Nyduschad. Onepiecen är på. Egengjord pizz...

2012-01-29_18_46 (MMS)

Nyduschad. Onepiecen är på. Egengjord pizza. Vin. Så ska det låta. Myspys med katten. Skönt avslut på en söndag som började kl 05.50 då klockan ringde.


Bild på mig och varg. Idag ska jag jobba ...

img_0958 (MMS)

Bild på mig och varg. Idag ska jag jobba på hökmossens fsk. Och i morgon faktiskt.


Idag har jag ätit middag med Jessica. Vi å...

2012-01-19_17_43 (MMS)

Idag har jag ätit middag med Jessica. Vi åt på crazy town. God mat och konstig servetris. När jag sa att jag ville dricka 7up trodde hon att jag ville dricka senap. Haha varför skulle jag vilja dricka senap? :P


Det blev en promenad idag med. En och en h...

2012-01-24_14_17 (MMS)

Det blev en promenad idag med. En och en halv timme och nästan samma runda som igår.


Ej kött

Har fått nån idé om att jag inte ska äta kött i en månad. Kyckling och fisk går bra. Varför jag fått den idén vet jag inte. I alla fall så började jag idag. Och det gick bra. Ända fram till frukost då jag åt skinkmacka. Tänkte inte på att det är kött. Aja, jag börjar nu med min ej-kött-månad!

Idag har jag och Jerra gått prommis också. För min del blev det en promenad på nästan precis två timmar. Väldigt skönt. Ska försöka göra det oftare.


Något bra med att vara ensam på kvällen är...

2012-01-18_21_30 (MMS)

Något bra med att vara ensam på kvällen är att man får se på vad man vill. För några dagar sedan blev det satc och idag är det moulin rouge. Tillsammans med te i min favorit kopp och glass och varma hallon. Något ska man ju få för att man får vara helt själv :)


Pappa klappar varg

2012-01-15_14_11 (MMS)

Pappa klappar varg


Här kommer en bild på två av vargarna vi f...

2012-01-15_14_15 (MMS)

Här kommer en bild på två av vargarna vi fick träffa på Kolmården :)


Varg

Har varit på kolmården och klappat vargarna idag. Supermysigt. Jätte fina djur. Hade tänkt visa nån bild men mobilen, där bliderna är, är i Solna. Får åka och hämta den imorgon.

Nu ligger jag i säängen med en kopp te och ska se på andra SATC filmen.

Hoppaas ni har haft en bra dag!


Serier

Tittar på den nya serien på femman, once upon a time. Gillar den, den varkar vara mycket bra! Vacker också. Det är sagofigurer och verkliga figurer. Det är gott och det är ont.


En annan serie som är bra är SVTs Mildred Pierce. Kate Winslet som spelar Mildred. Älskar Kate. Den serien handlar i alla fall om en kvinna, tvåbarns mamma, i Amerika på 30 talet som sparkat ut mannen och måste börja jobba. Längtar till på måndag då nästa avsnitt visas!






Diamantbröllop

Vill säga GRATTIS till mormor och morfar som firar 60 år som gifta idag. Diamantbröllop.
Så grattis grattis grattis! <3



Typ fyra år gammal bild men det är fortfarande mormor och morfar. Världens bästa mormor och morfar!

120111



Idag gjordes årets första springtur. Inte ett dugg skönt. Eller jo, lite i början kanske. Men sånt som är nödvändigt är inte alltid skönt eller roligt.

Äckligt äckligt äckligt

Jag dör lite, så vidrigt det är!!


Trafiksyndarnas ursäkt

Aftonbladet har en lista på trafiksyndarnas ursäkter. Lite roligt är de då allt.


"Det är första gången på 20 år en kvinna ber om mitt telefonnummer"

(Man som gjort förbjuden vänstersväng).

 

"Vi kan sluta diskutera, du är inte på min intellektuella nivå märker jag"

(Cyklist mot rött till YB Adolphson).

 

"Hur mycket..? Va fan, tusen spänn… du kan skriva två tusen direkt, jag tänker köra här i morgon också"

(Taxi i bussfil).

 

Taxichaufför: "Vet du varför jag blir arg? På 10 år, jag har kört mot rött, jag har kört heldraget, svängt mot förbjuden vänstersväng… aldrig har ni låtit mig slippa, ni skriver alltid på mig."

YB Adolphson: Du menar att vi gjort vårt jobb?

Taxichauffören: Du... nästa gång låter jag kunden gå sista biten och ringa till dig och gnälla!

(Taxi med förbjuden vänstersväng).

 


Jag

Gick in på Egoinas blogg och såg att hon hade gjort ett inlägg med lite "jag fakta" och ville också göra en lista..

Jag gillar inte smör. Har mest svarta kläder. Älskar att sätta på mig helt nya strumpor. Är väldigt dålig på att svara på sms. När jag sover själv så håller jag om Bamse, min tvättbjörn. Jag smaska när jag äter. Och jag gör ah-ljud när jag dricker. Jag måste ha lingonsylt till risgrynsgröt. Jag gillar att jobba. Jag kan ingenting om politik. Jag kan inte fickparkera, har aldrig vågat provat.

Jag är rädd att det ska ligga någon under sängen och ta tag i mina fötter när jag ska gå och lägga mig. Jag färgade håret första gången på midsommarafton förra året. Jag har absolut ingen koordinationsförmåga. Jag kan vara ganska envis. Jag tycker om att spela spel. Jag är rädd för att dö.

Jag läser oftast bara rubrikerna på nyheterna. Jag tycker inte om att bli jätte full. Jag älskar dom röda godisfiskarna. Jag har blivit dålig på att spara pengar. Jag skulle kunna är kyckling nästan varje dag. Jag är nog lite hypokodriker. När jag var mindre kunde jag inte somna om det var helt tyst.


Jonathan Johansson - Stockholm

Ingen annan skulle förstå och ingen annan skulle gå
en meter för mig jag behöver dig ♥



Vad som hänt de senaste dagarna

Har varit hos Cecilia på en fika och lite mys idag. Pratat och skrattat massa.
Och igår var jag hemma hos Sara och bakade paj. Dock blev det helt misslyckat. Men vi hade de bra ändå.
I onsdags åkte jag och Johan på kryssning. Tog det lungt och åt massa mat på buffen. Godast var den gravade laxen. Handlade lite i taxfreen också. Fick hem en ny partym bland annat, Hugo Boss - Femme. Luktar mycket gott ska ni veta!

Ska snart åka hem till Johan och äta. Vad som händer sen vet jag inte. Kanske utgång kanske inte utgång.



Här åker vi på vattnet

Fint med guld. Mycket spännande på slutet ...

photo_effects-13 (MMS)

Fint med guld. Mycket spännande på slutet (Vet ej hur spännande det var innan slutet då jag vaknade när det var 6 minuter kvar av tredje perioden). I alla fall, bra jobbat!


20120101

Första Januari 2012. Plocka pinndagen. Vi har dock inte plockat några raketpinnar. Har legat inne hela dagen, förutom åkturen till pizzerian. Har inte ens tagit av mig pyjamasen. Och imorgon är det jobb. Känner mig ganska otaggade till de just nu men det blir nog bättre imorgon. Nu ska jag försöka hitta något roligt på SVTplay att titta på då det inte går något bra på TV.



Bild från tidigare


RSS 2.0