Varmt!

Idag är jag ledig och hade tänkt ligga i solen hela dagen, men så blev det inte. Jag kan verkligen inte ligga en längre stund och bara sola. Kan ligga still i cirka 2 minuter sen blir det tråkigt och jag måste göra något. Så jag har klippt gräset. Men det tog bara en halvtimme. Det känns onödigt att sola för det tar så otroligt lång tid för mig att få färg..

Jag och Jimi bestämde att vi ska in till Södertälje snart. Jag måste köpa ett nytt busskort och så ska jag köpa tvål och lite annat smått och gott. Jag tror jag ska en sväng till solariet också, där får jag i alla fall lite färg...

Nä nu ska jag gå..


Här händer det grejer

Ojojoj här händer de grejer ska ni veta.
Vi sitter i soffan och ser på tv då grannen knackar på och säger att de brinner i våran kompost. Vi springer ut och ser att det är en ganska stor låga som brinner i komposten. Pappa får panik och skriker att vi måste hämta hinkar och fylla med vatten. Jag och pappa fyller hinkar och jimi tar vattenslangen och börjar släcka elden. Som tur är går det fort att släcka..

Men om grannen hade kommit typ 3 minuter senare hade nog hela häcken brunnit och de spridit sig till förrådet..

Vad starta branden då?
Jag.
Vi grillade tidigare och jag skulle slänga askan och pappa sa att jag skulle slänga den i komposten. Ingen av oss tänkte på att den var varm och att det kunde börja brinna..

Jag ska aldrig röra grillen något mer...

090627



Igår var det grillfest hos Smith efter jobbet.
Det var väldigt trevligt. Jag och Josefin åkte dit och hade de mysigt.
Vi grilla korv och hade musiktävling. Lite oklart vem som vann dock :P
Vid ett tiden cyklade jag och josefin hem till mig och sov.

Och klockan kvart över åtta ringde klockan i morse. Då var de upp och hoppa och åka till jobbet.
Idag har de avrit lite att göra för en gång skull. Det har varit lugnt tidigare i veckan, men idag fick vi ett litet smakprov på vad som komma skall.

Nä nu ska jag till soffan för att se på sova med fiender och äta jordgubbar!
Ha en fin kväll!

Trött i kroppen

Jag är väldigt trött i kroppen. Har jobbat idag, sen har jag städat och håller nu på att bädda rent i min säng och ska rensa min klädhög jag har i rummet.
Måste beställa en tid hos en massör någon dag snart. Har tusentals knutar i ryggen.. 

På jobbet denna vecka har de varit lugnt.Ganska skönt. Om två veckor är det inte så lungt, så det gäller att passa på att njuta nu :P

I morgon är det grillfest hos Smith. Det ska bli skoj skoj!

Nä måste fortsätta nu.
Puss god natt


Jobb i morgon...

Japp. Jobbar i morgon och fram till söndag nu. Känns inte bra, speciellt inte nu när solen har kommit fram. Det är så typiskt att det ska bli bra väder när man ska jobba...

Idag har jag varit ute hela dagen. Måste passa på nu..
David plockade upp mig vid två tiden sen åkte vi in till torekällberget och mötte upp Cicci och Christian. där klappade vi på getterna och titta på kossorna.
Sen åkte vi ner till stan och åt mat. Tog med oss maten och satte oss på bryggan och mös i solen. Efter maten blev de en varsin glass.

Senare åkte vi till Ica Maxi och köpte ett kubbspel och lite jordgubbar och åkte vidare hem till David ute i skogen.
Han bor verkligen ute på landet. Bland kossor och lösa hundar.
Där spelade vi fyra omgångar kubb och jag var i vinnar laget tre gånger! Jag ägde! ;D

Nej, nu ska jag göra mig i ordning. Tänkte se på Beck och ha det skönt i sängen.
God natt mina vänner!

To my insperation and my shining star

 

Skin, skin som den sol du är.
Låt hela världen se ditt vackra leende.
Lys, lys som den stjärna du är.
Du lyser upp mitt mörker och jag känner du är med.
Hur du rör mig, talar, sättet du ser mig.
Tack mitt hjärta för alla stunder du ger mig.
Tack mitt hjärta för alla stunder du ger mig.

Sitter här på tåget ser hur meter blir till mil, saknar jag din doft och din vackra profil.
Diggar din stil och sättet du är på.
Diggar din stil, ja du vet det bara är så för det bara blev så, vet du kan förstå.
Tror det finns en högre plan för oss två.
Känner när vi ser på varann, hur du håller i min hand.
Nu är vi långt isär, olika städer i vårt land.
Värme som sätter mig i brand och jag känner hur du glöder min vän,
passionen och kärleken de växer med den.
Kan vara mörkret där ljuset kommer sen.
Svårt att ta farväl, svårt att va isär.
Önskar mitt hjärta, önskar du vore här.
Jag önskar du vore här.

Skin, skin som den sol du är.
Låt hela världen se ditt vackra leende.
jag säger lys, lys som den stjärna du är.
Du lyser upp mitt mörker och jag känner du är med.
Hur du rör mig, talar, sättet du ser mig.
Tack mitt hjärta för alla stunder du ger mig.

Försöker förklara, jag försöker berätta hur du lyfter mig, får en tung man att lätta.
Försöker sätta ihop fast det inte riktigt går.
Värmen och kärleken läker mina sår.
Tack för att du håller i mig när jag ostadigt står.
Känner du förstår vad jag genomgår.
Tills vi möts igen sitter jag och räknar dar.
Du är speciell, för mig helt underbar.
Jag står kvar, to my insperation and my shining star.
To my insperation and my shining star.

Skin, skin som den sol du är.
Låt hela världen se ditt vackra leende.
jag säger lys, lys som den stjärna du är.
Du lyser upp mitt mörker och jag känner du är med.
Hur du rör mig, talar, sättet du ser mig.
Tack mitt hjärta för alla stunder du ger mig

Resor

Blir galen på allt. Ska det vara så svårt att hitta ett bra ställe som inte kostar allt för mycket?!
Och som uppfyller alla krav.

Måste nog ta mig ner till resebyrån någon dag...


Midsommar

Trevlig midsommar på er! :)

God natt min skatt


Regn

Jag skulle kunna se på dagboken 10 gånger om dagen tror jag. Tröttnar aldrig på den.





När jag blir stor ska jag gifta mig med Ryan Gosling. Eller rättare sagt Noah Calhoun :)

I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut

Har drömt två konstiga drömar.

Den ena var att jag hade typ en ormsamling här hemma. Det låg typ 10 ormar i en hög som jag skyflade ihop och la i en säck. Sen går jag till kemtvätten med ormsäcken. hur sjuk är inte de igentligen :S

Den andra drömen var mer otäck på något sätt. Jag drömde att jag var gravid. Men samma dag som jag upptäckte de, födde jag. Alltså missade jag hela min graviditet, och är det något jag vara med om i livet så är det en graviditet. Och min mage hade knappt växt någonting.
Eftersom jag inte visste att jag var gravid så hade vi inga kläder och inga saker.
Dagen efter jag födde så var jag tillbaka i skolan.

När jag vaknade så hade jag ont i magen och kände mig typ deprimerad.
Är jag gravid? Var de därför jag drömde de?

Känner mig förtfarande nere och konstig i magen....

Idag har jag...

Idag har jag klippt gräset.
Idag har jag träffat Adam.
Idag har jag och Adam fiskat.
Idag har jag och Adam sett ormar.
Idag har jag ätit glass med varma hallon.
Idag har jag sett på en engelsk kriminaldrama.

Halkan

Halkan är avklarad.
Jag som var så nervös för det. Jag ville helst inte säga att jag skulle köra idag till någon, för om jag inte hade klarat de hade de blivit väldigt pinsamt. Eftersom alla säger att man inte kan misslyckas, så hade de blivit jätte pinsamt att inte klarat de.

När jag kom till eskilstuna så leta jag upp busshållsplatsen jag skulle till. Tror ni jag hittar de? NEJ. Men jag tänker att det är lungt. Jag hade typ 1 timmen på mig att ta mig till halkbanan. Och med buss skulle de ta 10 minuter, så det kunde inte vara så långt bort. Så jag väljer att gå på stan en liten stund. Sen när jag går över torget ser jag bussen jag ska åka med, så jag börjar gå snabbt, men missar bussen. Och bussen gick bara en gång i timmen, så jag var tvungen att leta upp en taxi. Taxi på typ 5 minuter kostade 120kronor. Hur har folk råd att åka taxi varje dag? Dom borde bli ruttinerade..

När de började så var det bara jag och en tjej till. Det skulle vara två till, men dom dök aldrig upp. 
Det började med lite teori. Fick se en film när en bil krockade i 50,70 och 90 km/h. Sen efter de skulle vi ut och köra, vilket inte kändes bra. Varje gång jag ser någon sån film som är  i syfte att skrämas tänker jag attid att jag aldrig ska ta körkort för jag vill inte utsätta mig för något liknande. Det är ju livsfarligt att köra. Halka, fyllon, barn, träd, älgar.. man är aldrig säker..

Men körningen gick i alla fall bra. Fick sitta själv i en bil och övningarn gick ut på att bromsa med och utan absbromasar.
Jag blev godkänd. Woho! :D

Nervös

Åker snart.
Önska mig lycka till! :S

beautiful disaster



Kommer gråta mig till döds snart.
Det ända som hjälper är att spela sönder låten. På en gång.

He drowns in his dreams
An exquisite extreme, I know
He's as damned as he seems
And more heaven than a heart could hold
If I tried to save him
My whole world could cave in
It just ain't right, it just ain't right

Oh and I don't know
I don't know what he's after
But he's so beautiful
Such a beautiful disaster
And if I could hold on
Through the tears and the laughter
Would it be beautiful
Or just a beautiful disaster

His magic and myth
As strong as what I believe
A tragedy with
More damage than a soul should see
And do I try to change him
So hard not to blame him
Hold on tight, hold on tight

Oh 'cause I don't know
I don't know what he's after
But he's so beautiful
Such a beautiful disaster
And if I could hold on
Through the tears and the laughter
Would it be beautiful
Or just a beautiful disaster

I'm longing for love and the logical
But he's only happy, hysterical
I'm waiting for some kind of a miracle
Waiting so long
So long

He's soft to the touch
But frayed at the end, he breaks
He's never enough
And still he's more than I can take

Oh 'cause I don't know
Don't know what he's after
But he's so beautiful
Such a beautiful disaster
And if I could hold on
Through the tears and the laughter
Would it be beautiful
Or just a beautiful disaster

090615

Skitväder idag. Så klart. Men inte lika dåligt som det var igår. Då regnade de från konstant hela dagen. Inget uppehåll alls. Men det gjorde inte mig så mycket eftersom jag jobbar inne. Ibland är jag riktigt glad för det.

På jobbet var det väldigt lungt. Väääääldigt lite folk. Jag och Ida fick ett par extra raster :)

Idag gick jag upp tidigt. Klockan 8.15. Och klockan halv tio satt jag på bussen på väg in till södertälje. Var tvungen att gå till ungdomsmottagningen för att få ett nytt recept till mina minipiller. När jag var där passade jag på att fråga om det fanns något annat är minipiller, men som håller mensen borta. Hon rekomenderade p-stav. Men det kan hon glömma. Inte en chans att jag stoppar i en stav i armen som antingen flyter omkring i kroppen eller vävs in i nå vävnader. No no.

Nä nu ska jag ta något att äta. Vi hörs senare.
Puss och Kram

090613

Kom hem från Adam för en timme sen ungefär. Han hade studentmottagning hemma hos sig. Var väldigt god mat och trevligt folk. Jag, Jimi och Rasmus tog nio bussen hem och de andra gick ut till O´learys. Jag ska jobba i morgon så jag tyckte de var bäst att åka hem tidigt idag.

Hörde på vädret att det ska regna jätte mycket i morgon, dom varnar till och med. Då lär det inte komma mycket folk till LBL. Tur att det finns kortlek på jobbet. Det är jätte tråkigt att inte ha någonting att göra. Blir väldigt många koppar te och rätt mycke skitsnack. Men det är trevligt. Men rätt tråkigt efter 9 timmar.

Min vänstra hand har råkat ut för en olycka idag. Fick skållhett vatten på den, och stundvis vill jag kapa handen då de känns som om den ska brinna upp:P Hoppas de blir bättre i morgon..

Nä nu ska jag lägga mig och läsa lite. I morgon ringer klockan 8.15 så det ´får inte bli så sent.
God natt! Puss och Kram


The notebook

 


Cecilia kommer :)

Snart kommer Cecilia hit :)







<3

Robbie Williams



Innan jag dör ska jag ha gått på minst en Robbie Williams konsert!

090611


God natt

Ser på femman. Är ett pogram om pappor som tar sina döttrar till en "renhetsbal" redan när döttrarna är fem år gammla. De skriver under ett papper på att de inte ska ha sex före äktenskap. Vissa vill inte ens ha någon fysisk kontakt alls. Inte kyssas, inte hålla handen inte ens kramas. HALLÅ!? Vem vill gifta sig med någon man aldrig kramats, eller kysst. Är man ens kära då?

Helt sjukt. Finns människor till allt.

Nu ska jag värma bullar och äta jordgubbar och se på Greys. Det är sesångsavslutning. Hur ska det gå för Izzie och vad händer med geroge?

God natt alla söta!

Safari

Pappa och Jimi ser på fotbollen och jag hör att dom pratar om Safari. Börjar småskratta för mig själv. Tänker på när jag Sara, Sherif och Daniel var uppe i stan och såg på nån match i höstas. Jag och Sara skojade och skrattade jätte mycket åt honom och hans namn. Kommer inte ihåg exakt vad det var som va så kul, men så mycket som jag skrattade då har jag nästan aldrig skrattat.

Har kollar på lite resor. Fastnade för Kos, en vecka i augusti. Det skulle bli rusktigt skönt.


Money money money

Money, money, money
Always sunny
In the rich man's world


Skattepengarna kom idag. Känns mycket bra. Förde över lite mer än hälften på sparkontot och ska föra över lite mer senare..

Ska nog kolla på utlandsresor nu! :D

Johnny Depp

Idag fyller Johnny Depp 46 år. Det firar jag med att se på Secret Window.
Bara för att han är så härligt sexig i den ;)



Summerlove live, Stockholm


My bloody Valentine

Hej hallå dagboken.

Igår var jag på bio med Cecilia, Christian och David.
Det var planerat att se på Terminator, men där satte jag min gräns. Inte att jag ser den :P
Så dom blev det en skräckis i 3D istället, My bloody valentine. Det var väldigt häftigt att se det i 3D. Yxor som kommer rakt imot en. Fick dock väldigt ont i huvudet av glasögonen.
Film i sig var väldig oförusägbar. Förstod vad som skulle hända hela tiden.

Men vi hade en trevlig kväll i alla fall :)

Idag har jag gått i pyjams till halv tre. Var tvungen att klä upp mig till Gossip Girl, missade avsnittet igår så jag var tvungen att se de idag. Det var tydligen sisata avsnittet för denna gång. Så nu är man ledig på söndag kvällar i sommar :P

Har varit hem till Cicci en sväng idag också. Fick mat där, igen. Åt där i igår och kommer idag och snyltar ännu mer :P
Hon fick också sin studentpresent och jag fick mitt ljus jag köpte för flera månader sen.

Nu ska jag se på jordan rättsläkare och sen är det Sex and the city.
Sov gott!


5/6










Inget kan gå fel


090606

Idag är det Sveriges nationaldag. Grattis Sverige :P

Igår tog jimi studenten. Grattis.
Mormor och morfar kom hit och firade. Har inte träffat dom sen oktober. Så det var jätte kul att se dom igen. Traffade mamma en stund också. Inte lika trevligt.
Efter Jimi hade sprunit ut i torekällberget åkte vi hem och åt smörgåstårta och sen hemgjord kalastårta med maräng, som jag och pappa gjorde i torsdag kväll. Den blev väldigt god, med tänke på att vi aldrig hade gjort det innan. Sen bjöds det på hembakade bullar och muffins. Mormor klunka i sig nästan en hel flaska vin själv. Tror morfar fick ett glas. Så mormor var lite glad i hatten :D

Efter mormor och morfar hade åkt blev jag hämtad av Cicci, christian och david. Vi åkte hem till Christian och gjorde oss i ordning. Jag spela GH med David och jag vann! (ville bara skryta lite :P) Sen begav vi oss till olearys. Lagom mycket dricka, är inte bakis idag. Tack o lov för de. Har lovat mig själv att aldrig bli bakis :P

Sov hemma hos Adam inatt. Han var snäll och lät mig sova över där så slapp jag ta taxi hem.
Tack adam.

Grattis alla studenter

Grattis till alla som tar studenten idag! Synd att det inte är soligt, men det regnar ju i alla fall inte..

Tänk att det var precis ett år sen jag tog studenten. Den bästa dagen i mitt liv. Känns som om det var igår vi stod och skrek i fönstret på Thomas. Om jag fick så skulle jag göra om det igen.. 

Hoppas ni alla får en jätte bra dag i alla fall!  

Rensning


Linnen kjolar, klänningar, shorts

Långärmat, kortärmat och pyjmaser

Slänga högen. Förutom det åkte två jackor upp på vinden också.

Så här fint var det inte innan jag började rensa :P

Och här var det total kaos innan..

Hemmafru

Idag har jag varit hemmafru. Har städat och donat inför imorgon då mormor och morfar kommer och firar Jimi. Han tar ju studenten imorgon.

Jag började med att sätta på britney spears på högsta volym och sen var jag fit for fight. Det blir genast mycket roligare med hög musik. Dansa, sjunga och städa. Så effektivit.
Städade badrumet ORDENTLIGT. Det tog en väldigt lång tid idag. Onödigt att stressa när man är ledig :P
Förutom badrumet har jag damsugit och dammat vardagsrummet. Och så klart tre maskiner tvätt. Man kan ju tycka att det borde vara tomt i tvättkorgen men icke. Gjorde en maskin tidigare i veckan också, men korgen blir full bara man tittar på den :P

Efter städningen bakade jag och jimi chokladmuffins. Igår bakade jag bullar och snart ska jag baka tårta tills i morgon, så snart är allt bakande klart...Men få se hur tårtan blir. Jag ska baka en slags marängtårta och jag har aldrig gjort de förr så få se hur den bli.

Har också hunnit rensa lite i garderoben idag. Rensade bland linnen, kjolar, klänningar, shorts och tröjorna. Jag brukar inte vara så bra på att rens utan provar dom istället och tror att jag kommer att använda plaggen någon gång, även om jag inte har gjort det på flera år. Men idag gick det bra. Provade ingenting utan slängde ner dom plagg jag visste att jag inte skulle använd, i en påse som åkte rakt vägen upp till vinden.

Börjar känna mig som en hemmafru, och nu ska jag baka tårta :P
haha hejdå


Grattis Adam

Grattis till studenten Adam. Jag är stolt över dig som har klarat av skolan nu. Hoppas du får världens bästa dag för det är du verkligen värd.


Thats what friends are for


Greys Anatomy

Herregud. Jesus, Maria och josef. Såg någon på Greys?
GEORGE! Vad gör han? Han kommer dö i Irak. Någon måste sätta stopp för det. Herregud. Nu är jag arg. Lilla söta george kan ju inte försvinna. Han är ju den bästa

Och Izzie måste överleva. Hon och Aleks är världens sötaste par!


Herrgud. Att man kan bli så insatt i en serie. Det är nog inte hälsosamt :P

take this broken wings

Nu är det inte kul














jag vill ha dig

Pissväder

Vilket tråkigt väder det har varit idag. Och det ska tydligen inte bli bättre i veckan heller. Enligt tidningen ska det regna onsdag, torsdag, fredag och lördag. Och på torsdag skulle det blåsa rätt mycket också. Tycker verkligen synd om alla som ska ta studenten nu och måste springa ut i regn och oväder =(

Men jag tog mig ut i skitvädret och åkt in till stan och hämtade ut min shorts jag lämnade in hos skräddaren igår, så nu är dom nästan tio cm kortare. Hämtade också ut min ena sko jag lämnade in hos skomakaren. Spännet gick ju sönder när jag och sara va ute i stockholm. Så nu är den lagad. Sen hittade jag studentpresenter också, så nu slipper jag tänka på det :)

Nu ska jag se klart på Despret och sen är det Christine :D

Sov gott mina vänner.

when a man loves a woman



When a man loves a woman,
Can't keep his mind on nothin' else,
He'd change the world for the good thing he's found.
If she is bad, he can't see it,
She can do no wrong,
Turn his back on his best friend if he put her down.
When a man loves a woman,
He'll spend his very last dime
Tryin' to hold on to what he needs.
He'd give up all his comforts
And sleep out in the rain,
If she said that's the way
It ought to be.
Well, this man loves you, woman.
I give you everything I've got
Trying to hold on to your precious love
Baby, please don't treat me bad.
When a man loves a woman,
Down deep in his soul,
She can bring him such misery.
If she is playin' him for a fool,
He's the last one to know.
Lovin' eyes can never see.
When a man loves a woman
he can do her no wrong,
he can never want
some other girl.
Yes,When a man loves a woman
I know exactly how he feels,
'Cause baby, baby, you're my world
When a man loves a woman....


alek & Freddie


090601

Det är så himla skönt med sol och värme. Tycker ni inte? Jag tyc ker det är helt underbart!
Snart ska jag hoppa in i duschen och gör mig i ordning sen ska jag åka in till södertälje för att leta studentpresent till Cecilia och Adam. Vet inte alls vad jag ska köpa, men hoppas jag hittar någonting.

I fredags var jag ute med Cicci, christian och hans kompis David. Var vädligt roligt, men kanske lite för mycket dricka. Tog en taxi hem någon gång efter två. Fick sova hos Christian men det är så jäkla skönt att vakna i sin egen säng efter en kväll ute. Och tur var det för jag mådde inte bra och var tvungen att spy. Och det är så jäkla oskönt att ligga i en mjuk säng när man inte mår bra, så tänkte gå och lägga mig på badrummsgolvet men hann faktiskt somna i sängen :P

Igår vaknade jag och var bakis. Usch vad hemskt det är. Ska inte dricka så mycket nästa gång. Men jag tog mig upp och gick runt i solglasögon hela dagen :P Hjälpte pappa med att jobba lite, kastade pil med jimi, vattnade gräset, degade i skuggan, hann jag med också. Sen på kvällen åke jag och jimi ner till video in för att hyra film. första gången på en evighet. Visste inte ens att folk fortfarande hyrde film. Men vi åkte ner men hittade ingen film att hyra, alla filmer var ju jätte gamla. Så vi köpte lite godis och åkte hem. Sen satte vi på en film vi hade hemma istället. Heartbreak kid blev det. Pappa var med och såg också, gud vad han skrattde :P Jag själv somnade och missade de sista 40 minutrarna kanske.

Nä nu måste jag lämna er och hoppa in i duschen. Puss och Kram



RSS 2.0