10 things i hate about you

Har spenderat morgonen i sängen med den underbara filmen 10 things i hate about you.
Vaknade ganska tidigt i morse och hade lite resfeber. Imorgon åker vi. skoj skoj skoj.
Måste packa idag, gjorde aldrig det igår.





fina puh



Mensvärk

My gosh, har mensvärk. Hur lindrar man de? Choklad?
Har knappt haft mens på 6 år och ännu mindre så mycket mensvärk. Tell me what to do. Utom värktabletter.

Har varit och tittat på lägenhet idag, i Nykvarn. Kändes inte som det var något för oss. Väldigt gammal. Riktigt ofrächt badrum och ingen plats för matbord. Och frys ingår inte, det får man stå för själv. Fula golv och tapeter och lite trasigt här och där..  Jakten får fortsätta.

Idag blir det att tvätta och börja packa för på Fredag morgon åker jag och Hannah till London. Galet taggad.


Så här mysigt hade jag det imorse. Tända l...

2011-10-25_07_32 (MMS)

Så här mysigt hade jag det imorse. Tända ljus och första (och bästa) harry potter filmen. Till de ett varmt mysigt täcke och en kopp te och leverpastejmackor.


Rensade alla kassar med kläder på vinden ...

2011-10-22_18_12 (MMS)

Rensade alla kassar med kläder på vinden igår. Tyckte att det var dags nu. Skulle gissa på att det var runt 25 kassar. Några kassar har nog stott där i typ 7 år. Det blev i alla fall 12 kassar med kläder att skänka och 4 som ska slängas och en påsen med kläder som får bli trasor.. Det roade jag mig med hela eftermiddagen igår. Inte så jätte roligt men helt klart nödvändigt.


Lantmännen

2011-10-21_17_18 (MMS)

Lantmännen


Har varit på koutställning med Jessica och...

2011-10-21_14_25 (MMS)

Har varit på koutställning med Jessica och Sussi. Många söta kor och en galen ko som inte gillade mig.


Är på väg till elmia i Jönköping. Har stan...

2011-10-21_13_31 (MMS)

Är på väg till elmia i Jönköping. Har stannat vid brahehus och ätit.


Mac

Johan har fått en Mac från jobbet och då måste jag ju prova denna roliga photobooth som den har. Det är typ som cameroid, så såå roligt var det ju inte...



Imorgon ska jag på intervjuv på morgnen och sen åker jag direkt till Råsunda och jobbar. På torsdag kanske jag ska provjobba i Stockholm. Hoppas på det i alla fall. Vill ha ett jobb nu.

För övrigt är det inte alls långt kvar tills London. Och sen fyller jag år. Och sen är det Veronica Maggio. Underbar vecka.

Sov gott. Puss!

Sitter på biblioteket i kulturhuset, Stock...

2011-10-18_16_03 (MMS)

Sitter på biblioteket i kulturhuset, Stockholm, och läser Elvis. Väntar på att Johan ska sluta så gör vi sällskap hem sen. Det här stället är det mysigaste stället. Kommer ihåg att vi var här med pappa ganska ofta när vi var små. Men då såg det inte alls ut så här. Hit ska jag definitivt tillbaka!


SMS-inlägg

photo_effects-13 (MMS)


Har varit i Falun idag. Pappas farbror Ber...

2011-10-15_14_59 (MMS)

Har varit i Falun idag. Pappas farbror Bertil fyller nämligen 87 år idag. Så vi åkte upp imorse och lomma fram vid lunch med blommor och tårta. Sen har vi varit i Falu koppargruva. Eller inte i men ovan. Sen var vi till lugnet, toppbacken och idrottsanläggning. Till slut blev det middag på restaurang. Nu är vi på väg hem. Pappa har lyckats köra fel också, men nu vet vi vart vi ska.


Uffe

En av dom bästa skivorna är Ulf Lundells Vargmåne. Många fina låtar. Och roliga. En av dom är denna. Jesse James möter kärleken.



Bara 23 dagar kvar till London!


Fin kille


Planering på gång

Hej på er.
Vilken härlig helg jag har haft. Den absolut bästa på mycket mycket länge.
I fredags var jag och Johan hemma hos Cecilia och Christian och spela spel och drack vin, eller Johan var nykter. Mycket roligt måste jag säga.

I lördags var jag till strängnäs där de var middag ute med Sara, Malin, Bea och Sofia. Drack en flaska vin och cider och åt god mat. Vi hade ett nästan eget rum hela kvällen och var kvar där tills dom slängde ut oss klockan ett. Har inte skrattat så mycket på länge.

Igår var en värdelös dag. Var bakis hela dagen och gjorde inte mycket mer än att ligga i pappas säng och se på tv och sov. Sen förflyttade jag mig till min säng och sov. Sen till pappas säng igen. Jaa de var ungefär det som hände igår..

idag har väl inte hänt så mycket heller. Har ringt nåt samtal, städat lite och så. Sen har jag och Jessica börjat planera min födeledagsfest. Som det låter nu kommer den nog bli jätte rolig.
Nu ska jag snart stänga ner datorn och sova. Katten ligger brevid mig och snarkar. Sötnosen.




Två bilder från i lördags..



111001

Hejhopp. Har jobbat idag, Aik mötte Gais. Väldigt lite folk trots de fina vädret.
Om en halvtimme ska jag ta tåget till Strängnäs och fira Sara. Blir middag och vin.
Och som bilden visar är jag glad :P


RSS 2.0