Äntligen

Är på väg hem nu.

:D

Tvättfredag

Hej på er.
Ska snart ner till tvättstugan. Så idag blir de tvätt mellan 2 och 8. Rolig fredag.
Skulle behöva städa. Dammsuga och sånt men dammsugaren har sagt upp sig. Den vill inte mer.
Får kolla om blocket har nån billig...

Imorgon åker vi hem. Ska bli så himla skönt. Och på tisdag fyller jag år. Då blir de tårta.


101027



Har hittat en sida som man kan göra om sin bild. Lite roligt.
Här är den

Annars händer de inte så mycket här.
Längtar tills på lördag då vi antagligen åker hem.
Och på tisdag fyller jag år! :D
Ska äta tårta då!

På toesdag ska jag träffa en man ang ett jobb.
Sen ska jag på intrevju på donken i november också.
Hoppas hoppas.

Hade!

The girl effect


67 kameler 5 getter och 0 får

Hur mycket är du värd?
Se efter här

Haha

En pojke ~8 ska med familj sätta sig på sina flygstolar i planet.
Pojken: Pappa får sitta längst in.
Mamman: Jaha, ok.
Pojken: Ja, för om fönstret går sönder så kommer han täppa igen hålet så att ingen sugs ut.
Spridda små skratt runtom familjen

Pussel

Hej på er.
Jag håller på att lägga pussel. Har vänt på 1000 bitar.
får se hur de kommer att gå. Jag är inte en jätte höjdare på pussel. Och de här pusslet är lite klurigt för jag vet inte vad jag ska lägga. Man ska nämligen inte lägga bilden som är på kartongen utan den som kartongen ser. Så de här kan bli vad som helst...




De dom ser ska jag alltså lägga..

Hallongrottor





Bakade ju hallongrottor för några dagar sen. Här är bilderna. Ser kanske inte så himla gott ut men dom blev väldigt goda ska jag säga er!

Some like it hot

Eller i hetaste laget som den heter på svenska såg jag häromdagen. hade tänkte att blogga om den då men har glömt bort de. Men nu nämnde förkväll på fyran filmen och sa att den är i tidernas bästa komedi.
Filmen är ju gammal, 1959 skådespelare som Marilyn Monroe, Tony Curtis och Jack Lemmon. Jag tycker väldigt mycket om filmen. Rolig. Gillar att den är svartvit och gammal. Jag rekomenderar verkligen filmen!
Sen är ju Marilyn Monroe den vackraste som någonsin vandrat på denna jord!




Vem är jag?



Du heter:
Malin Elisabeth Ilbäck

Smeknamn: Jessica brukar kalla mig för Mallanbrallan

Låt som när du är ledsen sörjer till: boyz 2 men end of the road bland annat..

Beroende av: Godsaker.. tyvärr..

Vad tror folk om dig? Oj.. ingen aning..

Vad får du oftast komplimanger för? Mina ögon

Hur imponerar man på dig? Man får mig att skratta

Brukar du skratta för dig själv? haha aa

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?:Ett brev från CDON.COM är nu inlämnat till posten och på väg till dig. MVH posten. Posten i mobilen på http://mobil.posten.se Från posten alltså

Var bor du? I Lund

Trivs du där? Ja men saknar hem ibland

Hur svarar du i mobilen? Malin eller Hallå eller Hej

Vem ringde du senast? Cecilia

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: De var pappa och han kolla hur de var med oss och om och när vi skulle komma hem

Antal timmar sömn inatt: 9 kanske

Sov du ensam:
Nej

Brukar du komma i tid: Japp. Hatar att vara sen och hatar när folk är sena!

Hur känner du dig nu: Bra. Lite ont i rumpan

Vanligaste färg på dina kläder: De är väl svart

Vad tycker du om fötter:Ogillar dom

Vad saknar du: Ett jobb och min familj och vänner

Hade du en bra kväll igår: Nej inte alls

Favorit dryck på morgonen: Juice eller te

När brukar du oftast gå och lägga dig:
väldigt olika nu för tiden

Är du blyg? När jag är med nya människor.

Sysslar du med någon idrott:
Nej men borde köpa ett gymkort

Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Nja. Eller kanske. Varför inte :)

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Stå och kissa. Dra en tarzan.

Är du nöjd med ditt liv: Lite missnöjd just nu.

Är du bortskämd: Nej!

Vad gör du i morgon: Ska till malmö

Vad är det värsta du vet? När de inte går som jag vill

Vad är det finaste du fått? En katt tror jag. Tyvärr var jag tvungen att sälja den men den var urgullig.


Du samlar på:
Påsar. Har en kartong med påsar hemma

Vem ringer du när du är arg/ledsen:
Pappa eller Jimi eller Cicci

När grät du senast: I Lördags

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Åka till värmen sen spara

Vill du gifta dig: Japp.

Vill du ha barn:
Absolut

Är du musikalisk? Inte för fem öre

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten eller saft

Bor dina föräldrar tillsammans: Nej

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja :(

Biter du på naglarna: Usch nej


Att dö.

Nu vet jag hur de känns timmarna innan man dör. Drömde de i alla fall. Att jag skulle dö. Jag skulle få en spruta så jag somnade in.  Mina sista timmar tillbringa jag hemma med familjen, Pappa, jimi, mamma och Lennart. Inte Johan för han var i Lund.
Jag kollade på foton och skrev dagbok. De var hemskt att säga hejdå. Jag vaknade innan jag hade ringt till Johan..tur de.
De var en hemsk dröm. Jag vill inte veta när jag ska dö. Jag ville att pappa skulle skriva allt jag missade i livet i dagboken, och vad klockan var när jag dog. Den 19 maj 2010. Tur att de redan har varit.

Jag vill inte somna om och fortsätta drömma. Så nu sitter jag i soffan och tittar på disneydags. Just nu är de bumbibjörnarna :) Ska nog ta en kaka och äta.

Hoppas ni har haft en trevligare natt/morgon.

Stripped

God dagens! Vad händer?
Har varit vaken sen åtta och tvättat.
De vita är inte längre vitt. Mer gulbrunt. Typ ljust pissfärgat.
Aja, någon gång ska ju vara den första för de också.

Annars händer de inte så mycket mer. Lyssna på Christina Aguilera. Väldigt bra.
Ska kansk baka något. Har velat göra hallongrottor väldigt länge så de blir de nog.

Ha en bra dag!

Dumfan

Finns så mycket jag vill säga men så lite jag kan säga..

Allvarligt?

you're amazing, just the way you are


12 grader och sol



Goddagens! Vad händer?
De är fint väder här nere så jag tänkte ta att gå ut en sväng. Måste ändå till affären.
Måste baka bröd idag tills imorgon. Sen måste vi ju äta middag.

Hoppas ni har de fint där hemma!
Puss på er

Söndag

Jo men visst är de söndag idag.
Önskar jag var hemma och kunde gå på turingemarknad. Fast de är samma saker varje år och bara skit så är de lite mysigt i alla fall.
Istället för att gå på marknad har jag städat idag. Inte så roligt. Men nån måste ju göra de också...


WOWmalin

Idag har jag spelar wow. Två gånger. Långa stunder. Nörd-Malin?
Har också pratat med Jessica i 55 minuter. På skype. Väldigt trevligt.
Har också tittat på Robinson. Verkar bra.
Har också tittat på biggest loser. Ny säsong. Verkar också bra.

Imorgon ska jag nog till en studievägledare.
De är planen i alla fall.

God natt mina vänner!

101007


Ciabatta

Måste skryta lite. Fasiken vad bra jag är på att baka. Gott bröd på första försöket. Trots fel jäst.
Jag är fan bäst!


Bakar bröd

Hej på er.

Matchen igår var väl bra. Var ganska trött så var inte så koncentrerad hela tiden. Men Columbus vann mot mamlö med 4-1 tror jag.
En annan sak som hände under matchen, eller de var paus då, var att jag och Johan kom med på storbilsskärmen och fick pussas. Kisscam tror jag de heter. Dom zoomar in folk på skärmarna och så får dom pussas. Pinsamt.

Just nu håller jag på att baka bröd. Försöker i alla fall.
Valde att göra ciabatta. Hittade massa olika recept, alla lite olika. På nått stod de att den ska jäsa i 24 timmar.. på andra står de bara 2 timmar. Inte har jag tid att vänta i 24 timmar så de blir två timmar jäsning.
Håll tummarna på att de blir bra!


Vindruvor

..Kan inte sluta äta dom. Har man tagit en vindruva så går de inte att sluta. De är fysiskt omöjligt.

Sitter och söker massa jobb och lyssnar på musik. Känner mig ganska glad idag. Men de beror nog på att jag har pratat med Jimi en ganska lång stund idag. Mysigt värre.

Ikväll missar jag DH och Cougar town för de är hockey i Malmö. Ska vara inne kvart över fyra men åker nog in lite tidigare.. vill inte ta tågen som är smockade med folk.


TV

Tisdag: DH, Cougar town
Onsdag: Bonde söker fru, Greys Anatomy
Torsdag: Robinson
Fredag: Idol
Söndag: Gossip Girl

Bra vecka med andra ord :)

101004

Goddagens. Hur står de till?
Här är det bra.
Är själv hemma för tillfället. Johan är i Malmö och pluggar.
Jag ska strax gå ner till affären för att kolla om dom har fått in mer pärlsocker så jag kan baka bullar.
Vi hade tänkt att baka igår men så tänkte tydligen resten av lund också.

Soligt och blåsigt är vädret idag. Men termometern visar 21 grader i solen så de är inte helt fel.

Ska bege mig till affären nu. Hade bra så länge!

Psyche outs

 

  

101002


Maaaaaaaaaaaat

Fan vad jag ska äta. Det ska bli så gott.
Stekt kyckling pommes tsatziki och vitlöksbröd. Love love love

Vet ni vad jag har gjort idag mina vänner?
Jo jag har spelat super mario wii så mycket att min tumme gör ont. Har nästan tryckmärke efter dosan..
Sen har jag tagit med Johan till stan. Han ville så gärna se på en väska jag har tittat på. Så nu har han fått sett den. Och när vi ändå var på stan passa vi kolla in klockan jag vill ha också.

Nu måste jag kolla pommesen.
Hade!

RSS 2.0