Fin fint väder

Hallå hallå.
Idag är det väldigt fint väder. Sol och blå himmel. Snön är borta snart också.
Katten är ute och lapar sig i solen. Jag ska strax ut också, väntar bara på att mobilen ska ladda lite. Ska nämligen ut och lyssna på en bok.

Sen när Johan kommer hem ska jag tvinga honom att köra mig till Ica Maxi. Har nämligen ingen mat hemma. Och ikväll ska jag nog försöka mig på att göra en soppa med lite rotfrukter.

Nu börjar telefon bli klar för en promenad. Hörs kanske senare!

<3



Fick blommor från min man förra veckan. Bara så där.
Han är så fin, min man! <3

120226

Ikväll har vi suttit framför tvn hela kvällen. Klockan sju satt vi och spelade bingolotto, Jimis idé. Ingen vann, som vanligt. Sen kontoret och som vanligt Wallander.
En söndag måste sluta med Wallander eller Beck, det har blivit som en tradition.


Det här gör jag ikväll. Ser på en av mina ...

2012-02-21_21_09 (MMS)

Det här gör jag ikväll. Ser på en av mina favorit filmer, för evigt. Underbar film! Till det blir det te och ingen samla. Istället har jag köpt sockerkaka och gräddan och det toppas med massa mandarinklyftor. Mums Mums. Hoppas ni har en bra kväll! :)


120221

Usch vilket väder. Regn. Jag som hade tänkt att gå ner till affären om en liten stund. Väntar nog tills det slutat regnat.

I lördags skulle jag och Johan åka och se på Sherlock Holmes, tror ni det gick? Nopp. Vi kom fram i god tid men det fanns endast två biljetter längst fram och vi hade inte jätte stor lust att sitta så långt fram. Men bio ville vi se så Johan tyckte vi skulle se på tinker tailor soldier spy. Han övertalade mig med att det är typ som Bond. Jag älskar Bond. Dum som jag var gick jag med på det. Åhh vad jag ångra att jag gjorde det. Det är en av de sämsta filmerna jag sett. Den var grå och trist och hade inget att säga. Vet inte riktigt vad de ville med filmen. Så att summera det hela; SE INTE FILMEN! SKITDÅLIG!



Live

Längtar tillbaka till Maggio på Cirkus i somras..








SNÖÖÖÖÖ

Ohh det har kommit massvis med snö under natten. Det är mysigt. Och vackert. Jag tycker att man minst en gång under vintern ska ha massa snö, och det har vi fått nu. För ska vi ha vinter, ska de vara vinter! För på rikigt, när senast hade vi vår och gick i linne i februari sist? Jag tror att våren kommer att komma i slutet av april.

Har ingen aning om vad jag ska göra idag. Måste ner till affären känns det som. Jaa mycket mer på agendan har jag inte...

Glad alla hjärtans dag!

Glad alla hjärtans dag till er alla där ute! <3

Jag sitter ensam hemma och tar det lungt. Johan är i Göteborg och jobbar och kommer hem imorgon. Jag spenderar kvällen i sängen med tvn. Tror att jag fortfarande är lite sjuk. Om jag känner mig lite dålig imorgon måste jag nog ringa till vårdcentralen och se om jag kanske behöver ny medicin.

Idag har jag jobbat på dagis. Mycke sjuka barn. Av 14 barn var endast 6 barn där idag. Men det har varit mysigt. Vi har åkt pulka och stjärtlapp, målat och spelat instrument och sjungit. Mycket mysigt.


Här får ni en bild på stockholm.

Sherlock Holmes

I helgen skulle jag och Johan iväg och se på Sherlock Holmes på bio. Vi har tidigare försökt flera gånger men inte lyckats, vi har missat den, inte haft bil eller något annat som kommit ivägen. I lördags bokade vi biljetter till nio-bion. Vi hade bil och middagen åt vi tidigt så vi skulle hinna. Dock så började jag må illa och fick ont i magen så vi valde att stanna hemma. På söndagen tänkte vi ta en tidig bio då johan spelar innebandy på söndagkvällar. När vi fick bilen hade vi typ en halvtimme på oss att ta oss in till heron och köpa biljett och popcorn. Så de var redan ganska ont om tid, men så klart att de ska vara broöppning vid söndra. Filmen började 14.55 och vi var framme 15.00 och då var det minst fem minuter kö för att köpa biljetter så vi struntade i det, vill ju inte missa början av filmen.
Med de sagt så tror jag inte att det är menat att vi ska se den filmen. Gud vill inte det.



Filmen jag aldrig kommer att få se

120209



Så här charmigt snygg är jag idag. Har på mig pappas islandströja som är typ 14 storlekar för stor, men jag älskar den. Vet inte om ni ser det men har färgat håret igen. Denna gång skulle det bli rött, vet inte vad jag tänkte men snyggt blev det inte. För se hur länge jag orkar dras med den färgen. Helst av allt vill jag ha tillbaka min gamla vanliga färg. Får se hur det går..

Ja för övrigt mår jag sådär. Är så jälva trött på att bara ligga i sängen hela tiden men kan inte göra mycket annat. Så fort jag går upp och gör något så måste jag kissa hela tiden. För hoppningsvis börjar medicinen värka och jag är frisk imorgon.

Har ett galet sug efter tacos. Har dock inga grönsaker hemma och att gå ner till affären känns inte som någon ide. Får se hur jag löser matfrågan..

120208

Har varit till vc och lämnat urinprov och det visade sig att jag har urinvägsinfektion. Har fått antibiotika att äta tre gånger om dagen i fem dagar. Får hoppas att det hjälper, men det brukar det alltid göra. Så förhoppningsvis är jag frisk om någon dag.

Om cirka en timme ska vi åka och titta på en längenhet. Den ligger på Lundavägen så mina förhoppningar om att de är något att ha är väldigt låga. Har tittat på en annan lägenhet där och det var inte trevligt ska jag säga er, riktigt äckligt och fult. Men man vet ju aldrig..


VC

Igår under dagen mådde jag bra, nästan så att jag ångrade att jag sjukanmälde mig. Dock blev det värre på kvällen. Var kissnödig hela tiden och satan vad ont det gjorde. Det ända som hjälper är att sova.
Imorse trodde jag att det var bra.. Ända tills jag gick och kissade. Så har nu ringt vc och fått en tid klockan kvart över ett. Får se vad det visar.

Känslan att vara kissnödig hela tiden men ej att kunna kissa är nog den värsta känslan som finns. Och sen när man väl kan kissa så kissar man ståltråd. Usch, önskar inte ens min värsta fienden de hära!

Dålig morgon

God dagens. Det är väl inte direkt världens bästa dag idag. Vaknade upp imorsen med feber och en släng av urinvägsinfektion. Det tråkiga var att jag skulle ha jobbat idag. Men var tvungen att sjukanmäla mig. Jätte tråkigt för nu känner jag mig bättre. Febern har jag sovit bort. Det gör fortfarande ont när jag kissar och kissar mer än normalt men känner mig inte alls lika dålig som i morse.


Det har varit en bra dag idag. Har jobbat ...

2012-02-01_19_52 (MMS)

Det har varit en bra dag idag. Har jobbat på Hökmossen fsk. Ska jobba imorgon också. Barnen är så söta. När vi ändå är inne på jobb kan jag berätta att jag ska jobba på aik i två veckor i mars. Sen blir det svff. Ja så är det med det.


RSS 2.0