Tack för din medverkan

Kvällen har varit härlig. Jag blev på bättre humör när killarna hade kommit hem.
Vi grilla och tog det lungt ute på gräset. Roffe somna på soffan direkt efter maten och när jag och johan gick in somna johan en stund också. Meningen var att vi skulle vidare på fest efter vi ätit men de var ingen som orkade. Vi har varit ner till Ica och köpt kakor och påskmust så vi har något att mysa med ikväll. Just nu kollar dom på hockeyn och jag ligger i sängen och funderar på att sätta på någon film.. eller kanske se något av dom missade avsnitten av Big Brother. Eller bara sova kanske.

Hoppas ni har haft en bra valborg! Puss på er.


Valborg

Pissochskitdag!!! Är på så dåligt humör.
Har jobbat på förmiddagen och sen var det tänkt att jag skulle gå till parken och va med dom andra (dom har varit där sen tio). Jag gick till parken. Men att hitta Johan eller Roffe (ja juste Roffe är här, han kom igår) bland 10 000, japp tio tusen, andra är inte det lättaste. I en och en halv timme letar jag sen ger jag upp och nu sitter jag hemma. Och all min alkohol är i parken men Johan.
Gjorde av med alla min pengar på mobilen, fyllde på den i morse ska jag tillägga. Och juste, endast tre samtal kom fram, resten dirket till voicemail. Och på dom tre samtalen som kom fram så var de såklart ingen som svarade.

Åhh jag är så irriterad. Är inte alls festsugen längre. Och kommer bara vara irriterad på alla andra som är så fulla. Åh de är ingen bra dag.

Typ de första jag ser inne i parken är en tjej går och runkar av en kille. Mitt bland folket. Och går gör dom också.
Sen lite senare går en kille och spyr. Går och spyr samtidigt.

The dress

Gud vilken fin klänning Kate hade på bröllopet idag. Mycke finare än Victorias. Eller vad säger ni?









Kungligt bröllop

Sitter och tittar på de kugliga bröllopet. Om trekvart är de vigsel.
Tycker det är så himla härligt med kungligheter.
Hoppas på en vacker ceremoni. Och vacker klänning.


God natt

Är de här inte de vackraste ni sett så säg?!


110427

Hej på er. Är hemma från Österlen, kom hem i måndags faktiskt.
Påsken var jätte härligt. De var dock ganska kallt och blåsigt där vi bodde men om man bara åkte lite bortåt så var det bra. Vi har tittat på Ales stenar, stenarna var väl inte så imponerande men utsikten var jätte vacker.
Vi var in till Ysta och titta, där fick vi sen änder mörda en annan and, inte så kul att se men så är de väl naturens gång antar jag.
Jag har också spelat min livs första golf. Inte en riktig 18 håls runda men en pay and play på nio hål. Det är kul så länge det går bra.
Vi skulle åka till Ysta djurpark men de var stängt så vi åkte till en strand och grillade. Jag badade låren i Östersjön också. Inte så varmt i vattnet vill jag tillägga.
På kvällarna har vi lekt maffia och haft det skoj.
Jaa de var min påsk de.

Hoppas er påsk varit bra också.


Skärtorsdag

Glad påsk. Idag börjar påsken. Vi ska till Österlen och njuta ett par dagar. Johans familj har hyrt hus där.
Jaa vet inte vad mer jag ska skriva..

Får önska er en trevlig helg! Puss


Husmor

Var inne på Laila Bagges blogg och hittade två roliga bilder. Den första är från en bok på 60-talet, den andra vet jag ej vart den är ifrån..




Grillning

Ikväll blir det nog grillning hemma hos några kompisar till Johan. Hoppas verkligen det för jag är grymt sugen på grillat nu.
Ska strax ner till systemet och köpa lite vin eller cider tills ikväll.

Idag har vi sol i Lund. Jätte skönt ute. Får hoppas att det håller i sig i helgen.
Har shoppat lite idag, fast jag inte borde. Har inte så mycket pengar och dator kostar 1500kr så borde verkligen inte köpa något men kunde inte hålla imot. Kom hem med en kjol, leggings och en kofta. Men de var det värt. Får försöka att inte köpa något nästa månad.

Hoppas ni får en trevlig helg. Puss


piss off

Åh vad arg jag är. Har settat större delen av förmiddagen i telefon och försökt få tag på någon i mediamarkt. Till slut kom jag fram och fick svar på några av mina frågor.
Jag har ju fått en räkning på minst 1026kr, och de är för att jag ens ska få tillbaka datorn. Och det är för felet på nätverkskortet, som jag skiter fullständigt i och aldrig användt. Men för att dom ens ska titta på felet jag ville att dom skulle titta på, måste jag betala 1528,50. Datorn statar inte alltid som den ska. Fixa det i stället för att hålla på att pilla på något jag inte använder. Åhhh det är så irriterande. Om vi inte hade sagt något om nätverkskortet hade de här kanske varit gratis? Jag har inte ens haft sönder de. Den var säkert sönder när jag köpte den. JÄVLA NÄTVERKSKORT SOM JAG SKITER FULLSTÄNDIGT I!!!!!!!

Its crazy man

Har fått ett trevligt brev så här på förmiddagen. Från Mediamarkt. En räkning på antigen 1026 eller 1528,50kr. Det är min dator som inte funkar. Lämnade in den för att den startar inte alltid. Men de har dom tydligen inte gjort något åt, utan dom har hittat ett fel i nätverkskontakten som dom vill ha betalt för. Och även om dom inte gör något åt det så kostar de mig 1026 kr. Helt galet dyrt.

Idag har jag tvättstugan. Har apmycket tvätt. Måste plugga också.

Storstädning

Herregud är klockan redan  fem. Vart har tiden tagit vägen? Har städat i fyra timmar nu. Har tagit en storstädning i vardagsrummet så nu är de rent och fint. Planen är att ta något annat rum imorgon men chansen är stor att jag inte är på storstädningshurmör imorgon.

Om nån timme tänkte jag beställa en kycklingsallad, orkar inte göra mat idag. Men innan dess ska jag nog ta och gå en sväng. Har ju inte varit ute i de fina vädret idag.

Inatt komme Johan hem igen. Dom dagarna vi varit ifrån varandra gått förvånansvärt fort faktiskt. Men det ska bli skönt att få hem han igen.

Jag har fått ett sånt fruktansvärt sug på att åka till Paris i vår. Vill se allt, eiffeltornet, notre dame, gå inne i Louvern och titta på Mona Lisa, moulin rouge, triumfbågen och allt annat vad Paris har att erbjuda. Bara gå och gå och gå och gå och njuta.








Lördagsmys

Trevlig lördagskväll på er!
Här i Lund är det vår på riktigt. Det har börjat bli lite grönt på några träd. Och för en timmer sen var det 20 grader ute, klockan halv sju på kväll liksom. Helt underbart. Hoppas på samma härliga väder i morgon då jag inte jobbar inne på dagen.

Ikväll har jag laddat upp med lördagsgodis (fiskar, persikor och kokosprickar), satsumas, honugsmelon och påskmust. Jag ska ha myskväll med mig själv. Klockan åtta ska jag se på smartare än en femteklassare och sen blir det nog the notebook.

Hoppas ni får en fin kväll. Puss

så ska det INTE låta

Fredag klockan åtta. Så ska det låta. Skitlag. Stuckna grisar hela bunten. Är väldigt besviken. Jag som sett fram emot det här hela veckan. Åhh det är så dåligt!!! Funderar till och med att byta kanal.


Träningsvärk

Hujeda mig vilken träningsvärk jag har i låren. Och de blir bara värre och värre. Att sätta sig är inte så illa, men att ta sig upp är dessto värre. Är det inte så att de är värst andra dagen? Isåfall kommer jag knappt kunna jobba imorgon :P

Idag pluggar jag. Har tagit en matpaus men nu är det dags att återgå till den tråkiga boken. Hade tänkt att gå till bibblan och plugga men det blåser så himla mycket att jag stannar inne idag. Det är typ storm ute. Nästan.




Hoppas du har det bra Johan. Älskar dig. Bryt inget är du snäll <3

MRL

Träningen, mrl, var grymt jobbig. Har nog aldrig haft så ont i låren. Kunde knappt gå efteråt. Om jag får gissa så såg det nog ut som jag bajsat på mig och var halt. Kommer väl antagligen inte kunna gå på fler dagar. Rumpa och Mage var inte lika jobbig, men de var fortfarande jobbigt. Måste nog börja träna lite mer regelbundet.

Imorgon hade jag tänkt att sitta på bibblan ett par timmar och plugga. Var där idag nån timme och plugga och det gick bra, så ska försöka fortsätta med det.

Nu är det Big Brother. Vi hörs kanske imorgon. Puss på er!


Ensam hemma

Är nu ensam hemma. Johan åkte för ett tag sen. Han och hans pappa ska iväg och åka skidor. Men på söndag kommer dom hem igen så de blir inte så många dagar ensam.

Alldeles strax ska jag iväg och träna. Gruppträning, MagRumpaLår ikväll. Det ska bli jätte skönt att träna igen. Har inte gjort de sen innan jag åkte hem.

Måste skynda mig nu. Vi hörs senare! Puss

110405

God middag. Min dator är nu hos Mediamarkt på lagning. Fick en lånedator men den är inte så jäkla bra..Får hoppas att de går fort att laga min, högst en månad skulle det ta.
Hann köpa ett par gympaskor på stadium också, dom kommer från barnhyllan och kostade 150 kr. Helt okej för att ha ett kortare tag.

Idag är planen att gå till skomakaren och lämna in ett par skor och sen till biblioteket och försöka läsa lite och lämna tillbaka några böcker.

Hoppas ni får en underbar dag.Puss på er.

110404

Goddagens. Här i härliga Skåne är allt bra. Vädret är okej, nu är det soligt och runt 20 grader i solen.
Idag är det inte så mycket som står på schemat. Ska plugga lite, måste börja läsa en bok. Sen när Johan kommer hem ska vi till Mediamarkt och lämna in min dator för den är inte riktigt frisk tycker vi. Ska nog titta efter ett par gympadojor till mig också. Ett par riktiga ute och gå skor. Ja sen är det väl inte mycket mer...

Vad gör ni?
Någon som vill komma ner till mig i helgen?


Minion

Så jäkla underbart roligt :D


Högskoleprovet

Hej å hå. Skrev högskoleprovet idag. Från nio till fyra. Hallelulja. Var det svårt? Japp Gick det bra? Nopp.
Men nu har jag gjort de och vet hur det går till. Vet lite mer till nästa gång, för kommer antaligen skriva igen i höst. För nu vet jag vad jag vill plugga. Personalvetare.

Nu ska te göras och nån film ska på. Ha en trevlig kväll!


Fredag

Sara vill att jag uppdaterar så this is for you darling ;D

Kom tillbaka till Lund igår. Känns super att vara med Johan igen. Känns helt okej att vara i Lund också. De är faktiskt en mysig stad när de är fint väder.
Kom i alla fall hem igår förmiddags och till min förvåning var Johan hemma. Vi åkte in till Malmö och jag byta mina Converse (köpte dom i söndags i skärholmen) till en st mindre så nu kan jag börja använda dom.
När jag var hemma tappade jag bort mina pilgrimsörhängen, typ femte paret jag tappar bort, så köpte ett par likadan i Malmö. Två cardigans från zara kom hem också.

Idag har jag gjort några övningsprov till högskoleprovet imorgon. Funderar starkt på att inte göra det. Jag kommer förvärra mina chanser till att komma in på nån utbildning. Jag kommer få det bekräftat att jag är dum. Jag kommer behöva säga folk att jag är dum, trög och oklok. Jag kan inte. Jag fattar inte. Det är jobbigt. Det är pinsamt och jag gillar det inte.

Johan åker kanske bort nästa helg så du får ni komma ner och hälsa på mig! :D

RSS 2.0