MJ - This is it

Kom precis hem från stockholm. Jag, Jimi och Johan har varit på bio och sett MJ - This is it. Filmen var bra. Allt är från repitioner från hans turne han skulle ha i Juni. Om han hade levt tror jag att det skulle ha blvit en grym konsert. Jag var så nära att köpa en biljett till en av hans London konsert men hann aldrig. Hade verkligen velat sett han live. Närmare så här kommer vi inte. Men filmen var grym att se.

Innan filmen börja så var det en grupp tjejer på 12-14 år som hedra MJ. Gryma dansare. Blir lite arg på pappa som inte tvinga mig att dansa när jag var lite. Skulle vara roligt att kunna vara grym på att dansa. Istället tvinga han mig och Jimi att spela piano och tennis. Inte lika grymt.



Nu är det sängen som väntar. Vi hörs!
Puss och god natt

Be my mirror my sword and shield


Du vet väl om att du är värdefull

Nu ska jag och min baby se på tarzan och äta glass och varma hallon. Kan de bli mysigare?! Ett perfekt slut på en härlig vecka!
Imorgon åker vi hem. Tåget går vid två tiden tror jag.

God natt mina vänner.
Puss och Kram

8 dagar kvar

Nu är det bara 8 dagar kvar tills jag fyller 20 =D

Ja, det var egentligen allt för mig. Ville bara påminna er ;)

(Är sugen på pizza idag. Eller kycklingspett och pommes)

Städ

God kväll. Ska snart gå och lägga mig. Johan är uppe och spelar GH.
Vill inte lägga mig i sängen för de är stökigt och orkar inte fixa med de nu.
Annars har jag städat idag. Det tycker jag är roligt. Dammsuga och göra rent. Igår gjorde jag rent i badrumt lite grann. Juste, handtvätta Johans äckliga handduk som han har som grytlapp. Den har någ inte någonsin sett vatten och tvättmedel. Förens idag. Ska nog ta och köpa han en riktig grytlapp i julklapp. De och decilitermått.

Vi har gått en sävng till nova lund idag också. De en galleria som ligger lite utanför stan. Igår sa Johan att det tar cirka en timme att gå dit. Tog kanske 15-20 minuter.
Letde efter vinterjacka med hitta ingen. Jag vill ha en stor och skön, och billig jacka, hellst i mörkgrön, brun eller svart. Men hittar ingen någonstan.. Någon som har sett nån kan väl säga till?!

Nä nu ska jag sova. God natt!

Glöm inte att ställa tillbaka klockan en timme!

GH

Jag och johan spelar GH nu efter idol.
Jag vinner ;)

Idag har vi varit på stan en stund. Jag hittade ingenting med Johan köpte lite underkläder.
Johan har tränat småbarn i hockey och jag har tittat på. Ungarna är jätte duktigt. Dom svänger och stannar och grejer. Jag somvknappt kan åka rakt fram blir väldigt impad.

Imorgon kanske vi ska åka iväg till något ställe, typ som moraberg, och titta på vinterjacka.

Nu får ni sova gott så hörs vi nog i morgon :)
Puss och Kram

LUND 091023

Idag är det bara 10 dagar kvar tills jag fyller år :D

Idag ska vi ner till stan och kolla lite. Måste titta efter en vinterjacka till mig..
Ikväll ska vi äta tacos och sen klockan åtta är det idol och då åker chipspåsen fram.
Fredagsmys!



Är i Lund igen

Jag och Johan åkte till Lund imorse. Klockan ringde 04.40. Japp. Så tidigt. Tåget gick typ 5.38? från södertälje syd. Johan har som tur är en snäll pappa som körde oss till tåget.

Tågresan gick bra. En katt som jama väldigt högt, en härlig kille som hade varit på hockey i går kväll och missat bussen, han blev avslängd i norrköping. eller nyköping, vad vet jag...

När vi hade åkt tåg i 3 timmar och 50 minuter kom vi fram till Lund. Då var det morgon.
Vi gick hem och sov till halv ett. Sen har vi segat i sängen. Vid halv sex gick vi till hockeyrinken. Johan tränade småbarn och jag tittade på. Shit vilka barn. Dom är typ 7 år gammla och åker bättre skridskor än jag någonsin kommer göra. Dom kan ju till och med stanna. Dom beh´över inte sätta sig på rumpan, som en annan måste göra.

Imorgon ska jag nog ner på stan när Johan går till skolan. Eller så stannar jag hemma och leker hemmafru..

Åker hem på söndag eller måndag.
Och nu är det bara 12 dagar kvar tills jag fyller 20! :D

God natt och sov gott alla söta där ute!
Puss och Kram

roast

Hejsan! Sitter i soffan med min favorit och ser på Roast på femman. Har ätit en liten skål med glass och varma hallon. Så liten att jag måste göra mer.

På onsdag åker jag och johan ner till Lund. Ska bli mysigt att åka ner igen. Mysigt med tid med min favorit.
Ska spela CS när jag kommer ner. Det ska bli mysigt.

Nu ska jag värma mera hallon att äta till glass.. Sen är det CSI NY.

Sov gott mina vänner.
Puss

talking about a revolution

Idag kommer min baby hem. Ska bli så skönt att få se han igen. Var en evighet sen sist.

För övrigt har vi det bra här hemma. Jag och Jimi har sett på Harry Potter nu på morgonen.

Michael Jackson spelas flitigt. Lika så Tracy Chapman.

Ska torka håret nu, sen hämta Johan vid tre. Vi hörs senare!


Baby överlevde tågolycka

Så jävla hemskt. En mamma står på perrongen med sin bebis i vagnen och vagnen börjar rulla. Mamman upptäcker det för sent och precis när vagnen rullat ner för perrongen kommer tåget.
Mirakulöst nog så överlevde bebisen. Tack gode gud för de! 


Söt bebis och konstigt folk


Riktig eller fake?


 Stor mun?



Sötaste bebisen någonsin

HAHAHAHA



(det är när man känner doften av ens egna avförning som man börjar undra vem man EGENTLIGEN är)

091015



-Mammas pojkar tv4 kl. 20.00
-Inlåst tv4 kl 21.00


Ha en trevlig kväll!
Puss på er

Dålig natt

Åh jag jag har sovit dåligt dom sista timmarna.
Klockan fem vaknade jag och var kallsvettig. Hade drömt en hemsk dröm och var livrädd när jag vaknade.
Drömde att de gick in en gubbe i huset när jag sov(ensam). Han satte sig på min sängkant och väckte mig. Sen ville han hjälpa mig med mina läxor. Ja sa att han var tvungen att gå för jag går inte i skolan. Han går ut genom köksdörren och jag går in till pappas rum. Sen märker jag att han är kvar på tomten och vägrar att gå. Han knackar på fönstrena och är arg på mig. Sen helt plötsligt försvinner han och det kommer en ung tjej iställt. Hon försöker också ta sig in och skriker, bankar och hotar. Efter ett tag när jag tror att hon äntligen har gått så står hon inne i köket.

Sen vaknade jag. Usch. Blir rädd bara jag tänker på det. Ställde klockan på tio över sex för om jag somnade (vilket jag till slut gjorde) så jag skulle vakna och säga till pappa att han skulle låsa dörren när han gick. Han brukar inte göra det när han går till jobbet.

Sen låg jag vaken och tänkte att gubben och tjejen skulle stå i något rum med sina svarta hatiska mördar ögon när jag vågade mig upp ur sängen. Så då ville jag inte gå upp alls. Men hungern sa emot.

Som tur var så var dom inte i huset. Än. Dom kanske kommer?

Det är inte ofta jag drömer läskiga drömmar. Och det är inte ofta de känns så verkliga.

Usch och fy..Vill inte vara ensam idag. Vill inte sova ensam i natt.

Las Vegas

Yeeees! Las Vegas börjar igen. Klockan halv sex vardagar på femman. Första avsnittet idag.
Jag är överlycklig. Har verkligen saknat den serien. Den är ju en av de bästa.
Christine, Greys, Las Vegas. De är allt man egentligen behöver.

Woho!!! :D

 

Billigt boende i London?

Gaaah ge mig ett billigt boende i London den 2nov - 5nov TACK!





Bilder från lördag

den jeg elsker, den jeg elsker elsker jeg
den jeg elsker, den jeg elsker elsker jeg
men er det mig du elsker er det mig du holder af

Sitter och sjunger på en dansk låt jag hörde på radion igår :P haha ut ur huvudet på mig!

Tänkte lägga upp lite bilder från i lördags. Tjejkväll i Tumba hos Malin. Blev drinkar och pictionary och ett spel som hette vilda gester. Gick inge bra för mig i något av spelen men det var roligt i alla fall.. Tack för en trevlig kväll tjejer!

         

         

 



Nu ska jag värma soppa på våran nya spis.
Vi hörs snyggingar!


Jag har tråkigt

Jag har insett att min senaste kyss: En hejdå kyss
Jag lyssnar på: Ljud från Tvn
Jag pratar: om onödiga saker
Jag tycker om: Johan
Jag avskyr när folk: sjunger högt på bussen
Min bästa vän är: Bäst!
Min första vän heter: kommer inte ihåg. Daniel kanske
Kärlek är: underbart
När jag borstar tänderna: går jag runt i huset
När jag lagar mat: kryddar jag aldrig
Jag tänder på: lite olika ;)
Det sexigaste yrket är: något med blåställ
Det är charmigt med: smilegropar
Jag är rädd för: bli ensam när jag är gammal
Den värsta känslan är: ensamhet
Den bästa känslan är: lycka
Jag är bäst på: jag är inte bäst på något
Jag är sämst på:  många saker..
Om jag va ett djur skulle jag vara: en katt
Jag kommer alltid att vara: tjej
Det finaste som finns är: familjen
I sommar: Är det förhoppningsvis varmt
Sist jag grät var: igår
Jag kan: Massvis med saker.
Jag kan inte: ännu mer saker
När jag vill tänka går jag: till min säng eller badrummet 
När jag bakar så bakar jag: bullar
Min mobiltelefon är: snart två år gammal
När jag vaknar på morgonen: har jag ångest
Innan jag går och lägger mig: säger jag god natt till pappa
Just nu tänker jag på att: jag borde ge katten mat
Bebisar är: söta när dom är snälla
Idag har jag: sökt jobb
Ikväll ska jag: göra ingenting
I morgon kommer jag: vakna med ångest
Jag vill verkligen: ha ett jobb

Lördagsmys

Idag har jag och Jimi varit inne i stan och tittat runt. Jag köpte en blå skjorta på Bikbok. Sen åkte vi til Icamaxi för att köpa hårspray och jordgubbar. Det sluta på 240 kr. Godis för typ 200. Och varken jag eller Jimi har pengar för ett sånt kalas. Men så klart så var det jag som fick betala.

Ikäll är det tjejkväll med Cicci och Malin och några till. Drinkar, vin och shot. Och jag som aldrig mer skulle shota. Hittills har det gått bra. Tror inte jag kommer göra de ikväll heller. Mår fortfarande illa bara jag tänker på shota. usch...

Nu ska jag måla nagarna och äta en macka.
Vi hörs i morgon mina vänner!


17.35

Är fortfaranade på bra humör :D
Har varit med pappa till bauhaus och köpt kakel till köket. Vi köpte även målarfärg för vi ska måla om de vita väggarna i köket.
Jag ska få spackla och måla. Är taggad för det. Då är man sysselsatt ett litet tag.

Vet inte om jag ska hämta Jimi idag. Hans mobil är itne på så jag får inte tag på han. Men jag ska i alla fall se på Idol ikväll. Ska nog köpa lite godis till de.


Så här fin är jag idag ;)


Se så fin jag är om fötterna. Raggsockor och foppatofflor ;P


Happy

Idag är en riktigt bra dag. Jag är glad. Varför? Kanske för att pappa är hemma och jag inte är själv. Eller så är det bara en bra dag helt enkelt.

Jag är taggade på att åka och kolla på kakel till köket. Tror det dock kommer gå över när vi har varit på affären i tre timmar och inte kommit någonstans. Och Jimi är inte med så jag har ingen att leka med. Vi brukar alltid göra något annat när pappa kollar på viktiga saker. Men idag kanske det blir roligt i alla fall.




I miss you honey <3

Hejdå



Dags för mig att leta mig fram till sängen och min bok.
I morgon blir det kakelshopping med pappa.

Vi hörs någon gång under morgondagen.
Sov gott. Puss på er


091008

Idag har jag lunchat med pappa. Han slutade tidigt och kom och hämtade mig sen åkte vi in till Kringlan och åt lunch. Jag beställde en fisk. Är typ tredje gången i mitt liv som jag äter fisk ute på  ett matställe. De var stek gös med kokt potatis och sås. Smaka ganska bra. Men inte lika gott som en fet burgare med pommes. Men nångång måste man ju äta något annat. Eller?
Anledningen till mat ute var för att köket ännu inte är klart. På långa vägar. Pappa håller på att sätta upp gipsskivor nu. Det lär väl bli helt klart om några år typ..haha inte riktigt men det tar nog en tid..

När vi kom hem somnade jag på soffa med tidningen i handen. Nu ser jag på simpson sen ska jag nog gå ut på en lite promenad. Det är så himla fint väder idag. Lagom kallt och soligt. Och massa färger på träden. I love it!

Ta hand om er nu.
Vi hörs <3


Deppig

Ingen bra dag idag. Vill inte var ensam hemma. Vill helst av alt vara i Lund med Johan.
Är alldeles ensam här. Köket är kaos och spisen fungerar inte.
Har inget att göra om dagarna. Har inget att gå upp för.
Vad skulle jag hem och göra?

Ska leta jobb.

Jag skulle vilja ha ett barn


Hemma

Kom hem vid halv sex. Har ätit och tagit de lungt.
Nu ser jag på despret och sen är det Christine. Vilken underbar tisdagskväll.
Hade varit ännu bättre om jag fick vara med Johan

God natt <3

Min sista dag i Lund

För denna gång...Kommer nog att komma ner fler gånger :)

Johan tror att jag gör något hemligt nu... HAHA! LURAD ;)

Ska klä på mig och packa för halv två går tåget hem.

Vi hörs ikväll :)



091005

Sitter i Lund och ser på Simpson. I morgon åker jag hem. Har varit här i en vecka nu. Det är en fin stad. Men det är dags för mig att åka hem för denna gång. Men om jag hade pratat med pappa innan jag beställde biljett hade jag inte åkt hem i morgon. Pappa håller på att bygga om i köket så det finns tydligen inge vatten och spisen fungerar inte... Få se om jag överlever när jag kommer hem eller om jag kommer svälta ihjäl..

Nu ska jag se på färjan och sen är det svenska hollywoodfruar. Ska nog få i mig lite glass och varma hallon till de :)

Ni får ha en super bra kväll.



Kanelbullens dag

Kom precis på att det är den fjärde oktober idag, alltså att det är kanelbullens dag..aja, får väl äta en kanelbulle i morgon istället..

Idag har det nästan varit storm här nere.. blåst något fruktansvärt! Men vi tog oss ut på en promenad i alla fall. Blev nästan en timme faktiskt.

Har inte gjort något speciellt annars. Jag lagade mat för en timme sen typ. Så Johan fick diska. Ombytta roller ikväll alltså.

Johan spelar CS nu, ska flörta lite med han och se om jag får spela lite :P

Hade bäst så länge.
Ta hand om varandra




091003

Hej hej.

Idag har vi varit ute på en lite resa. Vi åkte till IKEA i Malmö.
Försökte få Johan att köpa både de ena och de andra, men det gick inte. Han sa inte mycket mer än nej.
Fick han att köpa lite ljus och ljusstakar. Ljus som luktar glass. Snart så har han nog levande blommar hemma också..vänta bara..

Idag fick jag en mail från SJ också. Har fått 379kr i ersättning för tåget var försent i måndags när jag åkte ner...Så det är en gratis resa hem :)

Nu ska jag gå och pussa på min man.
Hejdå

Lunds härliga nattliv

Lund. Vilken härlig stad.

En kille spydde nyss i trappen.

Hördes i hela trappen.

Mysigt.

Nu ska jag göra mig en nattmacka och sen sova.
God natt

God natt världen!


Lund dag 4

Idag är det bara en månad kvar tills jag fyller år. 20 år!

Ska väl klä på mig snart och sen får vi se vad vi gör idag..
Har varit vaken sen åtta idag. Känns som en evighet sen..

Det hagla väldigt mycket för en stund sen. Vräkte ner.

Nej nu ska jag gå. Hejdå.


Krya på dig Adam

Lund dag 3

Hej alla. Jag lever. Är lite sjuk fortfarnde men det är bättre idag än vad det var igår. Idag har det blåst (jätte mycket) och regnat och varit ruggit. Vi har bowlat (wii), det gick ganska bra. Sen har Johan lagat god kyckling och pommes. Jag skärde lök och paprika. Sen hade jag tydligen sagt att jag skulle diska. Dumma mig.

Klockan 9 kolla jag på inlåst de nya programet på tv4. De var faktiskt bra. Intressant att se. Va dumma människor det finns. Unga killar som håller på med de ena och andra.. riktigt hemskt..

Måste meddela att Lund är en stad.

Nu ska jag läsa. Hade bäst där hemma!

RSS 2.0