En bra torsdag

Idag är det en bra dag. Åkte upp till Stockholm idag igen för att köpa en present till Adam som han ska få imorgon. Det jag köpte är inte alls hans stil, men hoppas han tycker om det ändå. Var upp i stan kanske 45 minuter innan jag åkte hem, och när jag kom hem fick jag träffa Adam :) Har inte träffat han sen i fredags så det kändes jätte bra.

Har också hunnit med att tvätta två maskiner. Duschat. Och målat hälften av naglarna.
Ska måla klart dom och sen äta middag. Och sen ska jag packa tills imorgon då jag och Adam åker till Göteborg över helgen. Det ska bli väldigt kul att få åka bort en liten stund med han. Det är behövligt.

ska fortsätta nu.. kanske hörs vi senare! :)


Mordbrännder i Södertälje

En i december och en i januari. Och nu 4 på en natt! Vad fan händer i Södertälje? 4 mataffärer blir nerbränndna på en natt. Få ett stopp på de här!




Det är helt sjukt.

Läs mer på LT


22.01

Jag är så jävla trött på de här. Att inte bli trodd.



Vi tar det i morgon

Inga svar

Åhh!!!! Allt är så förvirrande! Vad händer?

Fetto

Idag är det fettisdagen. semledagen. Men ingen semla för min del. För mycket grädde och fett.

Imorse skulle jag ha tränat på sydpoolen. MRL började 6.45 och sen hade jag tänkt att simma. Så jag packade väskan igår och satte klockan på 5.30, men när det ringde imorse orkade jag inte alls att gå upp. Jag somnade för sent igår. Så jag sov vidare. När jag vaknade sen tänkte jag att jag kan åka in och simma ett tag men då kom jag på att det är ju sportlov och det lär ju var massvis med barn där. Så jag för ta det en annan gång.
Istället för att träna har jag gått till affären två gånger. Först för att Jimi skulle köpa cola. Och andra gången så köpte jag mat.
När jag kom hem från andra rundan på affären så började jag laga mat. Tänkte vara snäll att överraska pappa. Och om jag lagar mat så bestämmer jag vad det blir. Det är nog det bästa med att laga mat. Så jag valde att göra en tacopaj. Jag gjorde köttfräse och jimi gjorde degen. Första gången och det blev jätte gott! Super! :D

Nu sitter jag och kollar på ´Den rätte för Rosing´. Vet inte vad jag tycker om det. Men jag är inte hennes största fan direkt.

Imorgon blir det Stokholm med Cicci. Det ska bli väldigt trevligt :)



SNÖ

Det har snöat idag. Och det snöar nu. Det är så mysigt med snö. I morgon ska jag ut och leka i snön :D
Idag har varit en slappdag. Har legat och kollat på lets dance eftersom jag inte såg det i fredags. Efter det satte Jag och Jimi på lejonkungen och såg på den. Jag tror jag aldrig har gråtit när simbas pappa dör, men idag var det riktigt sorligt. Jag blir bara känsligare och känsligare =/
Och så har jag sett på one three hill och Gossip Girl och nu ska ja koka te och se på Beck.
En riktig TVdag idag.. jaja så blir det ibland.



Puss och god natt

Lördag

Idag har jag en jädrans träningsvärk i mina lår och i min mage. Jag var och tränade mage,rumpa, lår (MRL) på sydpoolen igår. Mitt första pass. Det tog verkligen i musklerna måste jag säga. Men det var kul också. Det var gruppträning och det passar mig mycket bättre än att själv gå till gymmet och träna. Jag har ingen motivation till någonting då. Inte till att gå dit eller att göra någonting när jag väl är där. Men med gruppträningen så har jag en hel grupp som motiverar mig till att fortsätta. För jag vägrar vara den som lägger av först. Så där kan jag absolut tänka mig att fortsätta. Sen så har dom en massa andra pass också, som Box, Body pump, Pilates, Magdans, Poweryoga, step, streetdance, spinning, vattengympa med mera. Och så är det inte så farligt dyrt heller. Så nu måste jag hitta någon som vill träna med mig, för det är roligare och träna tillsammans med någon än att gå själv. Och så är det ju mer motiverande. Någon som känner sig sugen?

Igår efter träningen så åkte jag hem och tog en snabbdusch och sen hem till Adam. Vi blev upplockade av hans pappa och åkte hem till han i huddinge. Kvällen spenderades där. Åt kålpudding för första gången i mitt liv, och det var faktiskt gott. Även om det inte låter som det. Fick sova med Adam igen, har inte gjort det sen förra onsdagen. Jätte skönt.

Idag kte jag hem och var hemma vid tre tiden. Och då var det att sätta sig i bilen på en gång för att övningsköra. jimi in till Södertälje och jag hem. På vägen hem stannade vi på Ica Maxi för att köpa någonting. Det skulle inte bli mycket, men som alltid blir det flera klassar och dyrt. Typiskt pappa.
Till middag gjorde jag och jimi en kyklingsallad och vitlöksbröd.
Har kollat på melodifestivalen ikväll. Måste bara fråga, varför sjunger en tjej på grekiska? Ingen fattar ju vad hon sjunger om. Meninglöst tycker jag.

Nu hade jag tänkt att gå och lägga mig. God natt alla där ute :)


090220

Adam vill åka till Göteborg med mig nu, så nu behöver jag ingen annan som vill följa med. Det känns bra.

Nu ska jag försöka få tag på sydpoolen. Försökte få tag på någon där igår men ingen svarade. Jag hade nämligen tänkt att träna där idag. MRL (mage, rumpa,lår). Så hoppas dom svarar nu.

Senare idag ska jag hem till Adams pappa och tröffa dom. Det ska bli väldigt skönt att få träffa Adam. Har inte träffat han på en evighet känns det som. En väldigt liten stund i söndags och en liten stund i fredags annars var det förra onsdagen vi sågs sist. Jag hoppas det kommer bli bra.
Vad ska ni göra idag?

Resa med mig?

Jag behöver en reskompis.
Jag har köpt en resa till Göteborg den 27/2 till den 1/3 (fredag till söndag) som var tänkt till Adam och mig. Jag ville bjuda han på det för vi firar 2,5 år den 27e. Men nu kan adam inte Adam följa med så nu söker jag någon som vill följa med.
Men du får betala hälften vilket blir ca 2000 för tåg och hotell. Någon som är sugen?

Jag saknar dig! <3


Mitt hjärta. Mitt allt.



Jag och min älskade pojkvän Adam <3

Adam. Min vackra Adam. Som jag älskar mest av allt på hela jorden.
Jag tycker så synd om dig nu. Men jag vet att du kommer att klara dig.
Du fixar det. Som alltid. Du är en kämpe.
Jag stöttar dig och kommer alltid att finns här för dig. Alltid.

090217




Ska in till södertälje nu. ska träffa cecilia. Nu ska hon äntligen få sin julklapp :P

Svenska hjärtan

Svensk sommar tinar frusna själar och stackars satar som du och jag
som tror och hoppas och tänker att nu så nu är det väl
Äntligen våran tur att träffa nån som behandlar oss väl
kyss mig ömt och brutalt sover sked håller hårt både morgon och kväll
Dom säger dom bästa är tagna men dom ljuger, dom ljuger för vi finns ju kvar
Och om dom bara gav oss chansen

Jag ger dig inte min morgon och inte min dag
du får nått så mycket bättre, du får hela djävla jag
Hela underbara, unika jag inte något så fjuttigt som en morgon och en dag

Svenska hjärtan tinar aldrig när dom väl har frusit
Skitsnack, ge mig kärlek och passion och hunger och magi så smälter jag rakt av
Och vi som väntar på något gott vi väntar alltid för länge jag vet, jag vet
men ett liv med låga krav är som sommar utan sol och vinter utan snö
Och vem vill leva så

Jag ger dig inte min morgon och inte min dag
du får nått så mycket bättre, du får hela djävla jag
Hela underbara, unika jag inte något så fjuttigt som en morgon och en dag

Jag ger dig inte min morgon och inte min dag
du får nått så mycket bättre, du får hela djävla jag
Hela underbara, unika jag inte något så fjuttigt som en morgon
Jag ger dig inte min morgon och inte min dag
du får nått så mycket bättre, du får hela djävla jag
Hela underbara, unika jag inte något så fjuttigt som en morgon och en dag

svenska hjärtan

Shestore

Ska upp till stan i morgon (sthlm).
Har hittat en underbar väska och tröja jag vill ha.






fina fina :)

090216

Helgen har varit skön. Har inte gjort något speciellt.
I fredags jobbade jag sista dagen för denna gång. Har räknat ut att jag har jobbat nästan varje dag sen december (utom en vecka vid jul då jag var sjuk), och det är väldigt bra för att bara vara vikarie.
I lördags var det alla hjärtans dag och den spenderade jag med familjen. Jag pappa och jimi var ute och övningskörde. Jag körde till mariefred och jimi hem. vi stannade i mariefred och handlade på ICA. Och TT tog betalt (sara vet vem jag menar). Jag låssades som att jag inte såg henne. Sen när vi kom hem så spelade vi monopol. Jag tycker det är jätte mysigt att spela sällskapsspel. Ingen vann spelat för pappa var tvungen att laga mat.
Middag blev fläskfile och klyftpotatis.

Söndag vaknade jag tidigt, vid halv nio. Och det är ju aldrig bra program på tv vid den tiden så jag började läsa. Sammalagt läste jag typ 130 sidor igår så nu är det bara 20 sidor kvar av män som hatar kvinnor. Jag övningskörde till Adam också. Det var meningen att jag skulle sova där men Adam mådde inge bra så jag åkte hem. Vill inte bli sjuk igen.
Så när jag kom hem såg pappa och jag på Beck och fikade. mysigt värre.

På söndagar är det One three hill och Gossip Girl på feman. Underbart. Men våran femman har inte funkat på en vecka och så det blev ingen tv söndag här. Men tror ni inte att femman börjar funka.. klockan 8. Precis när GG slutar. Så jäkla typiskt. Men jag har tur som kan se på reprisen av GG idag i alla fall.
Så nu funkar femman men inte sexan. Det är alltid något fel på någon kanal. Så jäkla irriterande.

Idag har jag varit duktigt och tränat lite här hemma. Ska kanske gå ut och gå en lite stund snart.
Har också lagat en underbar lunch. Pommes och rostbiff med mimosasallad och grönsaker. Mumms :D

Hörs senare! Puss och Kram

Alla hjärtans dag

Idag är det som sagt alla hjärtans dag. Jág och Adam har bestämmt att vi inte ska fira det. Vi har varit tillsammans i två och ett halvt år. Alltså blir det här vårat tredje alla hjärtans dag tillsammans. Vi har inte firat dom två tidigare. Dåde jag och Adam tycker att den här dagen är överskattad. Men jag har nog ändrat mig. Adam är nu med sin farbror i strängnäs och spelar innebandy och sen ska han på bio med sina kompisar. jag är ensam för alla andra jag känner ska spendera dagen med sin respektive. Det betyder att jag är själv. Och det känns inte bra. Skulle vilja gå på middag och bio eller nåt sånt. Jag har inga problem att göra såna saker själv, men idag är det ju en dag för par. Då känns det ju sorligt att gå ut ensam. Sen tänkte jag att jag ska ut på krogen. Men jag kan ju inte gå ut och supa ensam. Det är ju ännu mer sorligt. Så vad ska jag göra? Någon där ute som vill ut på krogen ikväll?
 
Jag ska väl gå tillbaka till min bok nu...

Ha en skit dålig dag!



Kristoffer Hiding

Kommer ni ihåg Kristoffer Hiding. Han som kom på femte (tror jag) plats i Idol 2007. Han med de långa lockiga håret. Han med den underbara mjuka fina rösten.
Jag älskar när han sjunger Refuge på Audition. Så här kommer den.

Kristoffer Hiding

Lyssna och njut

Shopping

Idag var sista dagen i saltskog för denna gång. Har inge jobb inplanerat nu, så vi får se när jag jobbar nästa gång.. jag känner på mig att det inte kommer att dröja allt för länge innan någon ringer. Nina ringde igår och sa att någon (marianne tror jag) hade frågat var jag var någonstans, så hon kanske ringer.. vi får se...

Efter jobbet idag åkte jag hem och bytte om och sen åkte jag upp till Stockholm. Tänkt köpa en klänning på HM som jag har tittat på men så blev det inte. När jag kom upp så gick jag raka vägen till kungshallen och träffade Adam Jimi och Rasmus och åt. Jag köpte en kyklingfile med pommes och tsatziki. Gott värre. Sen gick vi till pilgrim inne på Souk där Adam köpte en ring. Sen ville någon gå in på HM. Där delade dom ut kuponger på 20% rabatt. Jag glömde helt bort att jag skulle leta efter klänningen jag åkte upp för, men jag hittade en jätte söt kofta istället. 249 ordiarie pris, så jag betalade 199 med mina 20% rabatt. 
Sen valde jag att gå själv en lite stund så jag gick in på PUB och kollade. Jimi och Rasmus åkte hem, men Adam mötte upp hans bror Simon som också var i stan. Dom bestämde sig att åka hem och jag ville inte åka hem den långa vägen själv så jag skyndade mig att åka med dom. Men innan jag kunde gå var jag tvungen att köpe en bukett blommor på hötorget. Det är ju ändå alla hjärtans dag imorgon. Och jag älskar blommor. Och jag kommer inte att få blommer av Adam eller någon annan så om jag vill ha de får jag köpa det själv. 


Min söta kofta från HM
 

Mina blommor


Fina va? :)


Killar där ute! Köpa blommor till era flickvänner. Även om ni inte firar alla hjärtans dag. Det är kul att bli uppvaktad. Det kan göra så himla mycket. Man blir så glad. Det uppskattas. Överraska eran kärlek med en ros. Eller kanske en chokladask, eller kanske en bok. Inte för att det är alla hjärtans dag, utan för att du älskar henne.


S&M


Anthony Hamilton

Har precis sovit i typ två timmar. Hade lungt kunna sova längre om jag inte hade tvingat mig upp. Tror att förkylningen har slagit till nu. Hoppas verkligen att jag kommer att kunna sova bra i natt. 

I morsen när jag jobbade så kom en pappa och hans son och jag hörde att pappan viskade till sin son att det är den snygga städaren idag. Sen kom pappan fram till mig och sa Hej, vi tycker du är snygg. Så min dag började ganska bra :P

Idag har jag upptäckt en nya kärlek också. Anthony Hamilton. Helt underbar röst. Ni måste lyssna på han!
Anthony Hamilton-Cool


Sjuk

Idag är jag nere. Jag håller på att bli sjuk. Min näsa är täppt och halsen är tjock. Huvudet är stort. Hoppas jag slipper feber denna gång.

Idag har jag jobbat till 11. när jag kom hem värmde jag mat från igår och åt lunch. Sen kurade jag ner mig i soffan och läste män som hatar kvinnor. Sen somnade jag, sov kanske en timme. Det är riktigt skönt att somna i soffan, hoppas bara att jag kan somna lätt ikväll för i morgon ska jag upp tidigt. Typ kvart i fem. Så det blir en tidig kväll för mig. Och 3an på tvn funkar inte så jag kan inte se på top model ikväll så då kommer jag nog att läsa. Har redan läst 50 sidor idag. Det börjar bli lite spännande faktiskt..

Idag är min överraskning till Adam klar. Det är inget speciellt. Något han och jag kan behöva. Hoppas han gillar det.

Ska gå och städa lite på rummet nu.
Ta hand om varandra. Puss och Kram


Joss Stone
om man ändå hade en sån röst.. och ben

8/2

Nu är det bokat. Nästan alt klart. ett frågetecken kvar bara.
Överraskning!

Sara Ritzén

Idag ska jag hem till Sara i Strängnäs. Ska bli väldigt roligt för det var så himla längesen vi sågs.


Vill ni bli mina vänner, Bagge och Ara?

Idag har jag jobbat. Var väldigt svårt att gå upp när klockan ringde. Trisse (katten) låg brevid mig och ville mysa så det blev lite extra svårt att gå upp. Sen åkte jag med pappa till jobbet. Börjar tröttna på att vara i saltskog nu. Förut trivdes jag där, men nu har jag börjat tröttna på stället. Jag har tröttnat på hela allt. Skulle nog inte trivas på ett annat område. Utan det är ett nytt jobb jag behöver. Ska verkligen skärpa mig med jobbletandet!
Har lust att åka iväg snart. Helst till mormor och morfar i Östersund. Det vore himelsk skönt. Jag saknar mormors mat. Hon är en mästare i köket :D

Gick en stund på stan efter jobbet. Köpte bara nädvändiga saker. Strumpor, legging och en tjocktröja. Jag har alldeles för många tjocktröjor men jag måste rensa den lådan för jag använder knappt hälften av alla jag har, de tar bara up en massa plats.
När jag kom hem drån stan höll jag på att dö av svält så min älskling åkte och köpte sushi. Det är så jäkla mättande att jag orkar bara hälften.

Eftersom det är onsdag idag så är Adam här. Det har blivit att Adam kommer hit varje onsdag. Har varit så sen allra första början, så det är härligt. Men ikväll är det också tv-kväll. Halv åtta är det vänner, klockan åtta är det top model och klockan nio är det made in sweden. Jag gillar verkligen made in sweden. Jag älskar Anders Bagge, han är så härlig och underbar. Önskar att jag kände honom. 

Nägon annan jag önskar jag kände är Ara Abrahamian. Har sett på han i mästarnas mästare tror jag pogrammet hette som går på ettan på tisdagar klockan 8. Han är en sån gentleman och omtänksam. Han verkar vara en jätte underbar människa. Och det han gjorde på OS i Kina i förra året är så modigt och tufft. Jag önskar verkligen att jag kände han.


Ska gå och göra något annat nu. Vi hörs i morgon! Hade bra och ta hand om varandra. Puss och Kram!


Kladdkaksmuffins med diam

Emelie tyckte jag skulle uppdatera så då väljer jag att visa hur fina mina kladdkakemufins med diam blev :D


Smet med diam
Smet med diam


Kladdkaksmuffins med diam


Björn Gustafsson

Bästa buss trafiken här på swe
Ni är alla en människo ras av sämsta kvalité
En stackars pojke i tårar i sin brors gamla kläder
Lämnad att dö i vårt iskalla väder
Som ni glatt ger en böter med ert själv belåtna flin
800 spänn era jävla svin
Kontrollanter o lapplisor jag hoppas ni försvinner
Bakom era ryggar vajar handens längsta finger
Erat jobb är så trist så att tiden står stilla
Hoppas lönen är kass o att frun luktar illa
Man mår illa och får kvälningar av att se er på stan
Jag hoppas ni får magsjuka o fula barn
Ni ska pissa i mot vind och stryk ska ni ha
Jag hoppas ni inte får någon tårta på er födelsedag
Ni är värdelösa kreatur som är svårt o hata mer
Barnen i Afrika tycker synd om er
Ingen tycker om er inte äns era föräldrar
Må västtrafik brinna i helvetes eldar
Hare gött hej




http://www.youtube.com/watch?v=YtBSi0RxbV0

I wish


Urinvägsinfektion?

Jag vet hur det känns att ha urinvägsinfektion. Och nu är det på väg..
Jag hatar det! Det känns i hela kroppen. Att alltid vara kissnödig är så jävla hemskt. Jag har tur att jag inte har feber och kissat blod. De har jag bara gjort en gång, och det var inte så trevligt heller. Och så jobbade jag och de var en av de stressigaste dagar så det gjorde inte det hela bättre.
När jag har urinvägsinfektion kan jag inte göra mycket dom tv första dagarna. Ligger mest i soffan i en ställning som känns bra, sen ligger jag där och sover i ett par timmar. Flyttar jag mig från min ställning så kommer känslan att vara kissnödig fram och det är hemskt. Har man hittat sin ställning som gör att den känslan försvinner så flyttar man ogärna på sig.

Om det inte har gått över i morgonbitti när jag vaknar så måste jag ringa till vårdcentralen och få medicin. Men om jag har tur så har det försvunnit.

Önska mig lycka till! <3



Hypokondriker?

Tror jag har blivit lite hypokondrik.. ni vet en sån som läser eller hör om en sjukdom och sen tror att den att den själv har blivit drabbad.
Jag läste för nån vecka sen om någon modell som hade fått urinvägsinfektion och sen hade nått hon nåt virus i de som hade spridit sig till magen och sen till hjärnan tror jag, så hon dog i alla fall. Och jag som har haft urinvägsinfektion så många gånger att jag har tappat räkningen nu, tror att jag kanske också har nåt virus i mig. Eller chansen är stor i alla fall. Och så är jag orolig för att jag inte ska kunna få barn för jag har haft så kraftiga urinvägsinfektion och så ofta.
Såg på Oprah förra veckan också. Det handlade om bröstcancer. Så nu tror jag att jag har det. Fast att få bröstcancer vid 19 års ålder är väl typ en på miljonen? Min farmor (som jag aldrig hann tärffa) dog i bröstcancer, så det tycker jag dubblar mina chanser att få det. Även om doktorn hos Oprah sa att det inte var ärftligt, men ändå en liten större chans måste jag ju ha än andra som inte har cancer i släkten?!  Men för att minska mina chanser för att få bröstcancer så ska jag äta mindre fett och motionera mera. De sa doktorn.

RSS 2.0