Lyssna



Kille dumpar sin tjej i radio. Hon tror att han ska fri.

Ett halvårs helg

Den här helgen firar jag och Johan ett halvår. Det firar vi med thaimassage och middag på Spisen. Men tillsdess vet jag inte vad vi ska göra.

Jaa..ska väl klä på mig nu. Vi hörs



Jag älskar dig Johan <3

Ensam i Lund

God kväll!Vad har ni för er?
Jag sitter ensam hemma hos Johan i Lund. Han är iväg på nån middag med hockeygubbar.
Jag gillar inte att vara ensam hemma. I alla fall inte på kvällen. Man hör saker som inte finns och inbilar sig saker..

Jag har i alla fall ätit korv med bröd ikväll. Har också varit till affären och köpt muffins med citronfyllning.
Ska sätta på sunes sommar och fixa te och ha lite fredagsmys nu.
Hade bra så hörs vi!


Never let go

Can you lay your life down so a stranger can live?
Can you take what you need but take less than you give?
Can you close every day without the glory and fame?
Could you hold your head high when no one knows your name?

That's how legends are made, at least that's what they say


Nu hejar vi på Anja

Ja de är ungefär vad vi gör här hemma. Kollar på OS och klipp på Svensson svensson och sune på youtube.
Imorgon är de Bok-rea.. ska nog ner till stan och kolla in den. Försöker få Johan att köpa en kokbok, men han vill inte..

Happ..nu kanske de inte blir nån storslalom..hmm.. vad ska vi då göra..
Blir nog att gå och lägga sig.
Well well vi hörs imorgon. Hade bra!


Bild från förra året.

Vinterkräksjukan - kräk

Idag ringde jag vårdguiden eftersom jag inte har mått så bra den senaste veckan. Jag berätta hur jag kände mig och fick svaret att de nog var vinterkräksjukan. Tydligen behöver man inte spy och ha diaree för att ha blivit drabbad. Då vet jag i alla fall vad de är för fel på mig.

Håller på att tappa upp badvatten här. Johan är och handlar mat. Ska bli spännande att se vad han kommer hem med. Han bestämmer helt idag.

Ska ringa ett samtal och sen hoppa i badet. Ha de bra alla!


God natt

Klockan är strax över nio och jag är redo för sängen. Jag skulle säkert kunna somna om jag fösökte men jag ska vara uppe ett tag till. Johan håller på och fixar med nya TVn inne i sovrummet så vi ska se på film om ett tag. De är väl meningen att vi ska äta godis också men jag mår illa så jag kommer nog inte stoppa i mig så mycket.

Nu vill jag önska er en god natt. Sov gott.


min älskling i Edingburgh

Moffkväll

Ikväll blir de nog moff här hemma. Vi har nämligen handlat godis. 1,7kg närmare bestämmt. Helt sjukt mycket godis. Har aldrig i hela mitt liv köpt så mycket godis. Och dyrt var de. Man var tvungen att handla över ett kilo godis för att få de för 6.90, annars kostade de 8.90/hg. Sjukt dyrt. 

"Låt fetmagen växa" (citat  från pappa)


Ganska stor påse..

1,7kg godis för 120 kr.

Inge godis före maten!

Väderrapport

Har läst lite på aftonbladets hemsida om vädret. De verkar vara kaos i sverige. Här nere i Lund är de typ 6+ och lite sol då och då. Har svårt att tänka mig snökaos. Här känns de nästan som våren är påväg. Tycker synd om er andra. Hur är de i Stockholm/Nykvarn?

Illamående, magont och huvudvärken är kvar. Känner att jag inte har långt till gråt. Vad är de för fel på mig?
Har i alla fall varit ner på stan en sväng idag. Johan köpte lite sladdar till TVn och så.

Idag blir de tacopaj och grönaker till middag.

Grattis Anna Haag till silvret.

Vi hörs senare! Puss på er


Mår illa

Mår illa. Har gjort i flera dagar nu. Kanske dags att kolla upp de?!
Jag sitter och nördar super mario.
Johan har köpt en jätte fin tv.

har inget mer att tillägga.

Hade bra.

Åhh Johan


Semla

Hej på er. Hur står de till?
Här hemma är de bara bra. Jag ska snart vispa lite grädde och göra en semla. Semlan ska få ha lite mandarin och lite annat smått och gott i sig så de blir ingen vanlig semla. Men gott blir de! :)

Jag var ner till stan en stund på dagen. Hitta ett nagelack jag tyckte såg sött ut så jag köpte de. Men de är inte sött. De är jätte fult och tantigt. Så 75kr helt bortkastat.. aja.. man kan ju inte veta förens man har testat, eller hur.

Nu ska jag vispa grädde. Vi hörs mina vänner!



Update.

Johan är semla nerdränkt i varm mjölk! Ehhh? :S


Ner till stan

Min käre pojkvän är i skolan och är duktig. Jag har städat och duschat. Nu ska jag ner till stan en sväng.
Vad ska ni göra idag?


Mår illa

Ska nog äta lite glass och se på Solsidan. Hoppas ni mår bättre än mig!
Hade bra


Alla hjärtans dag

God kväll på er. Har ni haft en bra alla hjärtans dag? Jag och Johan har varit ute vid Nova Lund. Vi har sprungit rungit runt och letat efter en TV som Johan ville ha. Efter timmars letande gav vi upp. Istället gick vi och åt en pizza. Sen har jag tvingat med Johan till Ö&B. Där köpte vi lite saker jag tycker är roligt.. sånt som man kan ha till städning :P
Så imorgon blir de nog lite städning.
Vi har ätit en mycket god middag och snart blir de nog lite efterätt. Idag blir de glass och varma hallon och kanske lite blåbär till de..

Jag har fått en bukett tulpaner av min älskling. De är jätte mysigt här hemma. Massa ljus som är tända och levande blommor. Myspys.

Nä nu får de vara nog. Hoppas ni får en bra kväll! Puss på er!



Så här mysigt är de hemma hos Johan nu :)


Nova Lund

Snart ska vi gå till Nova Lund. Johan ska titta på en TV.
Hade bra så länge!




This Valentines day...


GE MIG MAT

Jag är hungrig. Johan har slutat matat mig.

Idag vakna jag bakis. Igår var vi på korridorsfest. De var trevligt. Idag har de varit en meningslös dag. Fast vi åt på max. Annars har vi sovit ganska mycket. Jag trodde jag skulle dö i huvudvärk ett tag. Men Johan är bra så han gav mig en alvedon.

Jag vill avsluta detta inlägg med att säga att jag älskar min pojkvän!

Johan just nu


Ska snart börja packa

Har beställt tågresa till Lund imorgon 11.39. Eftersom jag har världens bästa pappa så erbjöd han sig att köra mig till Södertälje Syd. De finns inte ord som beskriver min kärlek till min pappa!

Idag har jag varit inne i stan och varit på banken och gjort några ärenden. Sen gick jag och Cicci och tog en toast på tidenmans i kringlan, hur gott som helst. Sen gick vi på stan en sväng.. titta mest på träningskläder. Hittade ett par fina träningsskor på staduim som kom med hem. Försenad julklapp från pappa.
Klockan halv fem var jag på ABS träning i sydpoolen. De var inte lika bra som förra, men fortfarande väldigt jobbigt. Känner att jag kommer ha träningsvärk imorgon.

Nä om man ska börja packa kanske..

Hade bra!



Luftig träningssko

Banken

Ska åka in till stan med Cicci klockan 1. Jag måste förbi banken en svängen och sen ska vi nog ta en fika eller nåt annat ätbart. Klockan halv fem är de ABS på sydpoolen som gäller. Hoppas de inte är lika jobbigt som förra gången :P
 
Nä nu måste jag packa väska och borsta tänderna. Vi hörs sen! Puss på er


Ensam mys

Så här mysigt hade jag de igår kväll! :)




100209

Tänkte bara säga hej innan jag åker iväg till pilatesträningen. Andra vändan idag..tränade lite på förmiddagen. Jag gillar att träna vid 11 tiden för då är de inte alls mycket folk. De är jag och några äldre. Precis som jag vill ha de :P
De bästa med att träna är att man blir trött på kvällen och somnar tidigt och så sover man så gott. Sen vaknar man tidigt och kan träna på förmiddagen! Perfekt! :)

Nu ska jag packa väskan och sen åka om 20 minuter. Hade så bra!


Nyinköpt träningsväska. Åhlens 239kr

Träning x2

Har varit och tränat en gång idag. Klockan kvart över sju ska jag på vattengympa med Jessica och hennes kompis Linda. Jag har redan provat på vattengympa, då tyckte jag inte direkt att de var min grej, de var ju jag och 15 andra gamlingar. Men de kan nog bli roligare om man gör det med några man känner.. och som är under 70 :P

ska slänga i min lite mat innan och så fixa lite här på datorn, få se hur de går..
Hade bra!

Söndagsmys

Igår har det varit jätte fint väder här hemma så jag och Johan har varit ute en sväng. Vi tog pulkan och skulle åka lite i en backe de har på tomten. De gick inte så bra dock. De är så mycket snö så pulkan blev begravd efter en meter i backen. Men vi försökte ett tag och vi kom en bit efter ett tag. Vi gav upp efter ett tag och bara låg och myste och lekte i snön. Sen gjorde vi te och värmde lussebullar och tog med ett sittunderlag och gick och myste i snön.

Idag har jag varit och tränat. De var skönt faktiskt. Ska leta efter riktiga träningskläder och skor i morgon.. ska se om pappa vill betala de :P

Ska inte göra så värst mycket idag. Hoppas ni får en bra dag!

Läggdags

God natt!


SPA med Josefin

Jag har haft en mycket bra eftermiddag/kväll.
Jag mötte Josefin i Södertälje vid fem och då gick vi hugruga till Asian Roxy tror jag resturangen hette. Där åt vi asiatisk buffe. De var så himla gott. Kyckling och ris med söt-sursås. Till efterrätt blev de massa frukt och glass. De är så himla gott med glass och kiwi. Klockan halv sju befann vi oss på skogshöjds(?) spa. Där fick vi en varsin olivolje massage. De var så jätte skönt. Tog hela kroppen, eller inte  rumpan, fötterna och ansiktet. Hade önskat att dom tog lite på rumpan :P Men skönast var nog nacken.. de är väl där de behövs mest.
Efter massagen satte vi oss i bubblepoolen och en stund i bastun.
När vi var klara där gick vi till CP och avsluta med en cider.

En perfekt kväll. Tack sötnos!


Den poolen var inte varm och skön!

Massa SNÖ

Mätte snön tidigare idag och de är ungefär 40 cm snö på tomten. Så himla mycket snö. Dom hade inte plogat här förens för en stund sen. Pappa kom inte ut med bilen själv, jag fick backa och pappa putta som bara den.. efter ett par minuter gick de. Nu när dom har plogat så blir gången till oss igen täpt och snäll som jag är tänkte jag att jag ska skotta lite. FAN vad jobbigt. Värsta träningspasset. Snön väger ju ton.

Nu ska jag måla på nagelack och sen ska jag in till stan och träffa Josefin. Vi ska äta middag på något asiatiskt ställe och sen ska vi på spa.
Hoppas ni får en lika trevlig eftermiddag som jag kommer att ha.
Puss på er



40 cm snö på tomten



Lilla snöhögen på framsidan

3 feb

Idag har jag haft en bra dag. Har mått bra och varit glad. Jag började dag med nästan fyra timmar städning hemma hos Haara/Brenander. De gick bra, och de känns så bra när man blir klar!
Sen har jag skottat här hemma. De tar typ 10 minuter så sålänge de inte tar så  lång tid är de okej att skotta :P

Jag har lagat ungspannkaka med fläsk till mig och pappa. Det är så underbart gott, skulle kunna äta de mycket oftare.

Hörde nu att andra maskinen med tvätt är klar, ska packa upp den och sen koka te och mysa.
Imorgon kommer min man :)

Hade bra. Puss på er


Natti natt

Ska alldeles strax gå och lägga mig. Tänkte bara berätta vad som har hänt idag.

Jag och Johan var på badhuset och bada. Tanken var väl att vi skulle simma men tävlingsbassängen var upptagen så då valde vi att bada/leka istället. De var hur kul som hur som helst. De var väldigt längesen man gjorde något sånt.
Efter badet åkte vi ner till stan och jag köpte hem lite strumpor och ett nattlinne(?).
Har också klickat hem en snygg datorväska från Gina.

För ett tag sen skjutsa jag Johan och hans pappa till tåget. Idag känns de inte lika jobbigt att lämna Johan för han kommer hem på torsdag! :)

Nu ska jag sova. God natt mina vänner :)


<3


RSS 2.0