte.
Vaknade klockan 7 av att grannen hammrar. Får man ens göra oljud så tidigt på en lördag morgon?
Sen hade jag en sån klump i magen när jag vaknade. En sån klump som säga att livet är skit och inget kommer lösa sig.
Inte den bästa starten på morgonen..


Ensam i mörkret

Är ensam hemma i en mörk och läskig lägenhet.
Kan inte sova. Vill inte somna. Men ska upp klockan 9 i morgon så jag borde sova snart.
Är hungrig också, men har borstat tänderna så jag kan inte äta.
Åh inge bra går på tv nu.

Hoppas Johan kommer hem snart så jag kan somna tryggt


Tills Johan kommer hem håller Bamse, Tantor och Niklas mig sällskap


Odyssevs

Jag har lovat gröna skogar, jag har också lovat guld,
och ett par stycken har jag lovat evig trohet.
Och jag har känt att det var sant, men när jag ställs inför ett svek
så blir jag hemsk, då vill jag skåda hjärteblodet.
Vill du resa vid min sida
så kostar det en del,
men det är futtigt jämfört med vad det kan ge.
Det är inte lite jag vill lova dej ikväll, min älskade!
Det är inte lite jag vill lova dej inatt, min älskade!

101119

I måndags var vi på fotbollsgalan. Jag hade på mig min nya fina klänning från MQ.
När jag kom hem upptäckte jag att jag hade prislappen kvar. Men jag tror ingen såg den. Hoppas verkligen inte. Pinsamt i alla fall.

Johan är borta ikväll. Men jag kommer nog se på idol och äta en mockaruta kanske. Kanske lite ost och kex också.


Whatever you are, be a good one

De snöar i Lund.  Inge trevligt väder. Lite lägger sig på backen till och med. Men tror inte de är något långvarigt.

Idag åker pappa, jimi och lena till Itailen, milano för att vara exakt. Dom ska se när Milan och Zlatan spelar.
Är inte alls avundsjuk. Lyckostar.

Var och köpte två ljusstakar igår. Så nu är de bara en stjärna som fattas. Sen kan de få bli advent.

Ska noga ta och städa idag. Dags att packa upp tror jag.

Hoppas ni får en trevlig dag.
Puss


Naaaaw



så jäkla söta :)


Mockaruta

Jag tror grannens brandlarm har gått. De har pipit ganska länge nu. Borde jag gå upp och titta om dom lever?

Idag har jag lagat mat. Jag skulle göra kyckling med brieost och thaimorötter med ris. Thaimorötterna blev bara bajs. Inte alls bra. Men kyclingen blev god. Brie+bacon+kyckling blev en bra kombo.
Sen har jag och Johan gjort mockarutor. Så när johan kommer hem från blir de nog en bit mockaruta och lite julmust. Myspys med älsklingen.



asså de piper fortfarande.. undra om något har hänt =/

Vad har hänt?

Torsdag: Åkte hem till Nykvarn. Inget speciellt hände.
Fredag: Middag hemma hos Johan. Fest i södertälje. Utgång i södertälje. Alldeles för mycket dricka.
Lördag: Apbakis. Gick upp tidigt för att åka in till södertälje för att träffa Cecilia. Hade en trevlig förmiddag med henne. Middag hemma för Lennart som fyllde 60
Söndag:  Bowling och brunch i stockholm med johans släkt. (JAG VANN BOWLINGEN!) En trevlig dag
Måndag: Hem till Lund och fotbollsgalan


dom andra dansar macarena, vad jag gör vet jag inte :P


Fotbollsgalan

Fotbollsgalan nästa.
Hörs sen!


I'm leaving on monday morning

Måndag morgon och de regnar. Asmysigt.
Idag åker vi hem till Lund igen. Både tråkigt och kul. Kul för idag ska vi gå på fotbollsgalan i Malmö.
Hoppas på att Zlatan vinner guldbollen. Men jag är nog mest taggad på att få se Jihde.

Sen åker i väl hem till jul igen. Så om en månad ungefär. De är inte så lång tid så de går nog bra.

Kanske skriver sen vad jag gjort när jag varit hemma.. vi får se.

Ha en fin måndag morgon.
Puss på er.

Fars dag

Grattis världens bästa pappa på fars dag <3


Hemma igen

Hejsan.

Sitter hemma i soffan och väntar på att Johan och Jessica ska komma.
Idag har jag städat här hemma. Får en lite slant för de.

Annars springer jag fram till datorn och kollar mejlen var annan minute ungefär.

Ikväll blir de vindrick hemma hos Linda tror jag.

Mitt magont har kommit tillbaka. Har varit från de i två-tre dagar. Men nu är de tillbaka igen. Går de inte över måste jag nog kolla upp de för så här kan vi ju inte ha de. Eller hur?


Husmorsa?

Hej på er.
Idag är en ganska bra dag.
Jag har träffat min jobbcoach. Är glad att jag valde att få hjälp av en coach. Går därifrån med lite mer självförtroende.
Sen har vi ätit ungspankaka med fläsk.
Sen så klart är de en bra dag för imorgon åker vi hem igen.
Hela helgen är uppbokad.

Jag har märkt att efter jag flyttat bort från pappa och färdiga middagar har jag börjat tycka de är roligt med matlagning och bakning. Fick en kokbok i födelsedag och blev superglad. Vill prova varje recept. Hade jag fått den för några år sen hade jag slängt in den längst in i garderoben.
Idag köpte jag Allers julmagasin. 239 tips, recept & ideer för stämningens skull.
Husmor kanske är mitt kall i livet?


Ta en titt


I do love you

Vad heter ni? Malin och Johan
Hur träffades ni? På LBL
Hur länge har ni varit tillsammans? 1år och 2 månader
När blev ni tillsammans? 30 augusti 2009

Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Nej
Är ni förlovade? Nej inte än
Bor ni ihop? Mm :)

Har ni barn? Nej nej inte än på ett tag
Har båda körkort? Japp
Isåfall, vem kör bäst? Johan
Kommer du ihåg er första kyss? Aa tror de
Vem skrattar mest? Jag tror jag
Vem sa "Jag älskar dig" först? Det gjorde Johan
Vem är äldst? Johan är äldst. 3 år äldre.
Vem är längst? Johan är lite längre
Vem sjunger bäst? Jag ;)
Håller ni i handen på stan? Oftast
Kände ni varann innan ni blev ihop? Lite
Har ni någon speciell låt? Ne inte direkt
Har ni gråtit i varandras armar? Ja
Har ni varit utomlands tillsammans? Ja de har vi. Skottland och Tallinn.
Vilket är ert bästa minne? Oj de är många
Vem lagar bäst mat? Johan gör väldigt god mat
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Oftast
Ringer eller SMS:ar ni mest? Ringer tror jag
Brukar nån av er prata i sömnen? Johan skulle nog säga att jag pratar i sömnen ibland.
Tror du att ni kommer leva resten av ert liv med varann? Hoppas på de!


Rosenbröd





Har bakat bröd idag. Rosenbröd heter dom. Men vallmofrön.
Goda blev dom också. Ska ta hem en påse till pappa och jimi. Så ska de få smaka mina skills.

The social network

Har ni sett den? Vad tyckte ni?

Jag såg den igår. När filmen var slut var jag bara irreterad.
Mark Zuckerberg, en av grundarna till fb, är en idiot. Lika så Sean Parker.
Fattar inte hur man kan göra som Mark gjorde mot sin bästa kompis, ända kompis till och med.
Han måste ha en social störning.
Åhh blev så irriterad. Vad ville han få ut av de?!
Har bara hört bra saker om filmen och de är den bästa dom har sätt och bla bla bla.
Kan då inte hålla med.
Sen vet jag inte hur mycket jag ska tro på. Hur mycket är sant?
Mark ser själv filmen med skepsis.

Nu bojkottar vi Fb!


Äntligen en bra dag

Idag har de varit en mycket bra dag. Jag har varit på en intervjuv som jag tyckte gick väldigt bra. Hoppas på ett bra svar i veckan.
Sen har jag hittat en vinterjacka som jag köpt.

De kanske inte låter så himla mycket att hurra över men för mig är de väldigt mycket.

Nu ska jag se den nya serien på SVT som heter ung & bortskämd. Hoppas på att få skratta lite..

Ha en fin kväll!


Varning

Igår kväll fick jag ont i högra armhålan. Imorse kolla jag upp de. Jag hitta en knöl.
Går man in på vårdguiden och söker på knöl i armhålan får man upp tre alternativ. Bröstcancer, bröstcancer och cancer.
well. Tack för denna tid på jorden. Hann i alla fall fylla 21 år.

Men så för en stund sen hitta jag röda utslag och knölar i vänstra armhåla också.
Johan har försökt lugnat mig med att de bara en en inflamerad hårsäck hela tiden och nu kanske jag måste tror honom.
Men alltså de gör ont. Kan inte sträcka upp högra armen rakt upp för de tar emot.

Sen ska jag berätta för er att jag har ont i magen. Har haft de över en vecka.
Sen börjar jag få ont i ryggen.

What the hell is wrong with me?

Och hur kunde Justin Biber vinna pris för bästa manlig artist? När blev han större än eminen och usher? Visst killen är söt för att han är så liten och töntig, men de betyder inte att han är bästa manliga artisten?!


Bingolotto

Gissa vad jag gör? Spelar bingolotto. Vet inte varför jag fick lust att göra de.
Var ett nr ifrån att vinna en resa till Dubai. I tvåans bingo kommer jag vinna en volvo. Hoppas jag.
Men just nu är de paus och jag tittar på EMA på MTV. Snart kommer dom gå på röda mattan.

Vad gör du ikväll?

Petter

Är de bara jag som är stormförälskad i Petter?
Han verkar ju vara hur mysig som helst. Och snäll.
Om ni inte fattar så tittar jag på så mycket bättre.

Och Dileva är ju en roligt typ.




101106

Jag och Tantor sitter i soffan och myser. Tantor är det nyaste tillskottet i familjen. Alla gillar Tantor förutom Johan. Han sparkar ner honom från sängen och låter han sova på golvet. Men dom behöver nog bara lite alonetime och lära känna varandra. Sen blir de nog bra.


Tantor Beethoven Erik Ilbäck


Jag och Tantor. Jag hejar på team Jennifer Aniston hihi


Bumbibjörn

Hej på er.
Igår åkte vi hem till Lund igen. Resan gick bra för en gång skull.
Idag ska jag jobba mina tre timmar. Hade hellre velat varit hemma idag för de regnar och är trist ute. Då är de ju så mysigt att vara inne och mysa under täcket till en film. Får väl göra de efter jag har jobbat. 

Sitter och kollat på disneydags, bumbibjörnarna nu och ska äta frukost.
Ni får hade så bra så länge!

PUSS

101104

Hej på er. Allt är bra.
Har haft ett par bra dagar.
I tisdags fyllde jag ju år. De är ju alltid kul.
Sen har vi firat mig i två dagar till.
Igår hade vi tjejkväll. Jag, Jessica, Linda och Erika.
Vi hade de väldigt roligt. Vi åt tacos, spela spel, drack och badade.
Tack för igår flickor!
Idag har jag blivit firad med god mat och tårta hemma hos Johan. Och så fick jag en partypåse. Inehåll massa bra saker. Som tex en jätte stor penna, en bricka med Zlatan, ett spelande kort, en medalj mm.

Imorgon åker vi hem till Lund igen. Tråkigt nog. Men kommer hem till nästa helg igen. Tur nog

Sov gott mina vänner.
Puss på er.

2 november - 21 år gammal

Idag har jag blivit ett år äldre. 21 år gammal. Las vegas-gammal.
Jag har haft en jätte bra dag. Har fått fina saker. Pengar och kokböcker. Mycket bra.
Tack familjen för idag. Och tack alla som har gratta mig. Puss på er.

Imorgon blir de kanske ikea och sen middag och kanske utgång. Hur som helst blir de nog en bra dag.

God natt alla där ute.




RSS 2.0