Frukt och grönt

Goddagens.

I söndags bestämmde jag och Hannah att vi inte ska äta godis och snacks, typ chips och ostbågar, fram till jul. Dock får vi äta bullar, kakor och glass. Försöker trappa ner på det också, men kan inte sluta med allt gott på en gång.

Har nu klarat tre dagar galant. Just nu sitter jag och äter en morot och lyssnar på en ljudbok.



Jan Stenmark




Första advent

Första advent idag. Idag har jag och Hannah bakat lussebullar. En sats vanliga och en sats med vanilj. Vanilj blev faktiskt godast.


Vaniljlussebullar

Vanliga katter


111124

Bara en månad kvar till Julafton idag. Om på söndag är det första advent. Då kommer Hannah hit och då blir det lussebullebak. Med massa russin i degen. Muuuuuuuums!

Ska snart ta med hund ner till affären. Måste handla lite till middagen och kattmat. Han är lite deppig att både husse och matte är borta. Ligger nästa hela tiden vid dörren och väntar på att dom ska komma hem. Dock får han vänta lite till för dom kommer inte förens imorgon.


Igår var jag och Totte på skogspromenad. Tappade nästa bort oss.

Muffinsbak





Jag och Hannah bakade goda muffins förra veckan. Fina va?
Mina favoriter alltid är kladdkakemuffins med daim. Underbart goda!

Maggio








Tryckfel?

Måste varit tryckfel i vår kalender för jag har inte namnsdag idag, det är imorgon. Eller vi kan säga att jag har det båda dagarna!

Har luchat och shoppat lite med Josefin idag. Väldigt trevligt. Köpte ett frågespel som vi ska spela ikväll.

Kryssningen blev det inget av, fanns inga hytter kvar. Det får bli en annan helg. Har väntat över ett år på den här kryssningen så kan gott vänta lite till. Fick nämligen en kryssning i födelsedagspresent av Johan förra året, men det har inte blivit av att vi åkt, men nu kan vi åka men då finns inga hytter, så typiskt.


Förövrigt så bor jag i min onepiece. Helt underbar! :)

Namnsdag idag

Elisabet har ändrat dag. Det har alltid varit den 19 november förut, nu en dag tidigare. Well well, har i alla fall namnsdag idag.

Idag ska jag in till Södertälje och luncha med finaste Josefin. Sen kanske det blir kryssning med Johan ikväll Vi får se..

Är lite ledsen idag också. Var nämligen och kollade på en lägenhet igår och den var så himla fin. Tyvärr så låg jag på andra plats och han på första plats tyckte tydligen också att lägenheten var fin, för han tog den. Får hoppas på lite tur till nästa gång!


Här får ni en bild på mina söta tofflor jag köpte på urban outfitters i London.

London


Våffellunch

Här kan man köpa tårtor med mera..

Lång kö för att komma in till den underbara butiken abercrombie and fitch.

Camden market

Vi åkte London eye en kväll

Sen åkte vi till hotellet och beställde roomservice. Mycket gott ska ni veta!

Vi besökte madame tussauds och träffade Gandhi bland annat..

Shoppade lite på Carnaby street

Åt goooood mat sista kvällen

Bästa på hela resan. Plattform nio och trekvart från Harry Potter fanns på vår station, King Cross station!

Det var lite från London det!



Igår bytte pappa och jag däck på bilen. Ha...

2011-11-16_20_05 (MMS)

Igår bytte pappa och jag däck på bilen. Har nu gjort det två gånger i mitt liv. Och allvarligt, det är ju faktiskt inte svårt. Så någon som behöver hjälp? Jag kan ju de nu..


Söndagkväll

Hade en jätte bra kväll igår. Vi hade det roligt hemma hos Jessica med lite musikquiz, dricklekar, musik och dans, tårta och bål, roliga peruker och shottar. Är jätte glad att så många ville komma. Tack alla söta fina! Och tack för fina presenter. Älskar min partypåse! :D
Vid elva kanske gick vi ner till the strip, dom hade nån rnb och hiphopkväll där. Roligt var det i alla fall.

Idag har jag inte gjort mycket. Vart hem till Jessica och städat upp från igår och hämtade mina saker. Har också firat Lennart som fyller år idag. Och pappa såklart.

Nu får det bli sängen, ska jobba imorgon. Puss!


Älskar min fina cowboyhatt! Mycket cool!

Har en katt på magen. Har i alla fall haft...

2011-11-13_02_42 (MMS)

Har en katt på magen. Har i alla fall haft en jätte bra kväll. Roligare än jag trodde. Nu är jag trött och vill sova. Skriver kanske mer imorgon.puss


111111 idag. Som om någon skulle missat de...

2011-11-06_23_21 (MMS)

111111 idag. Som om någon skulle missat det. Idag har jag jobbat. Kommer jobba måndag tisdag och onsdag också. Skönt med lite extra pengar. Har också ätit middag och tårta för att fira Johans pappa som fyllde år i veckan. Imorgon ska jag ha min perukfest, är taggad och tror det kommer bli mycket roligt :)


Detta hände i Oktober


Vi firade Sara i Strängnäs. Underbar kväll!

Bowlade i Sundbyberg? Fick en ganska bra första serie

Tog kvällspromenader med Totte

Hälsade på kossorna och bebisko.

Såg när Sverige slog Holland och blev där med klara för EM 2012

Tjockis fick låna pappas halsduk för att inte frysa

Vi var i Falun och firade Bertil. Besökte falugruva.

Hängde i kulturhuset och mös

Besökte Brahehus på väg till Jönköping

I Jönköping var vi på Komässa.

Fina kossor

Stefan Liv

Myste med Potter en tidig morgon

Lagade god mat

Totte morgonmyser med Johan

Sen har vi ju London, men det får bli ett annat inlägg.

Let there be love


Ha den äran!

Min födelsedag idag. Hipp hurra :)



Jag i min onepice jag fått. Ett år efter alla andra men det skiter jag i, för jag älskar den!

RSS 2.0