Gott nytt år

Gott nytt år!

Snart åker vi in till Malmö och ser på fyverkerier sen jobbar jag 01-06.
Hoppas ni får en fin kväll/natt!

Puss på er



Underbart!

En kille ~25 ska beställa. Han kollar länge på menyn men bestämmer sig slutligen.
Killen: En korv med bröd tack.
Killen i grillen: Vågat!


Van Helsing

Hej på er mina vänner.  Vad har ni för er?
Jag ligger i sängen med en kopp te och lite glass och tittar på filmen Van Helsing. En bra film faktiskt.

Imorgon är det nyårsafton. Då kommer Johan hem. Jag jobbar natt imorgon så det blir inge fest för min del.
Jobbar mellan ett och sex. Min första natt på jobbet. Undrar hur de kommer att gå. Hoppas att inte alla vill äta på donken efter allt festande.

Hoppas ni får en trevlig kväll. God natt.


Lund säger god natt

Resan hem gick mycket bra. Vi blev inte försenade. Vi var till och med några minuter tidiga.
Allt gick bra förutom att min väska jag checka in gick sönder. Så de ska dom få ordna upp.

Imorgon är de jobb som gäller. Kan ju vara mycket folk. Mellandagsrean och donken på de.

Men nu ska jag säga god natt.
Sov fint alla söta.


Lista 2010

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Flyttat till Lund. Börjat på donken.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Hade nog inga nyårslöften
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Har fått veta att en gamal klasskompis har blivit mamma.
4. Dog någon som stod dig nära? Tack och lov inte
5. Vilka länder besökte du? Estland!
6. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011? Ett bättre jobb. Ett gymkort. Att bo hemma i Nykvarn.
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? Tror inte de finns något speciellt datum som jag kommer minnas.
8. Vad var din största framgång 2010? Att jag fått jobb.
9. Största misstaget?
Har nog inte gjort något stort misstag tror jag
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Inte allvarligt. 
11. Bästa köpet? Min vinterjacka bland annat
12. Vad spenderade du mest pengar på? Mat skulle jag nog gissa. Om man inte räknar med hyra.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Alla resor hem till nykvarn gör mig glad.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? De finns många bra låtar från i år men om några år kommer jag inte komma ihåg när jag lyssnade på vilken låt och varför.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Vet faktiskt inte. Blandat
16. Vad önskar du att du gjort mer? Tränat
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Ätit
18. Hur tillbringar du julen? Vi delade upp julafton. Halva hos mig och halva hos Johan
19. Blev du kär i år? Jag är kär
20. Favoritprogram på TV? Greys, Biggest loser, las vegas mm
21. Bästa boken du läste i år? Victoria av Johan T Lindwall kanske. Har inte läst många böcker i år.
22. Största musikaliska upptäckten?
?
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? En partypåse av Johan och Jessica
25. Något du önskade dig men inte fick? Önskade inte mig något annat
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Fira hemma med familjen
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mer pengar skulle ju ha underlättat
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Tråkig
29. Vad fick dig att må bra? Johan, familjen och vännerna
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Olle från idol. Kan inte komma på någon annan
31. Vem saknade du? Alla där hemma
32. De bästa nya människorna du träffade? -

101227

Skrev ett långt inlägg men de försvann. Orkar inte skriva igen.
Tänkte bara säga att julen var bra och att jag åker till Lund imorgon.
Hoppas eran jul var bra.
Puss på er!


tjugoandradecembertvåtusentio

Om två dagar är de julafton. Och imorgon åker jag hem. Förhoppningsvis ska jag nog säga. Får verkligen hoppas på att flygen går som dom ska imorgon. I alla fall att dom går. Vill inte sitta på flygplatsen på julafton.

Innan flyget ska jag jobba. Jobbar mellan halv tolv och tre.
Får hoppas att jobbet kommer gå bra imorgon. Det känns som de kan komma mycket folk. Många som ska ut och handla julklappar och äta lunch.

Nu ska jag fixa de sista tills imorgon och sen se på morden i sandhamn.
Ha en fin kväll!


Im not no bitch


191220

Trött tjej. De är var jag är. Har jobbat i fyra och en halv timme. Det gick väl ganska bra. Tar nog ett tag innan man lär sig rutinerna. Och jag kan säga att de är verkligen inte så lätt som de ser ut. Att göra glass snyggt är inte de minsta lätt. Förutom att de var ganska svårt så var de roligt. Får hoppas att de går bättre på torsdag.

Och kaos är de tågtrafiken. Att komma till Malmö var inte så svårt. Tåget var bara några minuter sent. Att ta sig hem var svårare. Många tåg som var inställda.

Ska sova tidigt ikväll. Skulle vilja äta och sova nu på en gång.
God natt folket!



Jobba

Idag är min första dag på donken. Börjar klockan 10 men åker hem ifrån tjugo i åtta. Är orolig att inte komma in i tid. Tydligen har dom ställt in maaaassa tåg idag. 100 för att vara exakt. Stora stora problem säger dom.
Gaaah!!!

Kallt ska de också bli idag. 8 minus idag. 11 minus imorgon. Jag tänker inte gå ut om jag inte måste. Thats for sure.

Ska göra mig iordning nu. Hade bra!
Önska mig lycka till!

Ensam i Lund

Är ensam i Lund. Tog tåget igår eftermiddag. Denna gång var vi bara en och en halvtimme sena.
Jag hade oturen att få sitta brevid en man som snarka väldigt väldigt högt. Han överrösta mina hörlurar. Han sov i stort sätt hela resan så jag kunde inte gå upp och köpa dricka eller hämta bestick till mina kiwisar jag hade tagit med mig. Så inte den bästa resan hittills.

Nu får jag vara ensam i Lund fram till den 23e. Fem dagar till alltså. Vad fasiken ska jag göra i fem dagar? Jag ska jobba måndag och torsdag. Men dagarna där i mellan, vad händer då?
Om ni vill får ni väldigt gärna komma och hälsa på ;)

Just ni tittar jag på välkommen hem, en film som visas på trean. Inte så bra så funderar på om jag ska se på Van Helsing.

Jag saknar Johan. Väldigt väldigt mycket. Min mysälskling. Saknar hans närhet.
Fem dagar är så lång tid. Skulle vilja snabbspola livet.


Till Sara

Idag ska jag till strängnäs och hälsa på sara. De var väldigt längesen nu. De var nog i Juli sist vi sågs.



Idag är de typ 8 minus ute. Vill helst inte gå till tåget men måste nog det. Jag lär ju frysa ihjäl. 
Den som lever får se....

Ha en fin dag!

Mys i nykvarn

Hej på er. Har lite tisdagsmys med te och lussebulle och pepparkaka.

 

Har glömt att berätta att jag är hemma i nykvarn. För er som inte redan visste det.
Pappa och Lena var ju och hälsa på oss i Lund i helgen och då bestämde jag mig för att åka med dom hem. Annars hade jag åkt hem med johan och hans pappa ikväll. Då hade jag settat i en bil och haft tråkigt istället för att ha mys i soffan med min nalle puhkopp.


all i need is you


Idolfinal

Olle Hedberg. Jag älskar dig. Jag vill gråta när du sjunger.


Om ett tag kommer pappa och Lena. Då blir de fredagsmys. Har köpt vindruvor och choklad. Och bakat blåbärsmuffins.
Men de dröjer nog nån timme till tills dom kommer.
Nu sitter jag och tittar på idol. Hejar inte på någon. Eller jo. Minnah. Tycker de är fel av tv4 att ha kvar jay. Har inte dom noll tolerans mot droger? Ja därför tycker inte jag att han ska vinna.

Hoppas ni får en bra fredagskväll!


101209

Inatt drömde jag att jag var med i star wars. Den onda sidan tog mig och gjorde mig till en av dom.
Men då betalade mr Darcy (från stolthet och fördom) borgen för mig. Så jag blev fri.
Konstig dröm.

Imorgon kommer pappa och lena ner och hälsa på oss. Ska bli väldigt roligt att få hit dom.
Måste dock jobba på lördag ett par timmar. Men sen blir de nog en sväng till ikea och så måste vi visa dom stan.
De ska bli så mysigt att ha dom här över helgen.

Nu börjar snart criminal minds. Ska koka te och ta fram pepparkakorna.
Ha en fin torsdagskväll.


Levande julkort

Har ni gått in på postens sida där man kan ta egna julkort på renar?
Jag har den sidan uppe hela tiden. Gillar att sitta och titta på renarna. De känns som man står brevid dom nästan.
Tog massa kort igår. Fick till och med se tomten. Men alla kort försvann när jag var tvungen att uppdatera sidan. Så nu sitter jag och tittar och försöer ta ett bra kort. Hoppas på att få se tomten nångång också.

Gå in här om du också vill ta levande julkort.

Förutom att titta på renarna ska jag nog baka pepparkakor.
Johan kommer nog sova hela dagen idag också. Han gick och la sig åtta imorse.
Så jag blir nog själv idag med.



Rolig dag?

Idag är det nog en ganska tråkig dag.
Johan har spelat wow hela natten. Klockan 10 imorse gick han och la sig. Då gick jag upp. Så nu lär han väl sova hela dagen.
De är jag och diskberget idag. Vi har inga rena gafflar och inga rena knivar. Så antingen måste jag diska eller laga något som man äter med sked.


I am Sam

Känner du för att gråta? I am Sam är rätt film för dig i så fall.
Har gråtit mycke till den. Vilka mycket varje gång. Idag lite mer kontrollerat. Tack vare Johan. Hade jag varit själv hade tjutit högt.



För att inte vara så ledsen satte jag på lejonkungen 3. Kommer inte ihåg nånting från den. Johan har inga teckade filmer på svenska så de blir på engenska. Utan någon text. Jobbigt så här sent på dygnet.



<3


101202

Har varit inne hela dagen idag också.
Har snöat hela dagen. Vräkt ner stundvis. Blåst har de också gjort.
Sålänge man håller sig inne så är de mysigt.

För övrigt så hitta vi filmen jag letade efter. Once upon a forest, de var en gång en skog på svenska.

Hjälp mig!

Okej folket. Jag behöver er hjälp.
Jag efterlyser en film. Kommer inte ihåg vad den heter. Kanske ni vet?
Kommer inte ihåg så himla mycket men lite;

  • En tecknad film med djur. Vet ej om de är disney eller något annat
  • En mullvad
  • En äldre lärare med några elever
  • Eleverna måste hämta medicin till läraren tror jag. Jag tror de var en blomma eller nåt löv de var tvungen att hämta.
  • Nån blir fångad av människor. Men blir utsläppt igen.
  • Tjejen heter Abigail.

Snälla säg att ni vet vad filmen heter!


1 december

Bara 23 dagar kvar till julafton.
Har öppnat första luckan i choklakalendern.

Idag har jag lagat potatismos, inte pulver, och ungsstekt falukorv. Väldigt gott faktiskt.
Annars har jag inte gjort så mycket idag. Har inte satt foten utanför dörren.
Har väntat på sms från mcdonald hela dagen. Skulle ha fått ett sms idag, men än har inget kommit =/

Juste idag är de internationella adisdagen.
Tänk på de ni.


Kallt i skåne

Igår var det nio minus, idag är de sju minus. Tackar gud för mina långkallingar.

Inatt drömde jag att jag var typ Harry Potter. Läskigt med underbart.
Filmen igår var bra. Längtar tills nästa, tyvärr sista kommer ut.
Älskar Harry Potter. Men första filmen är fortfarande bäst. De senaste filmerna är så mörka och allvarliga.

Idag har jag ingen aning om vad jag ska göra. Har inga ärenden att göra på stan. Har inte så mycket att plocka med här hemma heller.
Någon som har ett förslag?


Gamla amerikanska lagar.

Förbjudet att ha könsumgänge med sin hustru om mannen luktar vitlök.
Alexandria, Minnesota

Förbjudet för grisar att para sig på flygplatsen
Kingsville, Texas

Förbjudet för en man att dricka mer än tre klunkar öl när han ligger med sin hustru.
Ames, Iowa

förstår inte varför de har tagits bort.. helt logiska lagar.

Hemsida


RSS 2.0