öööööööööööh

Vad har jag gett mig in på?
Hur fan ska detta gå?
Jag kan inte plugga.
Hur gör man?

Fruktis

Hej på er.
Här sitter jag i sängen med en skål med fruksallad och te. Ser på Bond gör jag också. Har inte sett nån film med den nya så tänkte ge han en chans nu.

Nu till en rolig nyhet. Jag har blivit antagen till en kurs, allmän socialpsykologi, så jag ska börja plugga. De är på halvtid och distans så jag kan fortfarande jobba, dom få tiderna jag har.

well, de var vad jag hade att dela med mig för denna gång. Tack för att ni läste.
Puss på er


Heart

God natt


Idag kommer min man hem

Äntligen. Vet dock inte vilke tid han kommer. Men jag ska jobba till tre ungefär, hoppas han inte kommer innan de, för jag vill hinna diska och städa lite innan han kommer hem.
För övrigt drömde jag att han fria inatt. På en fotbollsarena med körer och orkestrar och hela fadderuttan.

Igår jobbade jag mellan kvart över tio och sju. Det gick väl ganska bra. Typ varannan kund var dansk.

Nä nu ska jag äta frukost och göra mig i ordning för jobbet.
Ha en fin dag.
Puss

Mumin

Jag har lagat mig i sängen med te och kiwi och ser på mumin. Har det myspysigt för mig själv. Saknar Johan apmycket men nu är det inte många dagar kvar tills vi ses igen. 

Till en helt annan sak. Måste inte försäljare (telefonförsäljare) säga att varan dom sälje kostar, och hur mycket den kostar? Idag ringde en försäljare och sa att jag hade blivit utvald till att få 10 nr av kalle och två dvder. Men hon sa inget om något pris. Eftersom jag hade blivit utvald trodde jag att jag hade vunnit de gratis. Icke sa nicke, 200 kr skulle hon ha, efter att jag har frågat om priset. Blir så inrriterad på sånt.

Nä nu ska jag fotsätta se på mumin och hattifnattarna.
Sov gott.


God morgon god morgon

Inatt har jag sovit bra. Har uttnyttjat hela 180 cm av sängen. Har sovit helt diagonalt. Underbart skönt. Sen har jag inte använt kudde, har sovit på Tantor, min elefant.

Idag ska jag till arbetsförmedligen. Och städa. De är planerna.

Igår ringde min älskling också. De var underbart att få prata med han efter fem dagar utan kontakt.

Ska göra frukost och se klart på mumin nu.
Ha en fin dag. Puss



<3


Disneylåtar

Man kan inget annat än älska disneylåtar!













Helt okej

Hej jag heter Malin och jag är bra.
Jag är en bra människa.
Jag är bra på saker.
Jag är faktiskt helt okej.

Potter


punkt punkt punkt

  • Idag har jag skivit in mig hos arbetsförmedligen igen.
  • Har inte fått några tider på donken nästa månad. Varför vet jag inte.
  • Jag har ätit frukostmiddag
  • Jag saknar Johan enormt mycket!
  • Vill hem till Nykvarn.
  • Har sökt ett par jobb.
  • Inga pengar kvar på matkontot.
  • En vecka kvar tills löning.
  • Vill ha någon att prata med.
  • Vill tatuera mig.

100118


Slut

Jag känner mig helt slut. Har sovit konstigt igår och idag. Igår somnade jag vid tolv ungefär och vakna lite innan sex. Sen var jag vaken till tio-halv elva. Sen sov jag till tolv. Och nu är jag helt redo för att sova.

Idag har jag i alla fall varit på sminkrådgivning på The body shop. Fick en värdecheck på de när jag blev medlem där. De var mysigt att bli ompysslad. Köpte en fin ögonskugga, skulle velat köpa allt men de har jag ju inte råd med. De får bli en sak i månaden. Nästa månad blir de nog ett miniralpuder eller en annan ögonskugga.

Nu ska jag sätta på någon disneyfilm tror jag och dricka te. Måste försöka vara vaken en stund till så jag inte vakna så himla tidigt.

God natt i alla fall.

Jag älskar dig Johan!


Solsidan



Snart börjar solsidan igen. Underbart. Har köpt chips och glass tills ikväll. Låter nog chipsen vara för är inte alls sugen längre.

Kunde inte somna inatt. Somna vid fem imorse. Gick upp vid nio för jag trodde att jag skulle jobba. Men så vara det inte. Missförstånd. Så jag somnade om och sov till två.

Nu ska duka upp här. Ha en trevlig kväll.
puss


Learning to live

I'm learning to live, living to learn
I'm starting to sing my song, right or wrong
Breaking away, setting me free
Freedom in my own me
I'm learning to live.



110115

Hej på er.
Natten på jobbet gick bra. Dom första timmarna gick extremt långsamt och dessutom hade jag jätte ont i magen. Men det gick över efter jag hade ätit.
Kom hem efter sex nångång. Sen sov jag till två.

Har inte gjort så mycket idag. Har haft huvudvärk så har inte orkat gjort något. Men jag tog mig till affären och köpte middag. Prinskorv, senapssill och potatis. Underbart gott!

Är väldigt trött nu men kan inte sova. Ska upp vid nio imorgon så jag hoppas jag somnar om ett tag.
Hoppas eran dag har varit bra.
Puss


Hoppas du har det bra älskling. Saknar dig och älskar dig massvis.

Sovit?

De var meningen att jag skulle sova ett par timmar. I alla fall en timme. Har väl sovit i en kvart ungefär. Är jätte trött nu. Nu har jag inte tid att sova. Lär ju vara zombie inatt.


Ensam hemma

Min älskling är nu på väg till Frankrike, val thorens, för att åka skidor. Så jag är ensam hemma tills nästa söndag. Kommer bli mycket ensamt och lite tråkigt. Men vi klarar det.
Jag ska ju jobba några dagar så såå illa är det inte.

Nu tänkte jag försöka sova ett tag. Ska jobba mellan 23-05.
Så god natt!


Hemliga prinsar

God morgon. Är på lite bättre humör idag än jag var igårkväll. De var ingen bra kväll.

Men nu sitter jag under täcket i soffan med oboy och tunnbrödsmackor med leverpastej och ska se på andra delen av hemliga prinsar på svtplay.

Senare idag ska jag nog ner till stan och titta på ett par byxor. Hittade 1800kr i min låda som jag helt hade glömt bort att jag hade, så ska nog ta några hundra och köpa mig ett par byxor.

Hoppas ni får en bra dag!
Puss


110111

God natt bloggen.

fuck you all

110110

Hello.
Inget händer här. Saknar min familj idag. Johan börja skolan igen. De betyder att jag är ensam på dagarna nu. För det är ju inte så att jag har speciellt mycket jobbtimmar. Om någon har ett jobb hemma så säg till!
Önskar att jag kom in på någon av alla kurser jag sökt till men är tydligen för dum för det. Ingen vill ansälla mig och inte fan kommer jag in på någon skola så inte kan jag plugga till mig ett arbete.

Nej men ikväll blir det pizza. De är inte fyskam. Speciellt inte när man gjort den själv. Mumsmums.
Ska leta jobb nu. Hade så himla bra.
Puss på er!


.


Har det bra

Nu mår jag bra.  Har ätit en mycket god middag. Kycklingwok. Nu ligger jag i sängen och tittar på Big bang theory. Mår underbart nu.
Hoppas ni får en trevlig kväll.
Puss på dig.




Plockapinndagen

Första januari. Plockapinndagen kallade vi den när vi var små. Då tog vi våra pulkor och gick ut och plocka raketpinnar och samlade dom i pulkorna. Vad vi gjorde med dom sen vet jag inte.
Även om vi inte plockar pinnar idag så kallar vi de fortfarande för plockapinnda'n.

Natten på donken gick bra. Väldigt mycket folk och mycket fulla människor. Att jobba natt gick bra. De var så mycket att göra hela tiden så de gick inte att gå runt och vara trött.
Kvart i sju kom jag hem.

Idag har vi inte gjort mycket alls. Jag har sovit ett par timmar. Johan har spelat tvspel. Jag har fått varit med att spela när jag har varit vaken.
Klockan halv tio är de mamma mia på tv. Då kommer ostbågarna fram.

Hoppas ni har haft en trevlig plockapinndag.
Puss på er!

RSS 2.0