Bilder från Edinburgh

Dag 1:
Jag och johan tog flyget från skavsta till edinburgh klockan 19.55. Flygresan gick bra. Litet och trångt plan. Vi landad efter två timmar. Vi tog bussen från edinburgh flygplats till stan. Där ifrån gick vi till hotellet som ligger typ två kilometer bort. När vi kom till hotellet somna vi fort.

    
Tre första bilderna är på väg till Edinburgh. De fjärde är på edingburgh castle och den sista är på en annan byggnad, vet inte vad de är för hus.

Dag 2:
Gick upp tidigt och åt hotellfrukost sen gick vi upp på rummet och sov en stund till. Sen vid tolv gick vi ut i regn och blåst till slottet. Slottet är jätte vackert. Det är som en liten stad innanför murarna. Vi såg kronjuvelerna och massa annat gammalt. Att gå inne på slottet och kolla på alla små museéum som fanns där inne tog nästan hela dagen. Men när vi var klara gick vi ut i nästan storm, och letade efter en ansiktskräm eftersom jag glömde mig hemma och jag måste smörja in ansiktet efter jag har duschat. Vi hitta en nivea för typ 20 kr. Sen tog vi taxi till hotellet. Vid halv tio åt vi på pizza hut.

                 

Alla utom de tre första bilderna är från slottet. De första är på huset jag inte vet vad de är. Och de två andra är utanför slottet, de är även den sista bilden.

Dag 3:
Upp tidigt för hotellfrukost. Lunch på KFC. Sen gick vi till en kyrka och kolla. Sen en sväng på stan. Ösregna hela tiden vi var på stan. En bra stund gick vi och leta efter hard rock cafe för att boka bord till kvällen. Det tog jätte lång tid innnan vi hitta det. Och det blåste och regna så jäkla mycket, vi var helt genomblöta. När vi kom fram till hard rock så berätta dom att vi inte behövde boka bord. Så jäkla typiskt. Sen gick vi till Jenners, typ som vårat NK. Gick vidare till topshop där jag köpte ett par byxor. Sen gick vi och fika och sen till hotellet. Vid halv tio tog vi bussen till hard rock. När vi kliver av bussen börjar de regna och blåsa storm typ. Vi kom dit genomblöta. Åt god mat och drack gott. Johan hade fått pengar av sin farmor som vi skulle äta för, så tack så jätte mycket! :)

                          

Dag 4:
Gick upp tidigt. Flyget gick tidigt.


29/11 Grattis Jimi

Grattis lillebror :D




Idag åkte Johan hem till Lund igen. Eller nyss. Skilldes från han vid elva. Denna gång känns det inte alls kul. Han har varit hemma länge nu och vi har setts varje dag (tror jag) och så åker han bort nu och är borta länge. Kommer inte att se han förens den 18 december. Om jag inte kommer ner några dagar nästa vecka kanske. 19 dagar känns så länge. Vill inte vara ifrån min baby så länge. Kanske klarar vi de, eller så gör vi inte de...

Jag älskar dig Johan!

091127

HEJ MINA VÄNNER. HAR INTE ORKAT ATT LÄGGA UPP BILDER FRÅN EDINBURGH, DE ÄR SÅ MÅNGA. MEN NI SOM HAR FACEBOOK OCH VILL TITTA SÅ FINNS DE DÄR!
LÄGGER NOG UPP BILDERNA OM NÅN DAG...

IMORGON MÅSTE JAG KÖPA PRESENT TILL JIMI SOM FYLLER ÅR PÅ SÖNDAG. SKA OCKSÅ BAKA LUSSIBULLAR HÄR HOS JOHAN. DE BLIR NOG JAG OCH HANS MAMMA OCH KANSKE JESSICA.

HAR TITTAT PÅ IDOL IKVÄLL. VEM TROR NI ÅKER UT? JAG TROR OCH HOPPAS ATT MARIETT ÅKER. BARA INTE CALLE ELLER ERIK ÅKER SÅ ÄR JAG GLAD.

NU SKA JAG TA LITE MER GLASS TROR JAG. VI HÖRS!


Hemma igen :(

Är hemma igen. Inte alls roligt. Vill vara kvar i endinburgh.
Lägger upp bilder sen.



Edinburgh idag!

Har duschat och klätt på mig. Ska tårka håret snart och sen kanske fixa naglarna. Har nästan packat klart.
Snart åker vi :D 

Ha de bra så hörs vi på torsdag!
Puss hej

 


Packar

Håller på att packa här hemma. Eller jag har tagit en paus.. som har blivit väldigt lång nu.. mer ett uppehåll. Fast jag vet vad jag ska ha, nu är de bara att hitta plats till de i väskorna.
Kommer nog inte att orka/vilja fortsätta idag utan tar de i morgon förmiddag.
I morgon åker vi till Skavsta vid fem tiden, pappa kör oss. Flyget ska gå klockan 19.10, sen får vi se hur de blir med den saken.. Vi ska landa ungefär två timmar efter vi har lyft så vi ska vara framme 21.10, lokal tid 20.10.

Innan vi åker ska jag ha duschat, rakat benen, tagit bort nagelacket och satt dit nytt och packat klart. Tror ni jag klara de? Hoppas de :P

Nu håller jag på att ladde ner vägen till eldorado. Tänke på den i morse och så hitta jag nu utan att leta. De måste vara ödet. Men den ska jag nog se ikväll, om Johan tillåter mig :P

God natt alla söta. Vi hörs i morgon innan vi åker :)


EHH



Är de på riktigt?

:)

Åhh vad jag gillar dig <3


Tvättar

Idag är det tvätt-lördag. Ska tvätta tre maskiner så jag har kläder att välja på när jag ska packa. För på månadg åker vi till Edinburgh :D Känns inte som de bara är tre dagar kvar. Känns typ som tre år :P Men det ska bli väldigt skönt att få åka. Kolla på alla slott och gå i små gränder och kolla på gamla byggnader, och kanske köpa något i någon affär?! :)

Ikväll ska jag hem till Johan igen. Vi ska äta fondue. Har aldrig ätit de tidigare så det ska bli spännande. Jag tycker att de verkar lite konstigt men de är säkert gott :)

Nu ska jag spela gammal fjortismusik och vänta på att maskin nummer två ska bli klar.
Hej hej


fredagsmys

väntar på att Johan och hans pappa ska plocka upp mig. Vet inte hur lång tid de kommer att ta,och jag är jätte jätte hungrig. Har inte ätit sen frukost som bestod av en macka klockan kvart över sju..Eller jo jag har ätit en plopp, men de är ju inte mat så de räknas inte :P
Ska som sagt äta hos Johan idag. Blir nog så att jag sover där också. Han fick en ny säng igår så nu är det faktiskt skönt att sova hos han. Tidigare hade han en 90 säng och det är lite trångt och jobbigt att sova två  stycken i den. Men nu har han en 160 så det är stor skillnad. De är nästa så att min 140 säng kommer att kännas liten :P

Idag var jag tvungen att gå upp megatidigt. Klockan 7 ringde klockan och halv åtta satt vi i bilen. Jag skulle på informationsmöte klockan nio på ett café mitt inne i stan. Jag trodde att de skulle vara jag och ett par till men de var väl typ 35 stycken där. Fick vänta över en timme på att få lämna mitt CV. Jag tror inte de gick så bra, dom sökte nämligen en barista, en som kan sköta kaffemaskin och göra alla sorters kaffe. Jag kan ingenting om kaffe och tycker inte ens om kaffe. Men de sa jag inte. Men dom skrev inte ut att dom sökte en barista utan dom skrev att dom sökte cafebiträde,, de var rätt många, nästan alla, som inte visst hur en sån maskin fungerar. Någon måste dom välja. Hoppas hoppas hoppas. vi får se..

nu måste jag ta en macka innan jag dör.
Ikväll är det idol. Kanske hör av mig efter de.
Puss och Kram


telefonförsäljare

Åhh, nyss ringde en telefonförsäljare och vill hjälpa mig med mitt pensionsparande. Jag har dom i en PPM fond eller nåt sånt. Och han informerade mig om att de har gått dåligt för PPM och att han kunde lägga dom i en annan fond och jag skulle tjäna 100.000 tals kr typ. Sen när han har pratat i tio minuter säger han att han ska spela in vårat samtal som ett bevis på att jag har gått med på deras avtal!? Han sa inget om ett jävla avtal!? Då blir jag irriterad och börjar fråga frågor och sen visar de sig att de kostar 500 kr i månaden och att jag skulle vara binden till dom i ett år. Glömd du berätta de? Blev lagom glad.
Men det roligaste är att han läser allt innantill. Och det står en kvinna bakom han och berättar vad han ska säga och han upprepar ordagrant vad hon säger. Sen var killen uppkäftig mot mig. Får jag fråga, har inte du annat att göra på din fritid än att leka börsmäklare. Ehhh?!

En sak till jag blir irriterad på är hur dom drar ut på saker. Kan dom inte bara säga vad dom vill sälja och hur mycket det kommer att kosta och om man binder sig.

Skulle aldrig svara i telefon...


J

Jahapp. Vill bara meddela att jag lever.Händer inte mycket på dagarna. Pappa tycker jag ska köpa ett gymkort så jag har någonting att göra. De tycker jag låter som en bra ide, om han vill betala. Eller är de värt att ta från sparpengarna? Jag får tänka på saken.

Nu ska jag se på Bonde söker fru och sen är det greys :)

God natt

091116

Hej igen. Har inte haft tid att skriva förens nu.

I lördags var det skorpionfest hemma hos Johan. Mycket trevligt. God mat. Sen på kvällen åkte vi in till CP och drack några cider.

I söndags var vi i Gävle.

Idag har vi gjort ingenting.

Vi hörs! Puss

Deprimerad

Mår riktigt dåligt. Kommer må dåligt tills jag får åka till Bora Bora. Livet är orättvist. Varför är vissa födda i paradiset och andra i kalla tråkiga trista gråa fula dumma Sverige. Jag kommer må dåligt tills jag får åka till Bora Bora. Om jag åker dit kommer jag aldrig komma hem.










How do you want it

Idag kommer Johan hem. Ska hämta han på Södertälje Syd vid kvart över elva, så ska åka om ett tag. Ska bli kul att få hem han ett tag igen.

Nu är det inte långt kvar tills vi åker till Skottland! Längtar verkligen. Ska bli så himla mysigt. Undra om det är så kallt och ruggit att man måste ha med sig vinterjackan? Har inte tagit fram den ännu, tycker inte att de har varit så kallt så att de har behövts ännu. Och se så vill jag inte ha min vinterjacka heller, och hittar ingen ny som jag vill ha, eller jo men dom kostar ju typ 4-5 tusen och de vill jag inte lägga på en jacka just nu. Får sy ihop min gamla jacka som jag älskade. De är massa småhål längst ner så de dunar väldigt mycket från dig. Har sytt ihop några revor men tröttna till slut. Men de är väl bara att ta fram nål och tråd igen.

Fick höra att Johans tåg är en kvart försenat så behöver inte åka riktgit än..

I morgon blir det till att titta upp hur jag söker kurser på NTI.

Har beddat rent i sängen idag och rakat bena. De finns inget skönare att lägga sig i en nybäddad säng. Det känns lite lyxigt, och rakade ben på de blir de ännu lyxigare. Man känner sig fräch. Och så har jag målat naglarna med ett ny inköpt nagelack. De heter Bubblegum och är väldigt rosa. De kommer från maybelline, och är jätte bra. Lätt att placera och håller länge. Har även ett i mörkblått, midnight blue. Jag känner mig lite finare och lite lyxigare med nagelack, förstår inte varför jag inte har användt de oftare. Ska börjar göra de nu! :)

Nä nu säger vi god natt. Sov gott allihopa :)




Bubblegum! urgulligt namn på ett nagelack :D

091111

har varit upp till Stockholm idag och lämnat in en ansökan till ett jobb. Resan tog ungefär en timme och en kvart och att lämna in ansökan tog 3 sekunder. Och jag har inga pengar att göra av med så de vart ingen lång vistelse i stan. Well, har sökt jobb i alla fall och de var de värt. Hoppas bara att det går bra.

I morgon kommer Johan hem och på fredag kommer Jimi hem. Vilken bra helg :)

God natt


Tisdag = Christine

Snart börjar Christine. Ett av mina favorit program :D



Jobbsök

Har sökt ett par jobb nu. Ska upp till stockholm i morgon och lämna en ansökan. Hoppas att det går bra. Vill ha något att gå upp för. Har inget att göra om dagarna och det är skit tråkigt. Får nog ta och köpa mig ett gymkort så jag kan hänga på gymet 12 timmar om dan och bli stor som ett hus.

Snälla Gud. Låt mig få ett jobb. Tack.


Ungdomsfängelse

God kväll alla. För en stund sen såg jag på ett program på ettan. Det handla om ett ungdomsfängelse i Ryssland på landsbygden. Det var unga killar som hade mördat, snott, våldtagit.. ja allt. Riktigt hemskt. Många såg ut att vara väldigt unga. Typ 10 år. Även om de har gjort så hemska saker så är de ändå barn och de saknar sin familj och många vill nog bli bekräftade. De var så sorligt att se. De som är roligt med barn är att höra deras drömmar. Fotbollsproffs, hockeyproffs astronaut, höga drömmar. Men där var de en ung pojke som ville bli som sina pappa, innan han börja dricka, och de var hisskötare. Visst de är inge fel med de men när de är en ung killes högsta dröm så tycker jag i alla fall att de är lite sorligt. Och det är så hemskt att se dom sitta och gråta när dom ska berätta om sin familj eller lämna dom en hälsning. Dom är ju trots allt barn. Får man sätta barn under 15 i fängelse? De är ju frihetsberövande.
I slut texten stod de att 91% av pojkarna skulle hamna i fängelse igen. Men då i vuxenfängelsen. Och där är det inte lika nådigt. Usch, jag tycker det är så hemskt. Rysslands samhälle är ju inte dirket de bästa och utvecklade. Någonting måste göras i de landet.

Klicka HÄR för att se programet

God natt mina vänner!


Grattis pappa på fars dag


Ä l s k a r d i g !

091107

Idag är jag hemma och är fylleschaffis till pappa. Vet inte om jag orkar vara vaken mycket längre till...

Igår åkte jag hem till Sara. Det var hur roligt och mysigt som helst. Vi börja med att handla lite godis och så gjorde jag min debut på systemet. Köpte en flaska Asti Martini, och så hade vi mer hallon passion i de. Suer gott.
Vi lagade lövbiff med kroketter och tsatziki. Efterrätt blev äppelapaj och godis :)
Efter vi kolla på idol, såklart, så sjönge vi singstar. Min första gång. Jag kan säga er att det lät inte bra. Riktigt riktigt hemskt. Gud, stackars grannar. Vi tog ju i så de måste ha hörts till grannarna. Haha jaja de var roligt i alla fall :)
När vi blev trötta i halsen la vi undan sing star och gjorde armband istället. Sara hade köpt band och lite pärlor. Det var jätte mysigt och roligt. Eller de var inte lika roligt när vi skulle sätta på spännet i bandet. Vi satt en evighet och försökte klämma fast de men tångar och grejer, men det gick inte. Till slut gav vi upp och gjorde ett reserv armband av banden som blev över. Sen satte vi på kung fu pand och somna i soffan.
 
Imorse vakna vi sent och till frukost blev det äppelpaj och te. Vi satte på Kung fu panda igen eftersom vi somna tidigt in på filmen.

Vid två åkte jag hem. Har hjälpt pappa att måla köket idag.
Och imorgon kommer Josefin hit :) Mitt hjärta <3

Nu tänker jag göra te och se på tv :)

god natt alla!
Puss och Kram


All my life


091106

Idag är fredag. Ingen snö på backen. Den regna tyvärr bort igår..
Igår var jag i stockholm med Cecilia. Mycket trevligt. Jag köpte ett par vinterskor och en mössa. Kommer nog inte att använda mössan, men de är fin i alla fall :P

Idag ska jag hem till min älskade Sara. Vi ska laga mat, dricka lite vin, se på idol och göra armband. Det ska bli väldigt mysigt.

Nu tänkte jag hoppa in i duschen och göra mig i ordning. Tjugo över fyra går tåget till strängnäs.
Hade bra. Puss och Kram


Ännu mer snö!

Sitter i mitt rum och tittar ut och vet ni vad jag ser? SNÖ! Och idag ligger det kvar på marken. Jag är såå glad. Ville hoppa och sjunga julsånger. Men julskivan får nog vänta några veckor till. Ännu är det inte jul.

Nää har inte alls tid att sitta här, klockan 11 ska jag och Cicci in till Stockholm. Ha en underbar dag!
Puss på er


SNÖ

Idag har de snöat. Årets första snö enligt mig. Tråkigt bara att de inte stannar kvar på marken. Vad tycker ni om att snön kommit?

Istället för att gå och och fånga snöflingor på tungna valde jag att lägga mig i badet. Så himla skönt. Skrubba och peela hela kroppen. Känne  mig som en ny människa...varför gör man inte sånt oftare?
Det får de bli ändrig på! Mer för kropp och själ. Så jag valde att måla naglarna guldiga också :)

Klockan åtta är det bonde söker fru och klockan nio är det greys. Tror nog att jag ska göra te och värma bullar till de.

Vad ska ni göra ikväll?


Min nya vackra datOR


Jag pappa och Johan var på hockey i måndags (SSK - Luleå) Pucken i mål.


Efter en stund snöande


Edinburgh

Jag har ju glömt att berätta för er att jag och Johan ska till Skottland, Edinburgh i slutet av november. Närmare bestämt 23-26 november. Det ska bli jätte mysigt att åka iväg. Flyget var billigt, hotellet är 4 stjärningt och billigt. Den 24 november tänder dom julbelysningen och sjuner julsånger, det ska bli jätte mysigt att se. Hoppas att vädret är bra. Det regnar tydligen tydligen väldigt mycket där borta. Vi får hoppas att vi har turen med oss.








skit

åhhh skrev ett långt inlägg, sen försvann de bara! skitsamma, skrev inge viktigt.
Nu är det DH, Christine och sen sisters and brothers.


2 november - 20 år

Idag har jag levt i 20 år. För tjugo år sen var jag bara någon timme gammal. Har för mig att jag föddes vid åtta på morgonen. För 20 år sen var det en torsdag. 7305 dagar sen. Tänk - 20 år. I 20 hela år har pappa fått stått ut med mig. Och jag har fått stått ut med han i 20 år. Fast det har varit dom 20 bästa åren i mitt liv.

Idag vet jag inte vad jag ska göra. Vi fira ju mig igår så idag blir det inge speciellt. Ska sitta och pilla på min nya underbara kärlek.

Vad ska ni göra idag?

ny dator

Eftersom jimi inte är här i morgon så har vi firat mig idag. Och jag har fått en dator! Fast jag har varit med och betalat den, men ändå. Den är världens vackraste. Sony Viao NS. Silver. Jätte fin. Är lite kär i den. Min första dator.

Jag har också fått pengar, en väska och en datamus. Den är jätte skön.
För pengarna ska jag nog köpa ett par skor jag vill ha.

Imorgon blir jag 20, ska jag ta en sväng förbi systemet bara för att?

Idag har varit en jätte bra dag. Mamma var här. Jag och Johan baka en god tårta och igår baka vi bullar. Gott blev det. Fast de blir det nästan alltid ;)

Nu tackar jag för mig, snart blir det film och bullar.
God natt

1 november

Idag är det bara en dag kvar tills jag blir 20! Men vi ska fira mig idag för Jimi ska tillbaka till Lumpen ikväll. Så det känns som jag fyller år idag! :)

I torsdags blev jag bjuden på middag hemma hos Johan. Hans pappa hade gjort en jätte god mat. Och så fick jag jätte söta salt och peppar-grisar :)
Tack för en jätte trevlig kväll! =D

Om några timmar kommer mamma och Lennart och innan dess ska jag göra tårta, väntar bara på pappa ska komma hem med grädde.

Vi hörs senare.
Puss och Kram


RSS 2.0