Proppad

Är så jäkla mätt nu. Kommer sprängas snart.
Har gjort laxburgare. Med mörkt fiberiktbröd dessutom. Så de blev en nyttig burgare. Minst lika gott också.

Om en halvtimme ska vi åka och träna. Måste ha hunnit smälta maten innan dess.

Har ni sett detta? Helt sjukt!

Tårarna



Har inte lyssnat på den här låten på jätte länge. Hade till och med glömt bort de.
Första gången jag hörde den var nog en av de galnaste kvällarna i mitt liv.

Ikväll ska jag och Jessica på yogalates. En blandning mellan yoga och pilates. Känner att jag borde, och vill, ta tag i träningen men de blir aldrig av. Måste hitta motivation.


Sverige-Bosnien

Är hemma från matchen nu. Åh de var roligt. Fotboll på plats är så mycket roligare än att se de på TV.
De var 22589 i publiken. Då var de typ 20.000 bosnier och 2000 svenskar(överdrivning). Pinsamt av Sverige.
De bästa av matchen var nog när Martin Olsson, som gjorde debut med landslaget, kommer in på plan nångång i andra halvlek och efter två minuter på plan gör han mål. Och inte långt efter de gör han ett till mål. Mycket kul att se.

Tack Lena för att vi fick gå på matchen!

Nu ska jag dricka te och gå och lägga mig. Ska jobba i morgon.
Sov gott. Puss








Bosniens klack var fullsatt.
Sveriges var knappt halvfullt.

Måste säga att Chippen är väldigt smal. Han ser ut att vara undernärd. Gillar han inte arabisk mat kanske?
Och just de, matchen sluta 4-2 till Sverige.


Stan sen fotboll






Nu åker jag och pappa upp till stan för att leta present till hans tjej. Sen ikväll ska familjen på Sverige mot Bosnien-Hercegovina.

Hoppas ni alla får en bra dag! Puss

Nu har de väl ändå gått för långt?



Läs här

Schuterman

Seriöst. Vart tar barnen vägen?
Stackars flicka är bara 11 år gammal.


Sex and the city 2

Filmen var bra. Sex and the city alltså. Helt klart värd dom pengarna.
Inte mycket sex och väldigt lite city men den var fortfarande väldigt rolig.
Hade önskat att Adian var med mer, men är njöd att få sett han igen.

Jag och Cicci hade de väldigt trevligt. Mycket skratt.
Resan upp gick sådär. Var nära att krocka två gånger. Men vi kom i alla fall fram levande.

Ska gå och lägga mig strax. Ni får ha en fortsatt trevlig kväll.
God natt. Puss

a monkey needs to dance so do you




Sex and the city

Ikväll ska jag och Cecilia se sex and the city på bio. Ska bli trevligt. Har dock inga höga förväntningar på filmen efter allt skit jag läst om den. Ganska tråkigt med tanken på att första filmen var bra. De ska tydligen vara väldigt lite sex och väldigt lite city i denna film. Hmm..
De ända jag hoppas på är att Carrie och Aidan hittar tillbaka till varandra.




Dr. Reid

Johan jag älskar dig.

Men dr reid har tagit en liten bit av mitt hjärta










Family guy

Har inget att göra nu efter maten så jag tittar på family guy på sexan.
Asså visst kan de vara roligt ibland, sällan, men dom går alltid för långt med allt. Dom kan skratta i minuter. Och saker är osammanhängande. Förstår inte grejen med  family guy. Och skämten är inte roliga.
Lägg ner family guy!



som detta klipp vid 1.05

100527

Tack Jessica för den fina designen :)

Väntar på att kycklingen ska tinas och ska sen laga super god middag! Ska äta tills jag spyr.
Har annars varit väldigt duktig och städat rummet idag. Ska bara bädda rent och duscha sen är allt bra igen.

Måste laga mat nu. Vi hörs senare. Puss


100526

Hejsan! Är ganska trött idag. Kom inte hem förens fyra imorse.
Var på Jessicas studentskiva på rose igår. Hade en jätte rolig kväll. Tack för att jag fick följa med.

Idag ska jag på ansiktsbehandlig i stockholm. Vet inte riktigt vart jag ska så måste åka upp lite tidigare så jag har tid att gå fel.
Efter de blir de nog en sväng på stan.


morgonsöt :P

Hur allt började

Snälla lyssna på den första pojken berättar hur han tror att livet börjar. Väldigt vackert. 


Lyssna här

Crystal Swing

Ni måste se detta. De är underbart.
Spola fram till 3.40


haha


100523






my cup of the

Har gjort en kopp te och ligger i sängen och har satt på the notbook. Världens bästa film.
God natt på er.

Jess

Grattis Jessica på 20 års dagen!!!!!!!!


100521

haha hittade ett utkast jag skrev igår. Trodde de blev publicerat. Bjuder på de nu

Hej hallå.Är hemma hos Jessica. Vi har druckit vin sen klockan 12 idag. Är gansks full nu. Jag, Jessica och Linda är inne på våran andra box vin. Vi har de mycket bra. Vi har grillat ikväll. Mycket gott. 
Kanske vi ska ta lugnare? Kanske inte? jag röstar på inte :P

Hoppas ni får en bra kväll! :)

tidig morgon.

Nu kanske ni undrar varför jag är vaken så här tidigt? Då ska jag säger er att jag har varit vaken i en och en halv timme. Sen klockan 6 alltså.
Är bakis också. Inte härligt.
Vems dumma ide var de att dricka så mycket igår?
Vi börja dricka vin redan vid 12 tiden och klockan 1 var vi lite lagon fulla. härligt med en dagsfylla. Och i de vädret. På kvällen grilla vi kött och senare blev de kubbspel.
Strax innan tolv tog jag cykeln och åkte hem. Ganska vingligt med hem kom jag i alla fall.

Tack Jessica och Linda för en bra dag.


Nu ska jag hoppa in i duschen och sen åka till jobbet vid nio.
Ha en bra dag.


Sov gott

Nu går jag och lägger mig. God natt älskade vän.







du är så j*vla respektlös att jag vet inte vad jag ska ta mig till.


Lille ko, lille ko, lille söte koa. De va ho, de va ho. Ho som sket på broa

Jessica du är alltid bäst. Nr 1!

Solen kom till slut. De var här i en och en halv timme ungefär. Låg i solen och försökte få färg. Jag kan nog ge upp med att försöka få färg. De händer inget i alla fall.

Klockan kvart i sex på vardagar på p4 eller nåt, radio alltså, så är de barnradio. De är ganska mysigt att lyssna på så när jag kommer ihåg de brukar jag lyssna på de. Idag kom låten lille katt upp. Jag och pappa höjer musiken och sjunger högt med. Grannaren måste tyckte de lät lite roligt.





Kom fram kom fram

Vart är solen alla pratar om? :/


Femman på tisdagar



-DH
-Cougar Town
-Christine

Tisdagar på femman är bäst

100518

Vaknade preics efter att ha somnat ute på altan i soffan med korsordstidningen i handen. För andran gången idag. De är så skönt och avkopplande att lägga sig där.

Idag bjöd jag pappa på mat. De blev väldigt lyckat. Stekt kyckling, ris och currysås.
Till och med så att vi funderar på att göra de imorgon också.
Men vi får se...

Har klippt gräset i bikini idag. Hoppas på att i alla fall få lite färg innan sommaren börjar då jag ska vara inne hela tiden. Om de inte blir Italien vill säga :P

Nu funderar jag på om jag ska göra en sockerkaka innan alla tvprgram börjar.

Ha en bra kväll!
Puss på er.


hoho

hejhå gott folk. Idag är de fest. byebye

Till tåget

Är uppe tidigt idag. Ska åka och hämta Johan snart.
Idag är de sol och skönt ute. Kanske blir de glass nånstans..

Borsta tänderna och sätta mig i bilen. Hejhej


Världens bästa pojkvän

Jag har helt klart världens bästa pojkvän.

Ni vet att jag glömde mina favorit örhängen när jag hade solat.
Och idag fick jag ett litet paket hem på posten. I den ligger ett par nya pilgrimörhängen. Fina örhängen. Nu är jag mycket glad igen :)
Jag har väldens bästa pojkvän <3



Håkans bar

Nu har jag satt på mig mitt fula nattlinne med matchande underkläder. Klockan är nio och jag ska se de två sista avsnitten av Håkans bar.
Hejdå

P-böter

Har fått min första p-bot. 1000 jävla kronor. 1000!!! Jag har inte tusen kr att betala. De är mer än en dags arbete.

Det var ett tecken på att jag inte skulle åka in till stan. Men Johan tvinga mig.
Nu sitter jag här. 1000kr fattigare och en miljon gånger deppigare.

Kill me now

Hero of war

Åhhh! Jag gillade verkligen inte den låten, hero of war. Låter som den är inspelade hemma i källaren typ. Har aldrig lyssnat på hela låten. Byter radiostation varje gång den kommer.
Sen berättade Johan vad de handla om. Åhh. Då var jag ju tvungen att lyssna på den nångång.
Idag var dagen. Nu sitter jag här med dåligt samvete. Hur kan man inte tycka om låten när den har den texten. Den är ju hemsk. Fan dig Johan...


Happy

JAG SKA FÅ EN IPHONE AV JOHAN! :D

Tjuvlyssnat

Pressbyrån, Sundsvall

En man ~25-30 går fram till kassan och beställer en korv från kassörskan ~50.
Kassörskan: Kokt eller grillad?
Mannen: Vad är det för skillnad?
Kassörskan: Den ena är kokt och den andra är grillad.
Mannen: Okej, då tar jag en kokt.


Fredagsmys

Har gosat ner mig i sängen med ett glas vin och lite fruksallad.
Imogon ringer klockan kvart i nio.
God natt mina vänner :)

Pilgrim

Jag är ledsen. Jag glömde mina favorit örhängen i solariet. Vet inte ens varför jag tog av mig dom. Mina favoriter. Jag har alltid på mig dom. Känner mig lite naken utan dom.
Måste hitta nya!

:(

Lunch

Är nu klar med städning. Sitter och äter lite lunch innan jag åker in till stan.
Längtar tills i morgon då LBL öppna igen. Ska bli kul att böra jobba igen. Måste höra av mig till någon och se vilken tid vi börjar :P



100507

Nu ska jag åka och städa. Efter de åker jag nog in till stan och solar. Ha en bra dag!




100506


Polly

Sitter på tåget och letar efter den perfekta pollyn. Ni vet den som är mjuk och inte knisprig. De ska typ smälta lite härligt i munnen. Än så länge har jag inte hittat den.
Medans jag letar efter den perfekta pollyn spelar jag snake på facebook. De är nästan som förr.
Så denna tågresa går bra.


Hemmåt igen

Sitter på tåget nu. Har lämnat Johan och Lund igen. Alltid lika tråkigt. Och alltid är de soligt och fint när jag ska åka. Typiskt de där.
De känns i alla fall inte jätte jobbigt att åka hem när jag vet att han kommer hem nästa onsdag. Bara en vecka. De klarar vi.

Förutom Johan kommer jag sakna glass. Finsk lakris. Har ni inte provat de så gör de. Det är himelskt gott.

Nu är de bara tre timmar och 20 minuter tills jag ska vara i södertälje. Hoppas att tåget är i tid denna gång.

Puss på er.

Härlig tisdag

DH, Cougar town och Christine. Ha en bra tisdagskväll!


Barn är härliga

Faktauppsats om en ko, skrivet av en mellanstadieelev!

Nyttan med Kon


Kon är ett husdjur…. Men den finns också utanför huset. Och den lever ofta på landet, men den kommer också in till staden, men bara när den skall dö. Men det bestämmer den inte själv.


Kon har sju sidor… Den översta sidan – Den nedersta sidan – Den främre sidan – Den bakre sidan – Den ena sidan – Den andra sidan – Och den invändiga sidan.


På den främsta sidan sitter huvudet. Och det är för att hornen skall ha något att sitta fast på. Hornen är av horn och dom är bara till för prydnad. Dom kan inte röra på sig, men det kan öronen. Dom sitter på sidan av hornen. Kon har två hål framme i huvudet. Dom kallas ko-ögon. Kons mun kallas mule. Det är nog för att den säger mu.


På den bakersta sidan sitter svansen… Den använder den för att jaga bort flugor med, så att dom inte ramlar ned i mjölken och drunknar.


På den översta sidan – Och den ena sidan, är det bara hår…. Det heter ko-hår och har alltid samma färg som kon. Färgen på kon heter kulör.


Den nedersta sidan är den viktigaste för där hänger mjölken. Och när mjölkerskan öppnar kranarna så rinner mjölken ut. När det åskar så blir mjölken sur… men hur den blir det har jag inte lärt mig ännu. Kon har fyra ben. Dom kallas ko-ben. Dom kan också användas till att dra ut spikar med. Kon äter inte så mycket, men när den gör det äter den alltid två gånger. Dom feta korna ger helmjölk. När kon är dålig i magen ger den ost. I osten är det hål.Men hur den gör hålen har jag inte heller lärt mig ännu.


Kon har gott luktsinne…. Vi kan känna lukten av den på långt håll. Kons valpar heter kalvar. Kalvens pappa heter tjur, men det gör kons man också. Tjuren ger inte mjölk och är därför inte ett däggdjur.


Den som kommer och hämtar kon när den blir gammal heter ko-fångare. Den sitter ofta framme på bilar. Så blir kon slaktad, man häller mjölken i tetror som vi kan köpa i affären. Kons fyra ben skickas till snickaren. Det kallas återanvändning.


Som man se är kon ett nyttigt djur. Och därför gillar jag kon väldigt mycket.


Lärarens kommentar: Jag har aldrig läst något liknande!


Hej


HEJSAN. JAG BLOGGAR FRÅN JOHANS IPHONE. JAG VILL OCKSÅ HA EN. VI NÖRDAR SPELET FALL DOWN. ÄN SÅ länge LEDER JOHAN MEN JAG JOBBAR PÅ ATT ÄNDRA DET.VaD GÖR NI?

Sommar?

Älskar vädret här idag. Det är soligt och fint.
Idag blir de nog en glass på stan. Finsk lakris och blåbär <3
Igår hände inte så mycket. Vi spela spel på telefon mest. Köpte chips och gjorde dipp också, finns en stor risk att de blir frukost :P

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag se om jag får liv i pojken. Hoppas ni får en bra dag. Puss på er

RSS 2.0