Resten av ditt liv

Jesus vad jag älskar den här låten. Det går inte att inte le när man hör den. Superhärlig! :)


Varmt

Satan i gatan vad varmt det är ute. Har varit inne och städat på förmiddagen men tänkte hoppa i bikinin och lägga mig och sola en stund nu.. får se hur långe jag orkar ligga stilla i hettan..

Har inte uppdaterat på ett par dagar men midsommarhelgen var i alla fall bra.
Midsommarafton kan vi summera så här:

-Brunch hos höglunds
-Färgat håret för första gången i mitt liv
-Grillat
-Spelat beerpong
-På fest hos Roos
-Blivit uppraggat

Midsommardagen
-Bakis

I söndags åt min och Johans familj tillsammans. Blev midsommar mat, då vi inte åt någon sill eller prinskorv på midsommarafton. En väldigt trevlig kväll må jag säga.

Nä nu ska jag ut och sola. Hade!


Jag och Johan på midsommarafton

Filmväder

Hej på er.

Inatt har jag sovit hemma hos mig. Sängen är ockuperad med kläder och saker så jag har sovit på soffan. Vi har nog världens skönaste soffa. Ska ligga i här ända tills pappa kommer hem för då ska vi till Ikea. Ska köpa en garderob och en säng.

Imorgon är det midsommar också. Får hoppas att vädret är bättre då än vad det är idag. Vore ju trist om man måste sitta inne hela dagen. Och inte kan spela minigolf som är ett måste.

Nu ska jag sätta på en film, det blir nog Ratrace, det var lägesen..
Hoppas ni får en bra dag trots regnet!


Söta grisar på taxinge

bon jou lannwit


Sista dagen i Lund

Idag är sista dagen i Lund, kanske för alltid. Vi har ganska mycket att göra. Mer än vad vi tror, tror jag. Men något som är säkert är att jag ska till Köpenhamn idag.
Ska diska upp alla disk och duscha innan. Bråttom bråttom.
Hoppas ni får en bra dag!



hahahaha

Lund

Hallå hallå. Är nere i Lund för kanske sista gången. Tog bilen ner i söndags. Började åka klockan tjugo över tio och var framme vid kvart i fem. Så denna gång tog det bara sex timmar och typ tjugo minuter istället för nästan tio timmar som det tog när jag och Jessica åkte ner i höstas. Bilresna gick i alla fall bra, ända till Jönköping iallafall. Sen blev det tråkigt att sitta själv och inte ha någon att prata med. Sen fick jag bara in p4 och mix megapol på radion också.. ingen höjdare det inte..

Idag var planen att åka till Köpenhamn och shoppa men vädret har varit lite ostabilt på förmiddagen så vi vet inte hur vi ska göra. Om det blir så att vi stannar hemma idag så åker vi in imorgon istället. Jag hade annars tänkt att åka hem imorgon på förmiddagen men det ser ut som det blir kvällskörning istället..

Nu ska jag fortsätta packa lite till..
Hade bäst!




Tredje världskriget?

Vaknade någon gång innan sex av åskan som var. Det var ju helt galet. Det verkligen ösregnade och åskade oavbrutet. Det slutade inte. Sen kom det blixtrar som lät som dom slog ner hos grannen. När åskan från blixtrarna dundra skakade marken nästan. Det var nästan lite obehagligt.

Nu när klockan snart är halv tio syns det nästan inte att det har varit sånt oväder. Gräset är väl blött men marken är nästan helt torr. Ingen här hemma kommer ju tro mig när jag berättar om morgonen. Förstår verkligen inte hur de inte vaknade. Galet galet.

Idag ska jag bila ner till Lund. Hade tänkt att åka vid nio men eftersom åskan väckte mig innan sex så tog jag lite sovmorgon och satsar på att åka vid tio istället..


God morgon

110611

God morgon i värmen. Hur står det till?

Idag var det tänkt att jag skulle ta bilen ner till Lund igen men har skjutit upp det till imorgon istället. Idag blir det antigen sola eller Trosa marknad. Och ikväll blir det grillat, om det inte regnar. Sen imorgon tar jag bilen själv (HJÄLP!!!!) till Lund. Minst sex timmar ensam i en bil genom Sverige..

Nää nu ska se på lite tv innan jag går ut och lägger mig i solen. Hoppas ni får en bra dag!


Grattis Sverige

Idag är det mycket fint väder ute. Kommer nog lägga mig ute med en bok eller korsord. En sån här dag vill man ju inte sitta inne. Ikväll ska jag bjuda familjen på mat också, då blir det kyckling med brieost och bacon. Får hoppas dom gillar det.

Igår var vi och såg på nya pirates. Den var helt klart sevärd, men saknade Orlando Bloom och Keira Knightley. Men har ni inte sett den tycket jag ni ska görat!

Och imorgon och fram till fredag är det jobb. Och imorgon är det landskamp så det blir en lång dag. Men det ser jag fram emot. Det ska bli så himla roligt att jobba :D

Får väl avsluta med att säga Grattis till Sverige :)



Lördagen

Igår var Sara här och hälsade på. Vi hade en himla skön dag med picknick ute vid taxinge slott, kubb, häng i hammocken, grillad mat och promenader med Totte. En riktigt härlig dag faktiskt.

Idag vet jag inte vad som händer. Jag och Jimi ska kanske på bio ikväll och se på pirate of the caribbean. Annars har jag inte så mycket inplanerat.

Hoppas ni får en bra dag. Puss

1:a klass

Sitter nu på tåget på väg hem till Nykvarn. Åker första klass för först och kanske (förhoppningsvis inte!) sista gången. Det är lite mysigare här inne än i resten av tåget.
Tåget var en halvtimme sen så är inte hemma förens vid tolv om det nu inte blir mer försenat.

Har tuggat åksjuketuggumin, då jag blir så lätt illamående efter ett tag på tåg, och munnen är nu half avdomnat :P

Ska titta på den mycket härliga filmen keeping mum och ha det mysigt.
Hoppas ni får en bra kväll!

Äntligen klar

Är äntligen klar med den förbaskade uppsatsen. Ni förstår nog inte hur skönt det är!
Firar med en kopp te och Criminal Minds. Sen ska jag ta en dusch. Woho


Världens sötaste kattvideo




Håller på och pluggar. Har inte alls mycket kvar tills den här jäkla uppsatsen är klar.
Back to work...

110601

Ikväll ska vi in till Malmö och lyssna på när Johans kompis band spelar.
Imorgon ska jag plugga plugga plugga tills jag spyr. Det är planen i alla fall.

Hoppas att ni får en trevlig kväll! Pussilipuss




Sovmorgon

Jösses. Sov till klockan tolv idag. Var vaken en stund på morgonen, kanske en timme. Men somna sen om ända till tolv. Hur kunde de hända?
Och nu är klockan redan halv två. Måste måste måste plugga nu.


RSS 2.0