I Åre

Är i Åre. Idag ska vi åka skidor igen. Igår tog vi de lugnt, åkte lite pulka. Jag gjorde en väldigt vurpa. I förrgår åkte vi skidor. Jag och Björn höll oss i barnbacken. Få se hur de går idag.
Efter skidåkningen ska jag och Johan åka till Östersund och hälsa på mormor och morfar, blir där över natten också.
jag har velat blogga i flera dagar men nu när jag får chansen har jag inget att skriva om...
Vi hörs senare mina vänner! puss på er

Hejdå Nykenpyken

Snart drar vi till fjärran öster. Åre. Vi ska packa bilen och hem till mig en snabbis sen drar vi. Tror jag i alla fall.
Vet inte om jag kommer kunna blogga något under veckan så till dess hade bra!

Johan spillde fil och flinger över sig. Han är klantig.



Poker

Vi är hemma hos Haara och dricker vin och spelar poker. När de går bra för mig så vill alla börja om. Sen går de skit för mig. Tror dom var avundsjuka på mig i början när jag vann hela tiden.

Nu ska jag göra mig i ordning för sängen och sen se om jag kan få igång dvd och sätta på harry potter eller madagaskar.
God natt! :)

Åre imorgon

Väskorna är packade. Jag tror jag är redo. Har till och med packat om och tagit bort lite. Ett par byxor till exempel. Men nu blir jag lite orolig att jag har packat för lite. Men de tycker nog inte dom andra när jag kommer med två väskor och en påse. Men jag har 14 par strumpor och trosor så de kommer nog räcka i alla fall.

Ikväll har jag sett på mitt favorit program. Så ska de låta. Jag hejar nästan alltid på Puttes lag, behöver inte ens veta vilka som tävlar jag hejar på Putte. Till de åt jag bullar och fick min dagliga dos av kiwi. Hoppas de finns kiwi i Åre.

Ska försöka få med mig Johan till Östersund en dag så han får träffa mormor och morfar.

Till något helt annat. Ola Rapace är hos Skavlan. Han är mycket snygg. Men han verkar dum. Han ser ut som en misshandlare. Hade inte han slagit Noomi? Men snygg och jävligt bra skådispelare är han.




PS

Glömde berätta för er att jag har halkat och slog i knät. Jag skulle springa över ett övergångställe till Jessica. Då halkar jag på grund av gruset. Halkar snyggt fram på ett knä. Såg ungfär ut som jag fria till Jessica. Dom i bilarna måste tyckt de såg roligt ut.
Jag har nu ett sår på knät och har lite ont :(

De var allt.

Trötter

Jag är sjukt trött. Kan de vara träningskoma och matkoma som håller i sig?
Jag Jessica och Linda var på poweryoga idag. Jag är sämst på de. Är inte alls vig och smidig.
Efter poweryogan skulle jag och Jessica prova på Step. De gick kanske inte så bra. Vi plocka fram stepbrädan sen plocka alla fram vikter och skivstång och grejer. Jag och jessica står på olika håll dessutom, som två frågetecken typ. Vi fattar inte alls vad vi ska ta göra så vi går på en gång. Så duktiga var vi på step.

Björn kom och hömta oss sen åt vi kinamat inne i stan. Mycket gott.
Nu skulle jag kunna somna när som helst.
Jag har nästan packat klart. Några saker till. På lördag åker vi till Åre.

Nu orkar jag inte prata med er. Hejsvejs




Gud vs Tomten

En fråga.
Vem uppfyller önskningarna?
Jag säger Gud. Johan säger Tomten.
Men alla vet ju att tomten bara jobbar på julen!

Mera strumpor

Jag tror jag har en ny grej. Jag har inte köpt så mycke kläder på sista tiden men när jag har köpt något så har jag köpt strumpor. Så även idag. Jag tycker de är underbart att sätta på sig helt nya strumpor.
Det är lyx. Sen tycker jag inte alls om att sätta på mig använda strumpor, tycker de är äckligt. Nu behöver jag inte oroa mig för att inte ha rena strumpor.

Jaja har varit på ABS idag. Mycket skönt men jobbigt också. Imorgon blir de mer träning.
ikväll ska vi fika bullar och jag ska se på Greys.

God kväll!

100324

Hej på er. inge bullbak idag men har dammsugit en sväng.
Om en timme ska jag åka in till stan och kolla efter träningskläder och sen halv fem ska jag på ABS.
De var allt för idag. Tack och hej.


Träningschema

Imorgon: ABS
Torsdag: Poweryoga, Step
Fredag: ABS
Lördag: Bilresa till Åre.

Roligt liv

Nu ska ni få höra vilket roligt liv jag har. Igår strök jag alla mina långärmade och trekvarts tröjor och alla t-shirtar. Det tog ungefär två timmar. Så roligt liv har jag. Och idag har bakat. Bullar. Vet ni vad jag ska göra i morgon? Baka ännu mer bullar.


Trauma

Ikväll har jag varit med om något läskigt. Det låter inte läskigt men de var de. De är snorhalt ute och bilen ville inte ta sig upp för uppförsbacken. Den sladdar och jag vet inte vad jag ska göra. Får typ panik. Måste vända i backen. Hur läskigt som helst. Sen händer precis samma sak i en annan backe också. Fast då hade jag bilar bakom mig och de kom bilar i andra filen också. Ännu mer läskigt.
Nu tänkter jag inte köra bil förens snön och kylan är borta.

Nu tittar jag och pappa på Johan Falk. De är inte lika bra denna gång för Joel Kinnaman är knappt med. Han är ju den bästa i Falkfilmerna. Hoppas han kommer tillbaks i nästa film.

(btw så fick jag min ikeamat idag. Deras bea är supergod)

Ikeamat

Idag är jag supersugen på ikeas kyckling och pommes. Försöker få pappa att åka dit men han vill inte. Typiskt.
Vakna sen idag, 11. Titta ut och ser monsterstora snöflinger som vräker ner. Inte kul. Nu har de slutat i alla fall.
Vill inte säga mer nu. Hejdå!

L-ö-r-d-a-g-!

Hejhopp. Igår var trevligt. Först ABS, som känns idag. Sen spinning.. de var inte lika jobbigt denna gång som första. Sen åkte vi hem till Jessica och åt kycklingsallad och drack vin. Jag Jessica och Linda hade kinderäggtävling. Man ska äta upp och bygga upp sin sak snabbast. Jag vann. Linda var en sekunde efter mig typ. Jessica var sämst. Men hon var den ända som behövde bygga. Efter ett tag kom deras vän Emma. Efter vi hade druckit och spelat ringen gick vi hem till Hampus där de var fest. Jag och Jessica var dom ända som dansade. Vi dansa och sjöng till Magnus Uggla, Westlife, BSB, Spice girls, lite gammalt alltså.
Lite efter tre kom jag i säng hemma i Johans säng.

Imorse vaknade jag med huvudvärk och träningsvärk i magen.
Är i alla fall glad för att det har varit sol och typ 10 grader idag. Har till och med varit ute ch gått i en timme idag. Mycket skönt.

Nu väntar vi på att klockan ska bli nio och män som hatar kvinnor börjar som serie på ettan.

byebye


dagens...

dagens kläder: Gårdagens
dagens frisyr: uppsatt
dagens smink: Gårdagens
dagens händelse: chipsfrukost
dagens låt: Natasha Bendingfield - Love like this
dagens vill ha: Påskmust
dagens planer: Byta kläder, ladda ipoden och ta en promenad
dagens skada: Träningsvärk i magen
dagens dummaste: Vakna bakis
dagens drog:Sol
dagens roligaste: Inget roligt har hänt än
dagens tråkigaste: Bakis
dagens finaste: Pappa
dagens kram: Har inte fått någon kram :(
dagens puss: Katten får mina pussar idag
dagens saknad: Johan
dagens godis: Chips
dagens humör: Glad för att de är sol

Tjejkväll ikväll

Hej på er. Ikväll ska jag Jessica och Linda ha tjejkväll. Men först ska vi träna. ABS och spinning. Får se hur det går den här gången med spinnigen.
Efter träningen ska vi hem till Jessica och äta middag och dricka vin.

För övrigt saknar jag mitt hjärta. Önskar han kunde vara hemma hela tiden. Men han kommer hem om en vecka.

Nu ska jag plocka ur tvättmaskinen och sen städa lite. Hade bra!


Bukfetma

Nu mår jag dåligt. Jag mätte min midja nyss. Har man som kvinna över 80cm ökar man risken att få hjärt och kärlsjukdomar. Jag var sju cm över 80. Lider jag av bukfetma nu? Jag gick in på dietguiden.se och kolla mitt bmi. Det stod att mitt BMI var 111.88. Jag lider av fetma och borde gå ner till 45kg. Sen såg jag att jag skrev 72 på längden och inte 172 :P Jag rätta de och lider nu inte av fetma utan är "normal".
Men fortfarande så har jag 7 cm för mycket runt magen.

För att minska min mage ska jag:
- Äta mindre portioner, äta mer regelbundet och motionera mer. Det viktiga är att allmänt röra sig mer, som att börja promenera. Sedan kan man lägga till sit-ups för att stärka magmusklerna.

-Äta så att du känner dig behagligt mätt, inte proppmätt. Utgå från tallriksmodellen med vanlig mat med tre regelbundna måltider om dagen: frukost, lunch, middag och två-tre mellanmål. En tredjedel på tallriken ska vara frukt och grönsaker, en fjärdedel proteiner (exempel: mjölkprodukter, ägg, fisk eller kött) och en tredjedel kolhydrater (exempel: müsli, grovt bröd, spagetti, potatis eller ris).

(aftonbladet.se)


Läste precis på vårdguidens hemsida att bukfetma har man om man har mer än 88 cm som kvinna. En cm kvar.
Men det stod att man skulle mäta där man var som smalast :S Vilket jag inte gjorde..

Efter Aerobics

Jag, Jessica och Linda var ju på aerobics ikväll. Jag hade rätt. De är svårt. Så himla mycke steg att komma ihåg. Blev för mycket på slutet och gjorde de mesta fel. Kommer nog inte göra om det igen. Inte riktigt min grej.
Imorgon ska vi på poweryoga och på fredag blir de ABS och spinning. Få se om magen vill bort nångång.

Nu ska jag snart lägga mig och läsa.
Hade bäst! Puss!


Aerobics

Jisses. Jag ska på aerobics ikväll med Jessica och Linda. Har varit på de en gång tidigare, fast flera år sen, och de var så svårt med alla rörelser att jag och Malin gick efter en kvart eller nåt. Få se om de är lika svårt den här gången också. Har inte direkt den bästa kordinationsförmågan (heter de så?).

Idag har jag storstädat här hemma. Dammat, damsugit, skurat och hållt på.
Ska byta om och göra mig i ordning för avresa snart.
Hade bra, vi hörs!


Handsome Men's Club


2010-03-17


Tårtan jag och Johan bakade till pappa i söndags.

Idag har jag inget på schemat. Kanske poweryoga. Beror på om Jessica vill.
Vad ska ni göra?

Tillbaka

Är tillbaka igen. Har tagit en paus ett par dagar.

I Fredags kom Johan hem. Jag fick jobb på Lådbilslandet i också.
I Lördags spelade vi monopol hemma hos Johan. Jag och Johan skulle ha förlorat typ 14 gånger om, om vi inte hade blivit räddade hela tiden. Och så glömde vi äta middag så de blev bara chips och dipp :)
Igår fyllde pappa år. Jag och Johan baka en mycket god tårta. Mycke kiwi och lite banan och mandarin. Sen lagade vi middag. De blev gryta och ris. Eller världens godste gryta till och med.

Nu gör vi ingenting.
Ni får hade så bra. Vi höres. Puss på er!

Död

Är helt slut efter spinningen. Herregud vad jobbigt. Vart ifrån fick jag idén att vi skulla på spinning? Nära döden upplevelse. Efter en kvart var jag helt slut, då var de bara 45 minuter kvar.

Nu när jag kom hem smällde jag i mig 3 kiwin och är snart redo för sängen.

Funderar på om jag ska på spinningen på lördag morgon. De borde ju bli lättare efter varje gång?

Snart spinning

Uscha ja.. snart ska jag och Jessica på spinning.Har inte varit på de sen friskis och svettis och de är väl 150 år sen. Typ. Får se hur de går idag. Berättar sen.

Idag har jag varit inne i stan med Cecilia. Vi tog en lunch och leta present till pappa. Köpte en whiskeyflaska. När jag kom hem titta jag i lilla "barskåpet" och där står en flaska i samma märke... tror de kan vara precis samma som jag köpte..Får väl dricka upp den innan söndag så tror han att de är någon ny sort han har fått :P

Nä nu ska jag packa väskan, vi hörs!


Några bilder från i Lördags






















100309

Hej på er. Ska snart gå till bussen. Måste in till stan för att leta present till pappa, han fyller år på söndag nämligen. Men först ska jag dammsuga lite snabbt.


Keith Urban på mitt bröllop!

Nu har jag photoshop på svenska. Tack så mycket hjärtat! Nu är de bara att lära sig...

Idag kom jag på vem som ska spela på mitt bröllop.
Lyssna!



Arg

Är arg för de finns inge varmvatten. De upptäckte jag nr jag la mig i badet. Fisljumet. Sen fanns de inte en enda droppe varmvatten att skölja av badskumet på kroppen. Mycket härligt. 
Sen har jag inge middag hemma. Jimi får åka bil men vill ändå inte åka förbi affären och köpa en kyckling och saft. Så jag måste gå. Ja de måste ju vara jobbigt att svänga in till affären, som de ändå kör föbi, för att handla två saker. Egoistiskt.

Alla är idioter och dumma i huvudet.

Tack för igårkväll!

Tack för en mycket rolig kväll!

Igårkväll var jag hemma hos Malin i Tumba. Tjejkväll med singstar, jag sjöng inte, lekar, vin och godis. Kunde inte bli bättre. Har inga bilder, men ska be Malin skicka över sen.

Idag är jag lite bakis. Pappa är borta, Jimi är borta. Jag är alltså ensam med katten som sällskap. Kanske inte de roligaste sällskapet med tanke på att hon inte kan prata och ligger bara och sover i min garderob.

Vi har inget att dricka heller så jag måste antagligen ner till affären.. orka de..

Nä nu ska jag avsluta här. Hade bra!

Tidig morgon

God morgon mina fina. Idag är jag uppe med tuppen skulle man nästan kunna säga. Ska på ett ABS-pass som börjar klockan kvart över nio. Sen kanske jag tar en liten simtur.

Ikväll ska jag hem till Malin i Tumba. Blir tjejkväll med vin och lite annat smått och gott skulle jag gissa.

Nu tänkte jag ta lite frukost och fixa väskan och sen åka.
Vi hörs senare!



100305

Ikväll har jag tagit hand om mig själv. Pappa åkte iväg och jimi kom inte hem förens vid 9. Så innan de tog jag ett bubbel-skumbad, gjorde lermask, pelade, rakade bena. Laga sen en god middag till mig själv. Efter tände massa ljus i vardagsrummet och tog mitt täcke och la mig i soffan och kollade på på spåret och skavlan. Nu hade jag hoppats på att få se på Marie Antoinette på 8an, men de visas inte :/ Så jag ska nog ge mig för ikväll. Blir sängen snart.

God natt mina vänner!


LifeGene

För ett tag sen fick jag hem papper om LifeGene. Jag fick en erbjudan om att vara med i deras forskningprojekt. Ny har jag bestämmt mig för att delta. Har aktiverat mig på deras hemsida och sitter nu och fyller i en enkät. Tar en jäkla tid.. cirka en timme uppskattar dom att de tar. Har gjort lite mer än hälfen i alla fall.

Vad gör ni för skojsigt?


Nya skor

Tänkte visa vilka fina skor jag fick hem igår. 149kr från Nelly.


Poweryoga

Igår gick jag på ett poweryoga pass. De känns lite i kroppen idag. De var nog inte riktigt min grej. Är inte så vig och smidig. Och redan efter första "solhälsning" sträckte jag nån muskel i ryggen så hade förbaskat ont hela passet. Ikväll ska jag i alla fall på ett ABS pass.

Nu ska jag packa upp och tvätta ett par maskiner. Ni får hade så bra!


God morgon

ABS

Hej på er. Är hemma i Nykvarn nu. Kom med tåget igår kväll. Fick en lite chock när jag klev av tåget. De är grymt mycket snö. I Lund är de nästan ige snö alls, de mest ha regnat bort. Vi har en snöhög precis utanför dörren som är lika hög som jag.

Idag har jag varit och tränat. ABS passet fick de blir idag. Hur skönt som helst. De är typ de ända jag har saknat när jag varit i Lund. Imorgon blir de poweryoga. Har inte provat på de ännu så de ska bli spännande.

Nu ska jag laga mat till mig och pappa.
Hade bra. Puss


Jag älskar min Johan!

Jag har världens finaste pojkvän. Helt klart. Titta vad fint han har köpt.





Jag är världens lyckligaste tjej.

RSS 2.0