Rödspätta



God middag idag. Rödspätta och potatismos. Rödspätta är min favoritfisk tror jag.

Idag har de varit en tvätt och städdag.
Ja inte mycket mer att säga.
Ska nog borra ner mig i sängen och dricka te och äta muffins och kanske se en film eller nån serie.
Hoppas ni har de bra!

Elvis

 

 

100923

Idag åker jag hem över helgen! Det ska bli väldigt skönt. Men imorse när jag tänkte på de blev jag nervös. Men de har gått över, nu är jag bara glad.
Jag skulle ha träffat Cecilia ikväll men nu kommer vi hem mycket senre än vad vi trodde först så ska nog träffa henne på måndag istället.

Har massa att göra innan vi åker. Måste packa klart, diska, söka jobb, bädda sängen och grejer.
Så de är lite stressigt..

Igår var vi i malmö och ät middag med johans far. De blev indiskt. Väldigt gott faktiskt. Sen åkte vi till västra hamnen i malmö. Väldigt fint område.

Nää har inte tid att sitta här  nu.
Vi hörs! Puss

Like these autumn leaves I dont have nothing to hold



Får rysningar i hela kroppen.
Tycker ändå att de låter bättre i spotify...

kokaagg.se

måste bara säga att jag gillar verkligen kokaagg.se !
den har hjälpt mig varje gång jag ska koka ägg.
glömmer alltid vilken grad och hur länge äggen ska koka.

kokaagg.se har till och med tidtagarur!
i love it!

kokaagg.se


the biggest loser

Kollar någon på the biggest loser?
Jag själv är ett stort fan av det. I alla fall den amerikanska.
Är ju tvungen att se på den svenska också. Var tvungen att se om de var något som de amerikanska.
De är de inte alls. Någon annan som tycker de är väldigt mesigt?
De är inge skrikande från tränarna och inge psykbryt. Inte mycket personligt. Inga lag. Inget galet.
Mesigt.


lista

Jag har insett att min senaste kyss: var för inte så längesen
Jag lyssnar på: Ljud från Tvn
Jag pratar: inte just nu..
Jag tycker om: Johan
Jag avskyr när folk: går sakta när de är mycket folk
Min bästa vän är: Inte här
Min första vän heter: Daniel kanske
Kärlek är: underbart
När jag borstar tänderna: går jag runt
När jag lagar mat: stökar jag ner mycket
Jag tänder på: lite olika ;)
Det sexigaste yrket är: oj.. vet inte..
Det är charmigt med: smilegropar
Jag är rädd för: bli ensam när jag är gammal
Den värsta känslan är: ensamhet
Den bästa känslan är: lycka
Jag är bäst på: you tell me
Jag är sämst på: inget!
Om jag va ett djur skulle jag vara: en katt
Jag kommer alltid att vara: Malin Ilbäck
Det finaste som finns är: familjen
I sommar: Vill jag utomlands!
Sist jag grät var: igår
Jag kan: läsa
Jag kan inte: japanska
När jag vill tänka går jag: till min säng eller badrummet 
När jag bakar så bakar jag: ibland sockerkaka, ibland muffins och ibland bullar
Min mobiltelefon är: sämst
När jag vaknar på morgonen: har jag ångest
Innan jag går och lägger mig: tänker jag
Just nu tänker jag på att: att de kanske är dags att börja med middagen
Bebisar är: är något jag vill ha
Idag har jag: jobbat
Ikväll ska jag: göra ingenting
I morgon kommer jag: vakna med ångest
Jag vill verkligen: ha ett jobb

100918

halloj.
Sitter i soffan i Johans mjukisar och hans tjockis.
Är hängig. 
Kollar på ett program om plastikoperationer på nian. Ganska äckligt och väldigt sorligt.
Sitter och håller för öronen för de är så äckligt. Jag gör så när de är något äckligt eller läskigt på tv. Vet inte vaför jag gör så när de är något äckligt, men de blir lite mindre äckligt utan ljud.

Ska nog spela lite super mario istället.
Ha en bra dag alla!


:(

Är ganska deppig. Har panik och typ ångest. Sover dåligt. Är orolig.
Har inge jobb och inga pengar. Och jag bor inte hemma så har hyra och mat att betala.
Även om jag får ett jobb snart så får jag inte lön förens i slutet av november.
Hur fan ska jag klara det?
Måste jag flytta hem igen?

:(

Idol



Har inte sett alla avsnitt, men av de jag har sett så är Olle min favorit :)

<3


byebye

God natt säger jag från ett blåsigt skåne


puh

Sitter och söker jobb.
Har fått iväg ett par ansökningar.
Känner mig duktig och vill ge mig själv en belöning.
Blir nog en banan. Har inte så mycket annat hemma som är gott :P


huh?

Blir inte klok på vädret här nere.
För en minut sen var de soligt och jätte fint ute.
Nu - Svart himmel, regn och storm typ.
Jag som var så glad att de var fint väder ute :(

Idag förtsätter jobbletandet.
Hade bra alla!


God natt min skatt


somliga ljus brinner aldrig ut

Goddagens.
Regnar de på er?
De regna lite här imorse annars har de varit uppehåll resten av dagen.

Idag haar jag varit på Gloria, en restaurange här i Lund, och pratat med chefen om ett jobb.
Kommer nog att städa där varje lördag.
De är inte mycket men en liten extra slant i månaden. Alltid något.
Ska fortsätta söka jobb och hoppas på något bra kommer :)

Johan har nu gått och ska träna hockey.
Jag ska nog äta upp resten av sockerkakan och kanske se en film...

Hoppas ni har de bra där hemma.
Puss


hahaha

100913

Hejsan.
Tänkte skriva några rader men har inget att skriva.
Händer inte mycket här inte.
Söker jobb och hoppas på att något kommer hända snart. Hatar det här.

Jovars.
Ikväll blir de nog film och sockerkaka.
Hade bra!


Roligaste reklamen


Salt

hoho. Är hemma från bion nu.
Vi såg som sagt Salt. Angelinas nya film.
Som vanligt mycket slåss och pang pang när angelina är med.
Är inte så stort fan av filmer där huvudpersonen blir attackerad av en hel arme men inte en skråma. Men de räcker för huvudpersonen att bara peta på någon så dör de på två röda.
Men filmen var ganska bra i alla fall. En del överraskningar.
Sevärd? Jovars.

Jo på bio var de en kille två rader framför oss som hade precis samma tröja som mig. Vet inte om han såg något, men Johan skratta lite i alla fall. Jag med.

Tittar nu på en film på femman. Drömfångare. En skräckis. Lite småkuslig är den men inte jätte. Inte än i alla fall.




Update.
Vad fan är detta för film?! Tjockisen skiter ut nåt monster. Alien kommer på besök?
Var de skräckis eller komedi?
Och varför är Morgan Freeman med? Vet han inte bättre? Eller läste han aldrig manuset?

Ingen vill veta vart du köpt din tröja


Älskar min nya herrtröja :)

100911

Grattis världens bästa Cecilia. Hoppas du får en jätte bra dag! <3

Trist väder i Lund idag.
Har ändå varit på stan ett tag idag.
Postat brev och röstat. Kändes väldigt bra efteråt. Har nu gjort min röst hörd.

Ikväll blir de bio. Salt.
Har köpt biljetter för att överraska Johan.
Hoppas han vill se den bara :P

Ha en bra dag alla!
Puss på er
¨

Grattis

Hej på er

.. Här är de bra.
Har äntligen tvättat idag. När vi ändå var igång tyckte jag vi lika gärna kunde städa också.
Johan var nog inte lika pigg på de..

Han ska snart iväg och träna barnen i hockey. Jag blir hemma och lagar mat då.
Vet inte om jag ska göra efterrätt också.

Annars händer de inte så mycket just nu..
Ska skicka iväg nått mejl och försöka få tag på Larsa igen..

Hoppas allt är bra med er!
Puss


100909




Kungarna av Tylösand

Okej. Såg någon detta program igår?
Jag gjorde de och jag skäms.
Vad är de för människor?
Vill folk verkligen ligga i TV?
Vad är program idén? Supa och ligga?
Är de inte mer än så?
De är så pinsamt att se på.




6-0 till Sverige

Hej på er.
Min andra dag som Lundabo är snart över.

Har inte gjort så mycket på förmiddagen.
Var till Nova Lund och lämna in mina nya skor på lagning. Får dom inte förens på lördag eftermiddag igen. Men då ska dom vara hela i alla fall.

På eftermiddagen tog jag och min sambo (som han nu är) tåget till Malmö för att träffa upp hans far och hans jobbarkompis för middag och sen fotbollsmatchen.
Sverige mötte San Marino och vann lätt med 6-0. Zlatan stod för två av målen. Ett mål var självmål.
Stämningen på läktaren var härlig. De märktes att Zlatan är från Malmö.
Måste medge att jag är lite småkär i Lustig och Zlatan.


Nu får ni hade så bra. Sov gott sötnosar.
Puss på er

Lundabo

Nu är jag bosatt i Lund hos min underbara pojkvän.
Har adressändrat och flyttändrat mig.
Än så länge känns allt bra.

Johan har nu gått till skolan och jag hade tänkt gå ner till scorett och byta ett par skor men fick veta att de inte finns inne i stan utan bara i Nova och dit orkar jag inte ta mig idag.

Men ska nog ner till affären och handla lite till middagen ikväll.

hoppas ni har de bra!
Puss på er

Hemma

Är hemma. Idag gick de snabbare än vad det gjorde igår. Tog ungfär 6 1/2 timme idag.

Sitter hemma och varvar ner med Andy Mckee.
Ska snart åka till Solna och se på fotboll. Sverige mot ungern.

Imorgon är de kräftis i Hofors.
Ska äta maaaassa kräftor.

På måndag är jag nog Lundabo.


Roadtrip 2

Igår - Rodtrip till Lund. 9.5 timme
Idag - Roadtrip till Stockholm
Imorgon - Roadtrip till Hofors
Övermorgon - Roadtrip hem
Måndag - Tåg till Lund

woho

Roadtrip

Nu ska jag och Jessica på roadtrip till Lund.
Önska oss lycka till ;D


100901

Ett års dagen var väldigt mysig.
Vi åkte först till skansen och glutta på djuren. Sötast var björnarna. Äckligaste var "spindelmaten" kackerlackerna.
Efter skansen åt vi på jensens bofhus. Där fick jag min mat för åttio kr billigare. Superbra.
Efter maten gick vi på bio och såg beck - levande begravd. Väldigt bra film faktiskt.

Igår och idag har jag städat på LBL.
Idag tog jag nästan död på katja när jag fick henne att äta en mazarin. Hon är väldigt allergisk mot mandel förstår ni.

Nu ska jag ín till stan och träffa cicci och ta en fika och prata lite.
Imorgon kanske det blir roadtrip till Lund.

hade bäst!


RSS 2.0