Onsdag

Jobbet igår gick bra, tycker jag i alla fall. Roligt var de också, jätteroligt. Sålde en del biljetter. Lång dag blev det också, nio till typ halv åtta. Det ska bli jätte roligt att jobba i sommar. då får ni komma och köpa massa biljetter. Jobbar alltså på råsund biljettförsäljning, missade kanske att säga de :P

Imorgon åker jag hem. På lördag ska jag skriva högskoleprovet. Nu ska jag snart hem till Jessica och umgås lite. Kanske spela lite skipbo?

Ha en fin kväll. Puss på er.

Kom!!!!!!!

Sitter på jobbet. Säljer lite biljetter. Kom och köp vettja! Komsikomsi.

Jobb idag

Idag ska jag jobba på råsunda. Ska sälja biljetter hela dagen. Är uppe väldigt tidigt men kunde inte somna om. Har sovit dåligt hela natten, vaknat flera gånger och tittat på klockan och försäkrat mig att jag inte försovit mig. Har drömt nån jätte konstig dröm också, drömde att jag och matt camden, från sjunde himlen, och två till skulle till thailand men de blev aldrig av för de var inte nån som riktigt ville åka.

Måste äta nu innan jag hungrar ihjäl
Hoppas ni får en bra dag! Puss på er!

Jag vill också göra en lista

10 FAVORITER
Färg: Känner för blå just nu
Mat: Kyckling
Band: Har nog inte nån favorit
Film: Väldigt svårt. Säger nog dagboken 
Bok: Elvis
Sport: Gillar att titta på tennis, friidrott, skidor och ibland fotboll
Årstid: Vår, sommar, höst och vintern är inte helt fel heller
Veckodag: Lördag
Glassmak: finsk lakris och blåbär
Tid på dygnet: Det är nog vid åtta på kvällen

9 FÖR TILLFÄLLET
Humör: Hungrig
Smak: Nån smak av nått snack
Kläder: långkallingar och pyjamsbyxor över dem, sen en tjocktröja
Bakgrund: På datorn? En bild på mig och pappa
Nagellack: Inget
Tid: 19.44
Omgivning: Jimi sitter vid hans dator brevid mig
Irritationsobjekt: Stör mig inte på något just nu

6 HAR DU NÅGONSIN
Dejtat någon av dina nära vänner: Nej
Brutit mot lagen: oja
Blivit arresterad: nej inte arresterad
Badat naken: Japp
Varit med på TV: Nää de tror jag inte
Kysst någon du inte känner: Ja

2 VAL
Kaffe eller te: Te
Vår eller höst: Båda

1 ÖNSKAN:
Att jag får mycke pengar tillbaka från skatten och att mitt paket kommer imorgon

this is me and my liquor store blues

I'll take one shot for my pain, One drag for my sorrow.

Get messed up today, I'll be ok tomorrow.

One shot for my pain, One drag for my sorrow.

Get messed up today, I'll be ok tomorrow.


Lördagmorgon

god morgon på er. Klockan är tio över tio på en lördag och jag har varit vaken i snart en timme. Blir trött på att jag aldrig kan få sova länge. Fast de kanske är bra att vakna tidigt, då har jag hela dagen framför mig.

Igår kom Sara hit. Vi spela skipbo och laga mat och drack lite vin och cider. Vi hade en väldigt trevlig kväll må jag säga.





så fina var vi igår ;)

Nu ska jag se på dumma mig hade jag tänkt. Har inge större planer för dagen sen, blir nog nån film till kan jag tänka mig..
Hoppas ni har de bra! Puss på er

Jag cyklade från Indien för kärleken

Åh ni måste läsa DEN HÄR artikeln från aftonbladet. De handlar om en man från indien som träffar en kvinna från sverige, dom gifter sig, kvinnan åker hem till sverige, mannen säljer allt han har för att köpa en cykel och cyklar i fem månader för att komma till sverige.


Är nu på tåget




Mysmorgon

Ligger i sängen nyduschat och tittar på mina mysprogram, nu är det en plats vid havet och efter det är det den nakna kocken. Klockan halv tolv åker jag hem till Nykvarn. Blir hemma till den sista tror jag.




19 grader och sol

Nu tar jag paus från livet en stund och sätter mig på balkongen med ett glas vin och lite musik.
Disken och städningen får vänta en liten stund.


110322


Lördagsmys

Ooooooooooooooooorkar inte. Hade skrivit ett långt inlägg men så tröck jag någonstans så försvann allat. Gaaaaaaaaaaaah!!!!!!!!!!


             Vi har haft en mysig kväll med vin och räkor. 
             Det är supermåne ut. Den ser större ut.
             Vi har spelat skipbo och jag vann!!!
             Vi har mumsat på annanas och vindruvor.
             Jag är aptrött nu så god natt!


Pluggish

Så här snygg är jag idag när jag ska plugga..




Fucking perfect

Mitt liv är allt bra ibland. Mår riktigt bra nu. Hade nog världens bästa morgon imorse. De allra första jag ser är min älsklings leende. Kan inte börja dagen bättre än så. Sen att bli väckt med pussar och kli på ryggen är ju inte så himla illa de heller. Helt underbart. Önskar att alla dagar kunde börja så. För alla.

Sen har jag nog blivit av med min gymskräck litegranna. De känns inte så läskigt och jag bryr mig inte om alla andra som är där. Dom får tycka att jag är fet och jävligt otränad hur mycket dom vill, jag bryr mig inte!

Ska nu återgå till pluggandet. Måste komma in på gmail men de funkar inte. Men just nu gör det inte så mycket, jag är glad ändå.


Grattis i efterskott pappa <3

Hallå Hallå. Äntligen är det bra väder ute. Soligt och blå himmel, dock blåser de ganska mycket. Men jag har i alla fall inga planer på att gå ut nu. Hade tänkt att gå och gymma idag men har så galet ont i magen att jag struntar i det. Stannar hemma och pluggar istället.

Igår fyllde världens bästa pappa år. Lite tråkigt att jag inte var hemma och kunde fira honom, men om en vecka åker jag hem och får väl fira honom då.


Sunes sommar

Ligger i soffan under täcket och tittar på Sunes sommar. Så underbart härlig film. Längtar till sommaren. Jag kommer jobba hela juli men i juni eller agusti kanske man kan göra något. Skulle vilja campa eller paddla kanot ett par dagar.

Idag är de tvättstuga som gäller. Kanske går ut och går också. Känner inte för att sitta hemma idag. Hade önskat att de var sol och fint väder ute men icke.


110311

Idag har vi haft alla sorters väder. Imorse var de sol. Sen regna de. Sen uppehåll. Sen regn. Sen hagel. Sen regn. Sen snö. Nu sol. Och så har de ju blåst också.  Undra vad som kommer här näst?

Har varit ner till bibblan och träffat min studiegrupp på förmiddagen. Nu känns de bättre. Har lite bättre koll på vad jag ska göra nu. Har varit orolig och nervös dom senaste dagarna för jag vet inte vad jag ska göra, men nu blir det nog bra.

Igår var jag på gymmet. Hade en trevlig instruktör som hjälpte mig med maskinerna. Hade tänkt att gå till gymmet idag men då började de ju regna och snöa, men nu är de sol så kanske att jag tar mig dit.


Familjeliv

Hello hello darlings. How are you today? Det blev inge gym för mig idag. Vågar inte gå dit när jag inte vet hur något fungerar. Men jag ringde och bokade tid tills imorgon med en instruktör som ska lära mig maskinerna och lägga upp ett träningsschema till mig. Så de blir nog bra.
Istället för gymmet gick jag till bibblan. Lånade tre böcker som handlar om familjen. Vi skriver ju en uppsats om kärnfamiljen, så tänkte kolla lite i böckerna och se om de står något intressant.
För övrigt regnar det och blåser såklart. Men vi ska inte klaga, de snöar ju i alla fall inte som de gör i göteborg. Snöstorm sa min morbror. Stackarna.

Nä ska väl återgå till böckerna. Vi hörs. Puss!


110308

Ritualen som vi såg igår var inte så jätte bra. Inte så himla läskig heller. De var några gånger jag hoppa till men de var inte så att man satt som på nålar filmen igenom, som jag hade hoppats på. Men de var väl sevärd, kanske inte värd pengarna, så se den hemma istället tycker jag!

Idag har jag äntligen köpt ett gymkort så imorgon blir de att börja träna. Ska försöka träna på förmiddagen då de förhoppningsvis inte så mycket folk där.



puss på er


The rite

Snart blir de måndagslyx, nämligen bio. Idag ska vi se Ritualen. Får hoppas på att den är bra och helst lite läskig. Men nu för tiden blir jag rädd för minsta lilla så de behöver jag nog inte vara så orolig för.


Skidor

Goddagens fina du.
Här hemma tittar vi på femmilen. Jag hejar på Södergren. Vet att han inte kommer på pallen men jag önskar att han fick de.
Tycker om att se på skidor. Både längd och utför. De är nästan alltid spännande.

I helgen har roffe varit här. Kul med besök. Igår köpte vi nästan två kilo godis och massa läsk och hade en härlig hemmakväll.


110301

Tjolahopp. Eller stavas det med k? Aja hej i alla fall.

Har inte skrivit på ett par dagar så ni har ju ingen aning om vad som händer mig.
Nja det händer inte så mycket faktiskt.
Igår åkte vi hem till Lund igen. Men de var nära att vi missa tåget. Riktigt nära.
Johan trodde tåget gick en annan tid. Så när pappa hämtade oss hade vi en kvart på oss istället för trettio minuter. Pappa fick gasa på relgält så vi kom fram i tid.

Idag har jag varit på volontärmöte på stadsmissionen och imorgon är min första volontärkväll. De ska bli väldigt spännande.

Jag har fått sommarjobb på svenska fotbollsförbundet (tror jag..åh nu blev jag osäker. Är de dom jag kommer jobba för? Jag tror det!) i sommar, så inge lådbilslandet. Eller kanske nån dag i början men inte hela sommaren.

Annars händer det inte så mycket här.


RSS 2.0