Slut

Nu är det slut. Fick 2.7 år tillsammans. 2 år och 7 månader. Det är en lång tid. Men jag hade kunnat leva 100 år till med dig. Vi har haft det bra i alla fall. Hoppas på att vi kan vara vänner. Det tror jag vi kan.
Jag älskar dig och kommer alltid att göra det.



I väntan på svar

Idag har jag varit hemma från jobbet. Mådde illa när jag vaknade och hade knappt sovit något. De båda har med Adam att göra. Jag mår inte alls bra att gå och vänta på att han ska bestäma sig. Förhoppningsvis så kommer han fram till ett beslut snart...


Jag älskar dig och jag tycker att du är världens vackraste människa. Men jag ska från och med nu låta dig vara. Jag ska inte höra av mig. Jag ska inte påverka dig. Det kommer att vara det svåraste jag någonsin ha gjort, men om det är vad du vill så är det de jag ska göra.

Like a rainbow 'round my heart

Det du gör mot mig är elakt. Jag tycker jag har rätt att få veta vissa saker. Jag tror inte du förstår hur jobbigt det är för mig att sitta och vänta på svar från dig. Det tar på krafterna. Hela dagarna går jag och tänker på dig. Jag har inte utsatt dig för något sånt här så du vet inte hur det känns.

Jag som trode vi hade de bra...

090329

Ge mig ett svar. Hur vill du ha det?


Du som tog mitt hjärta

Du som tog mitt hjärta
Ge tillbaks det helt och rent
Och jag hatar att jag älskar dig
Så att jag nästan kvävs
Här i min ensamhet

Förvirrad

Är så förvirrad och osäker. Måste ägna helgen åt att tänka på vad jag vill göra i höst. Så jäkla jobbigt. Kan ingen bara berätta för mig vad jag ska göra och fixa det så slipper jag.




(Jag saknar dig Adam)

en kort sammanfattning

Torsdag idag. har jobbat hela veckan. och det har varit en jobbig vecka, gillar verkligen inte gubben jag jobbar med, klarar inte av han alls. Imorgon blir det tårta på jobbet i alla fall :D

Igår fick jag hem deklartionen och det visade sig att jag ska få tillbaka nästan 9000 kronor så det känns UNDERBART! =D

Har inte träffat adams sen i söndags och då bara någon timme. Vi skulle ha träffats igår men då var han upptagen och så skulle vi träffas idag med så gick inte det heller.. känns tråkigt för jag saknar han massvis, och jag måste få prata med han.. måste säga vad jag känner. Men förhoppningsvis så kanske det finns en lucka i helg så vi kan ses.

Nu ska jag tappa upp ett bad och vila! Hade bra, puss!



En perfekt söndag

Igår hade jag eb perfekt söndag. Det började med att katten väckte mig vid åtta tiden med sitt spinnande. Istället för att sätta på tvn då så började jag att läsa.. nu håller jag på att läsa på stig larssons andra bok, flickan som lekte med elden.. har inte kommit så himla långt men den verkar vara bra! Sen vid halv tio så ställde jag mig i duschen, har nog aldrig ställt mig i duschen så tidigt utan ha varit tvungen att göra det. Sen klockan 12 började jag gå ner till Cecilia för att åka med hennes mamma och lillebror in till södertälje för att plocka upp Cicci för vi skulle på ljusparty. På ljuspartyt köpte jag en ljushållare som man kan sätta in egna bilder i.. få se hur de kommer bli. Efter det åkter vi till Coop där Cicci och dom skulle köpa mat och pappa skulle plocka upp mig för att sen åka och bowla. Jimi övningskörde till bowlinghallen i hovsjö. Det var jätte längesen vi spelade sist så det var jätte kul att få spela igen. För mig gick det inte alls bra, men jag skyller på skorna, det var något skit under dom.. så det är i alla fall inte mitt fel :P
Efter bowlingen så åkte vi upp till heron för att äta och gå på bio, män som hatar kvinnor. Det är riktigt pinsamt att gå på bio med pappa för han pratar högt genom hela filmen, under en scen när det var knäppt tyst säger pappa något och hela biograften börjar att skratta.
Jag var osäker på om jag ville se filmen för jag hade en sån klar bild i huvudet efter jag har läst boken, så jag ville inte att någon skulle ändra på den. Men jag tyckte ändå att filmen var bra, även om dom har missat massa eller gjort om. Som till exempel:

Lisbet för ett samtal av en kvinna som säger att hennes förra förmyndare har fått en hjärtinfarkt och kommer att få en ny. I boken så är det Lisbet som hittar honom och sitter och vakar äver han på sjukhuset i typ en vecka.
Mikael röker inte
Han har heller ingen affär med Cecilia, Erika.
Han ringer inte Erika, han får heller inge besök av henne.
Han för inget besök av hans dotter, och det är hon som kommer på vad namnen och siffrorna i harriets dagbok betyder.
Henrik Vagner blir i boken delägare i millenium.
Mikael sitter i fängelset under sin tid i hedestad och jobbar på fallet om harriet där och skriver sin bok om Wennerström i sin stuga.
Det kommer inte heller en orange katt med i filmen.

Har fler, men orkar inte skriva upp allt :P


Bangladesh




Dumpa honom

Igår var det fredag och jag började dagen med att jobba till halv tre. Sen åkte jag hem och bytte om och begav mig till tåget för att åka till stockholm med Sara :) Vi kom till stockholm vid fem tiden och gick direkt till biografen på hötorget för att köpa biobiljetter. Sara ville se på en tjejfilm så vi valde dumpa honom. Sen gick vi till ett fik och tog en snabb fika innan bion. Som alltid när vi träffas har vi massor att prata om och det är riktigt roligt. Sen gick vi och till bion och köpte popcorn, och jag skulle gå på toaletten men som vanligt är det hundra meter kö till tjejtoan så jag fick strunta i det. Så v gick och såg på filmen. Jag tyckte filmen var mysig, en riktig tjejfilm. Många bra skådespelare som tex Jennifer Aniston, Scarlett Johansson, Drew Barrymore, Ben Affleck och Bradley Cooper. Under hela filmen satt jag och tänkte på i vilken film jag har sett Cooper i. Och varken jag eller sara kom på det, men vi båda hade en helt klar bild av en scen han gjort, då han var full och vinglar och skriker. Men vi kom verkligen inte på vart vi sett han förr. Det är så jäkla irriterande. Sen när jag kom hem var jag tvungen att googla fram det och kom på att han har med i wedding crashers.
Efter bio gick vi och åt i kungshallen . Köpte en varsin Pollo men åt knappt hälften. När vi skulle gå därifrån kom en som jobbade där och raggade på sara :P Han var utländsk, ful och pratade otydligt. Och han hade flipflops och inga strumpor och hans tånagrar och tår var svarta av skit. HAHAHAHA så jäkla äckligt. Saras blivande man :P
Efter det gick vi till tåget och åkte hem.
Det var en väldigt roligt kväll. Har alltid jätte kul med Sara.. skarattar alltid jätte mycket.
Tack för en trevlig kväll! :D




sara <3

090321

så jävla söt pojke!
se här

Torsdag

Saker har hänt och jag låssas som om jag inte bryr mig. Men det gör jag. Får bilder i huvudet. Inga roliga bilder.
Vill inte tänka på det.

Så därför kan jag berätta att det har snöat idag. En väldigt liten stund och inget la sig på marken. Så snart kanske det kan bli vår. Det är så skönt med solen som lyser på morgonen. Det är väldigt mycket lättare att gå upp på morgonen när det är ljust ute. Och om det skulle sluta blåsa så mycket så skulle det kanske vara skönt att vara ute också.

Eftersom det är torsdag idag så betyder det att det är fredag imorgon, vilket betyder helg! =D
Efter jobbet i morgon ska jag åka hem och byta om för att sen gå till tåget och åka till stockholm med Sara. Vi ska åka upp och kanske se en film eller något annat :P Det ska som alltid bli kul att träffa Sara-rar igen :)

Nu ska jag fortsätta sde på sveriges värsta bilförare. Vi hörs, puss och kram


090318

Onsdag. Jag gillar onsdagar för då är det bara två dagar kvar till fredag!
Idag har jag jobbat. Nu börjar jag tycka att det är tråkigt att städa. Innan har jag mest tyckt att det är lite pinsamt men ändå lätt och slappt. Men nu är det rikitgt tråkigt att göra samma sak varje dag i flera veckor. Tur att jag bara är vikarie, skulle aldrig för mitt liv vilja gör det där år ut och år in. För mig är det lättare att gå upp och jobba när jag vet att det bara är ett par dagar kvar tills jag får sova ut en morgon och inte gå till jobbet. Men så har ju inte dom andra.
Men i förrgår så fíck jag en förfrågan om att vara vikarie på fritids (i skolan där jag städar) i två veckor i maj. Det låter väldigt lockande, men det är treornas fritids och det är lite skrämmande, dom barnen är väldigt jobbiga. Men om det blir så att jag kan få vara vikarie där så tar jag nog chansen. Kul med ombyte och så en extra merit.

Nu håller jag på att laga mat, kyckling och pommes. Ska bli så gott. Måste rusa nu, vi hörs sen! :)
Kys & klem

Grattis Pappa!

Grattis älskade pappa!


Mmmbop

You have your many relationships in this life
Only one or two will last
You go through all the pain and strife
Then you turn your back and they're gone so fast
Oh yeah
And they're gone so fast
Yeah

Oh
So hold on to the ones who really care
In the end they'll be the only ones there
When you get old and start losing your hair
Can you tell me who will still care
Can you tell me who will still care
Oh
Who will care


Plant a seed
Plant a flower
Plant a rose
You can plant any one of those
Keep planting to find out which one grows
It's a secret no one knows
It's a secret no one knows
Oh
Oh
No one knows


Hanson

meningenlöst liv

..." ditt meningslösa svartskalle älskande jävla liv"














mitt liv är inte meningslöst!

Jobb

Idag har jag jobbat i åtta timmar. Och har fått jobb i minst fyra veckor som det ser ut nu. Så nu blir det till att ställa klockan igen. Imorse stod den på 5.20, men jag vaknade 4.20 av mig själv och jag kunde inte somna om. Erfter 50 minuter slutade jag att försöka och gick upp och åt frukost. Gjorde också i ordning pappas frukost så att det skulle gå lite fortare för honom.
Nu efter jobbet så har jag jätte ont i vaderna. Det känns verkligen att jag har jobbat..Så jag gjorde i ordning ett bad till mig och kurerade lite.. väldigt skönt! :)

Idag är det onsdag och på onsdagar brukar Adam vara här, men inte idag..
Lite tråkigt. Jag saknar han! JAG SAKNAR DIG ADAM!


090310

Allt känns konstig. dumt och tråkigt.


Förlåt
Förlåt
Förlåt

Seven Pounds

Har sett på film nu efter melodifestivalen. Såg på Will Smiths nya film, Seven Pounds. Jag älskar Will Smith. Han är världens bästa skådespelare. De han gör känns så trovärldigt. Jag älskar han allra mest i filmen Jakten på lycka. Han är så bra så bra så bra.
Filmen då... den var bra. Lite mörk och ganska hemlighetsfull. Men bra. Man kan inte riktigt beskriva den, den måste ses för att förstås. Så sen den!


God natt

Nu mina kära vänner är det släggdags ;P
Ska krypa ner under täcket och kanske se på film. Om jag lyckas hålla mig vaken vill säga..
God natt, vi hörs i morgon! :)
Puss på er


Cause I gotta have Faith

Well, I guess it would be nice
If I could touch your body
I know not everybody
Has got a body like you.

Oh, but I gotta think twice
Before I give my heart away
And I know all the games you play
Because I play them, too.

Oh, but I need some time off from that emotion,
Time to pick my heart up off the floor.
And when that love comes down without devotion,
Well, it takes a strong man baby, but I'm
Showing you the door,

Cause I gotta have Faith
I gotta have Faith
Because I've gotta have Faith, Faith, Faith
I gotta have Faith, Faith, Faith.

Baby, I know you're asking me to stay
Saying please, please, please don't go away
You say I'm giving you the blues.

Maybe you mean every word you say
Can't help but think of yesterday
And another who tied me down to loverboy rules

Before this river becomes an ocean
Before you throw my heart back on the floor
Oh baby, I reconsider my foolish notion
Well, I need someone to hold me,
But I'll wait for something more.

Cause I gotta have Faith...

Before this river
Becomes an ocean
Before you throw my heart back on the floor
(I've just got to have faith)
I've reconsidered my foolish notion

Yeah, I need someone to hold me,
But I'll wait for something more....

Cause I gotta have Faith

Your body is a wonderland

Jag tror jag är kär. Igen. Idag heter han John Mayer.

Your body is a wonderland
Free fallin'


Han är sexig också :)

Barn?

Jag kollar på reprisen på familjen annorlunda på 4an. Tre familjer med massa barn, en familj på fem barn, en har åtta barn och en annan har tio barn. Och att se det är så avskräckande. Jag vill aldig i hela mitt liv ha så många barn. Barn som skriker och gapar och är hemska. Aldrig mer än två barn. Vem vill han fem små skrikande ungar som kladdar och bajsar och springer runt.. alla på samma gång. Det är en mardröm. usch och fy.

Vad händer idag då? Ikväll är det så ska det låta i alla fall. Annars har jag inga planer. En slappdag idag.
Kanske ska sätta på en film. Vi får se hur det blir.
Vad ska ni göra idag?

Göteborg

Hejsan alla där ute! Har inte skrivit något på en vecka nu. Men jag kom hem i söndags kväll och internet har inte funkat på den här datorn. Så jag har inte kunnat.  Men jag kan sammanfatta vad jag har gjort sen förra torsdagen.

Fredag: Jag och Adam åkte till Göteborg. Tåget gick från Stockholm klockan 9.07 och vi var framme i Göteborg vid 14.00 tiden. Vi gick till hotellet (Best Western Hotell) och chekade in. Duschade och gjorde oss i ordning innan vi gick ut för att kolla in stan. Jag har varit i Göteborg flera gånger med Adam har bara varit där en gång innan och det var för två somrar sen då vi var och såg Rolling Stones och d var vi bara där typ en och en halv dag. Så vi gick ut och kolla in stan. Sen åkte vi båt och hoppade av vid ett ställe som hette klippan och så skulle vi gå till slottsparken. På kartan var det inte alls långt mellan klippan och slottsparken men på riktigt var det en promenad på säkert 45 minuter. Kändes det som i alla fall. Sen gick vi tillbaka till hotellet och kröp under täcket och kollade på Så ska det låta och åt godis och tom och jerry kex. Båda somnade tidigt.

Lördag: På lördagen vaknade vi tidigt och gjorde oss i ordning och åt en god hotellfrukost. Jag älskar hotellfrukostar! Sen åkte vi spårvagn till Universeum. På universeum var det vi och en miljon barnfamiljer typ. Universeum är nordens största Science center. Där har dom en massa djur man kan se. Som till exempel; en massa fisk, ormar, fåglar, hajar, spindlar, apor mm. Efter universeum gick vi ner till stan och gick in till konstmuseet, men det var inte riktigt våran grej så vi gick snabbt där ifrån. Sen åt vi lunch på en kina resturang, mycket gott. Sen gick vi och kollade i affärer på avenyn.
På kvällen när vi blev hungriga så gick vi tillbaka till avenyn för att äta på hard rock cafe men det var en timmes väntrtid. Och alla andra resturanger var fulla. Det var ju lördag och lönehelg. Till slut blev vi så trötta på att leta att vi bestämde oss för att köpa en hamburgetallrik och tog med den till hoteller och så kröp vi ner under täcket och åt i sängen. Så himla skönt. Till maten kollade vi på melodifestivalen. En jätte skön dag.
 
Söndag: Upp tidigt och äta frukost. I bordet framför oss satt Lennert Jäkhel och Tomas Norström (ni vet dom från pistvakt) och åt frukost. Vi chekade ut och lämnade väskorna på station och gick en sväng på stan. Klockan 14.02 gick tåget från Göteborg, klockan 18.53 var vi framme. Jag glömde två böcker på tåget, ena var 14 år till salu, som jag köpte i göteborg, och den andra var flickan som lekte med elden, som är Victors(adams brosa). Ska ringa till SJ imorgon och se om dom har fått in den.
Helgen var i alla fall jätte mysig. Jag tror att både jag och Adam behövde den. Så det var jätte bra.

Resten av veckan har jag jobbat. Både morgon och kväll. Men idag blir det bara kväll, så är jag kanske ledig imorgon, om inte så har jag i alla fall sovmorgon.






RSS 2.0