110224

Hej på er. Skrev ett långt inlägg igår men de raderades.

Vi är i alla fall hemma i Nykvarn nu. Åker hem till Lund på söndag.
Idag ska jag hem till Cecilia och äta pannkakor.
Imorgon ska jag träffa Sara.
Och på lördag är det nog fest.

Jag är hemma och har det bra. Det snöar och är kallt. Igårkväll var det nästan 20 minus ute.

Ni får hade så bra.
Puss

Växjö

Hej på er igen. Kom hem för en timme sen från växjö. De är en resa på nästan två timmar med tåg. 
Föreläsningen var intressant. Föreläsaren var väldigt intressant, lite rolig. 

Tågresan hem var galet kall. Var helt nerkyld när jag kom hem. Kunde knappt känna mina fötter. 
Nu ligger jag under täcket och ser på på spåret. Tänker inte gå upp härifrån förens imorgon.
Ont i magen har jag också så jag skippar nog middagen. Är inte alls sugen.


Föreläsning

Hejhopp. Är uppe mycket tidigit idag. Ska nämligen åka till Växjö och gå på föreläsning. För hoppas att det är intressant för de är mellan tio och fem.
Mycket mer händer väl inte idag.
På söndag åker vi hem. Ska bli väldigt skönt att få komma hem till familjen igen.

Hoppas ni får en bra dag!

PEZ



Här sitter jag och äter PEZ och ser på Oprah. Ska snart börja plugga.
Senare idag ska jag ner till stan och kolla efter träningskläder, så jag forhoppningsvis kan köpa mig ett gymkort snart.


Alla hjärtans dag

Hej på er. Snart ska vi äta jordens godaste mat, fläskytterfile med potatisklyftor och bea och tsatziki. Och vitlöksbröd. 
Ville bara önskar er en god alla hjärtas dag.
Ta hand om varandra och var lite extra kärleksfulla vettja

Puss på er!

Nybakat

Godagens på er.

Igår blev de lite party. Vi åkte och träffa Johans kompisar som var i nån korridor. Sen efter ett tag skulle vi till någon nation, som jag egentligen inte skulle komma in på för mitt studentkort är från växjö, men vi kom in från insidan typ, så vi slapp lång kö och betala inträde. Väldigt trevligt. Något annat som var trevligt var priset, 20 kr för en cider. Inte illa. Musiken var väl inte den bästa men de var ett band som spela några låtar och de var väldigt trevligt.
Jag drack inte mycket, typ tre cider och blev aldrig full men ändå mådde jag jätte illa när vi kom hem, de kändes som jag hade druckit tre för mycket.

Idag har jag jobbat (städat på glorias) och bakat bröd, formfranska. Johan är på affären nu och sen blir de fläskfile och pommes. Om jag orkar tänkte jag göra blåbärsmuffins också.


trevligt band igår


gott nybakt bröd

tjoho. ny längd på håret


God mat på en fredag

hoho vad god mat vi ätit idag. Lax, spenatpasat och hemmagjord remouladsås. Grymt gott

Idag har jag också blivit uppsagd på jobbet. Dom säljer för lite och har för månda anställde så vi fyra som blev anställde samtidigt fick gå. Tråkigt att de blev så kort tid men men...

Sen till alla er hemma, vi kommer nog hem nästa helg. Vi åker nog på söndagen och stannar till helgen efter eller något sånt..


ser kanske inte så gott ut men de var mycket gott ska ni veta!


Hemska dröm

Har inte haft den trevligaste natten. Johan kom hem klockan två och var lite jobbig. Men när vi somnat drömde jag en jätte hemsk dröm.
Först var pappa alkolist och gillade inte mig. Sen samtidigt blev jag sexuellt utnyttjad i skolan av läraren, i klassrummet dessutom. Och som om de inte var nog blev de krig. Sen när jag gjorde en anmälan på läraren så såg han de och skickade döda kroppar till mig som hot.
Inte direkt den trevligaste drömmen.

Om en timme ska jag till frisören. Vet ej hur jag ska klippa mig. Lär väl komma hem med att bara ha toppat mig.
Sen ska jag till Malmö och träffa några tjejer som läser samma kurs som mig.


My name is Bond, James Bond

 

Hej på er. Nu har jag bonat ner mig i sängen med en kopp te och en tallrik med kiwi och banan. Snart ska vi för fjärde dagen i rad se på Bond. Har kommit in i någon Bond period nu tror jag..

Imorgon ska jag nog gå och klippa mig. Vet inte rikitgt hur än. Vill ha något mer frisyrigt. Så om du har några förslag får ni gärna komma med dom!

Nu är det filmtajm. Good bye!


Update

Nu blåser de här. Rejält. De går inte att ta miste på vart vi är i vårt land. Helt klart skåne.

Idag har jag varit till stadsmissonen här i Lund och ska nu bli volontär.
Och så har jag köpt ett par byxor. Ett par svarta med hög midja men smal ben. Har länge velat ha ett par sånna.
Mycket mer har jag nog inte gjort.

Hörs någon annan gång. Om jag inte har blåst bort.
Hade bäst!


Mars


Gå och köp biljetter!

Igår var ju jag och johan på stand up. Asså de var grymt roligt. Hade ont i kinderna efter allt skratt. Finns det biljetter kvar så gå och köp! Skulle gärna gå fler gånger.
Min uppmaning till er är gå och se Raw Comedy Club!!!

Idag händer inte så mycket. Läser i boken. Har tagit en paus nu. Chipspåsen kom fram också.



hej hej

Raw comedy club

Ikväll ska vi på stand up. De ska bli väldigt spännande, har aldrig varit de förrut.



Idag har jag köpt mig en bok. Den kultiverade människan heter den. De verkar inte vara den allra roligaste men jag ska nog kunna ta mig igenom den. Dock är jag väldigt långsam när jag läser och de tar tid innan saker och ting sätter sig så vi får se hur de kommer att gå. Man måste ju testa.

Nä nu tillbaka till boken. Hade bra!!

En god natt

hallelulja. Har sovit så gott i natt. Somna innan tio och sov till halv nio idag. Har nog inte somnat så tidigt på måååånga månader. Helt underbart. 

Igår jobbade jag. Fick hoppa in exra. Jobbade mellan tio och sju, så de var ett långt pass, men det gick bra. Var inte så jätte mycket folk.

Idag fick jag reda på att jag kommit in på en till kurs. Vet inte om jag ska läsa den också. Måste tänka lite på de...


Döden

Hur länge är man död?
Tills nån tar bort gravstenen från kyrkogården?
Tills jorden går under?
Tills folk inte kommer ihåg en?
För alltid?
Vad är för alltid?


RSS 2.0